معنی: دو گروه از اهل دوزخ می باشند که نظیر آنها را مشاهده نکرده ام…
دسته دوم زنانی هستند که ظاهراً لباس پوشیده اند اما در حقیقت لخت و عریانند، دور از راه حق، و موهای سرشان را چنان در یک جا جمع میکنند که بهکوهان کج شترها می ماند این نوع زنان داخل بهشت نمی شوند حال آنکه بوی بهشت از مسیرهای چنین و چنان (کنایه از بعد مسافت) به مشام می رسد».
۲- در آخرت برهنه و عریانند:
پیامبر (صلى الله علیه وسلم) می فرماید:
«رُبَّ کاسیة فی الدنیا عاریة فی الآخرة»:
چه بسیار زنانی هستند که دردنیا ظاهراً لباس پوشیده اند اما در آخرت عریان خواهند بود.
زنانی که لباسهای نازک و تنگ که برجستگیها و بدن آنها مشخص است (گردآوری : انجمن ناجی)
۳- مبغوضترین بندگان نزد خدا هستند:
پیامبر (صلى الله علیه وسلم) در حدیث می فرماید: «أبغض الناس إلى الله ثلاثة …. ومبتغ فی الإسلام سنة الجاهلیة». (البخاری).
ومن سنة الجاهلیة التبرج، قال تعالی: ﴿وَلاَ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى﴾.
«سه دسته نزد خدااز مبغوضترین مردم هستند که یکی از آنها کسانی هستند که خواهان بوجود آمدن و تداوم رسم و رسوم دوران جاهلیت در اسلام می باشند».
که یکی از سنتها و رسوم جاهلیت تبرج و خودنمایی زنان است (گردآوری : انجمن ناجی) خداوند می فرماید: و مانند دوران جاهلیت خود نمایی نکنید.
۴- به اندازه گناه کسی که او را تقلید و یا فریب او را میخورد گناه بر اوست:
پیامبر (صلى الله علیه وسلم) می فرماید: «من دعا إلى ضلالة کان علیهمِنَ الإثم مثلُ آثام من تبعه لا ینقص ذلک من آثامهم شیئاً». (مسلم)
دعوت کننده بسوی گمراهی علاوه بر گناهان خود در گناهان کسانی که از او پیروی میکنند نیز شریک است بدون آنکه چیزی از گناهان آنها کاسته شود.
۵- ملعون و مورد نفرت خداست:
فقد روی «… نساء هم کاسیات، عاریات على رؤوسهن کأسنمة البخت … ملعونات…». (أحمد وابن حبان والحاکم).
از پیامبر (صلى الله علیه وسلم) روایت شده که زنان بظاهر پوشش دار اما در واقع عریان که موی سرشان بمانند کوهان کج شتر است ملعون و مورد نفرت خدا هستند. (احمد،وابن حبان و حاکم)
۶- زنا کار است:
«أیما امرأة استعطرت فمرت على قوم لیجدوا ریحه فهی زانیة».(ابو داود)
هر گاه زنی خود را معطر نماید و بر مردمی عبور نماید کهبوی عطرش به آنها رسد مثل این است که زنا کرده باشد.
۷- نمازش قبول نمی شود:
پیامبر (صلى الله علیه وسلم) می فرماید: «أیما امرأة تطیبت ثم خرجت إلى المسجد لم تقبل لها صلاة حتى تغسل». (ابن ماجه).
هر زنی که خود را معطر نماید و سپس به مسجد برود نمازش قبول نیست مگر اینکه آثار عطر را از خود بزداید. (ابن ماجه)
۸- پرده بین او و خدا پاره شده است:
پیامبر فرمود : « أَیُّمَا امْرَأَةٍ وَضَعَتْ ثِیَابَهَا فِی غَیْرِ بَیْتِ زَوْجِهَا, فَقَدْ هَتَکَتْ سِتْرَ
مَا بَیْنَهَا وَبَیْنَ اللَّهِ». (ابن ماجه والحاکم)
هر زنی که لباسش را در غیر منزل شوهرش در آورد و برهنه شود حتماً پرده بین خود و خدایش را پارهمی نماید.
۹- نسب به خدایش سرکش و نافرمان است:
﴿وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى﴾. [الأحزاب: ۳۳].
زنها باید در منزل خود بمانند و مانند دوران جاهلیت خود نمایی نکنند.
«ولا تمنعوا إماء الله مساجد الله ولیخرجن وهن تفلات وبیوتهن خیر لهن». «ابو داود».
کنیزهای خدا را از مساجد خدا منع ننمائید، اگر به مسجد رفتند خود را معطر ننمایند، اما در عین حال خانه هایشان بهتر است (گردآوری : انجمن ناجی)
۱۰- (زن بد حجاب) اسلحه شیطان است:
«المرأة عورة فإذا خرجت استشرفها الشیطان، وأقرب ما ت***** من ربها وهی فی قعر بیتها». (الترمذی).
زن عورت «پوشیده رو» است بمحض خارج شدن شیطان و شیطان صفتان سعی در فریب او را دارند. اگر در کنج خانه باشد و بیرون نیاید به خداوند نزدیکتر است (گردآوری : انجمن ناجی)