راهنمای مرحله به مرحله تفکر راهبردی برای موفقیت در کسب و کار
وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید:
یک استراتژی موفق به وسعت و فراگیری بینش و دقت اطلاعاتی که موقعیت نیازمند استراتژی را شرح می دهد، بستگی دارد. به شرایط اقتصادی نگاه کنید، مشتریان، شرکا و سهامداران خود و نیازهایشان را آنالیز کنید. رفتار و فعالیت های رقیبانتان را بررسی کنید و مشخص کنید که شما و تیمتان چه کارهایی میتوانید انجام دهید. برای اینکار مراحل زیر را در نظر بگیرید:
مرحله اول: روند رویداد ها را آنالیز کنید:
روند رشد یا نزول اقتصاد و پیشرفت های صنعتی و تکنولوژی های وابسته به کسب و کارتان را تعقیب کنید.
با مشتریانتان گفتگو کنید و از بازخوردها استفاده کنید.
اطلاعات را به تیمتان منتقل کنید.
نیمنگاهی به قوانین جدید داشته باشید.
مرحله دوم: رقابت را به خاطر داشته باشید:
رقبایتان را آنالیز کنید.
تصویری از نقاط قوت و ضعف شان بسازید.
فرصت ها و تهدید هایی که برای زنده ماندن و پیروز شدن در خط مقدم مبارزه با رقیبانتان اهمیت دارد را شناسایی کنید.
فرصت ها و تهدید های آینده را پیشبینی کنید.
مرحله سوم: از تمام امکاناتتان استفاده کنید:
مهارت های سازمان و تیم تان را ثبت و نگهداری کنید و امتیاز اساسی خود را مشخص نمایید.
پیشرفت کسب و کارتان را بیازمایید.
قابلیت هایی را که در درون سازمانتان توسعه نداده اید، به تامین کنندههای معتبر بسپارید.
قابلیت انعطاف سازمانتان را بهبود بخشید.
مرحله چهارم: به ایدههای برای تغییر، اهمیت بدهید:
از ایدههای جدید استقبال کنید.
زمان مناسب برای تغییر را مشخص کنید.
موقعیت، امکانات و دورنمایتان را خلاصه سازی کنید.
از خلاصه ای که ساخته اید به عنوان شالوده ای برای استراتژی استفاده کنید.