انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: پسرها چه ويژگي هايي را در دختران مي پسندند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خيلي از دخترها به اشتباه تصور ميكنند كه پسران فقط به دنبال زيبايي ظاهر و جذابيت جنسي دختران هستند، اما در مطامعات مختلف روشن شده است كه چنين نيست.

اگر از پسرها سوال شود مهمترين كيفياتي كه يك دختر بايد داشته باشد تا دوست داشته باشيد با او ازدواج كنيد چيست، ده كيفيتي كه بيش از همه در پاسخ ها ذكر ميشود به قرار ذيل است:

● (حذف گزینه )


● صميمي و روراست باشد و نه خودشيفته؛ خاضر باشد نشان دهد از من خوشش مي آيد

● باهوش باشد.

● شوخ طبع باشد.

● هم صحبت خوبي باشد؛ بايد بتواند با من صحبت كند.

● علايق و ارزشهاي مشترك با من داشته باشد.

● از نظر مسائل جنسي پاك و در عين حال آگاه باشد

● اجتماعي باشد نه خجالتي

● پخته باشد دوست دارم شخصيتي با جنبه و جدي داشته باشد!

(برگرفته از كتاب همه ي دختران بايد بدانند)

حالا شما پسرا بفرماييد معياراتون چند درصد با اين معيارها مطابقت ميكنه!
اگه تمايل داريد معيارهاي خودتون رو هم بفرماييد!
فقط ویژگی سوم و چهارم و هشتم رو داشته باشه برای من کافیه بقیش مهم نیست برام ......
اولی که اصلا ملاک نیست ربطی هم نداره دومی خوب هرکسی ی جوریه دیگه ب مرور زمان خوب میشه سومی خوبه چهارمی خوبه پنجمی زن همیشه شریک مرد بوده و هست این دیگه توش حرفی نیست ششمی هرفردی ب ی چیز علاقه داره مثلا ب عنوان مثال من ماکارانی دوس دارم زنمم باید حتما اون غذارو دوس داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هفتی ولش کن هشتمی خوبه نهمی هم خوبه
مادربزرگ راست مي‌گفت، دوره و زمانه عوض شده است؛ جوان ها ديگر در بحث ازدواج تمايلي به دنباله روي از والدين خود ندارند. بلكه تمايل دارند همسر آينده شان را بدون دخالت ديگران انتخاب و با كسي ازدواج كنند كه از صميم دل به او علاقه مند باشند. اگر چه تشكيل خانواده به اين طريق و به سبك پدران و مادران ما سخت بود اما باز هم دختران و پسران جوان محتاطانه و گاهي با چاشني نگاه و يا رد و بدل كردن نامه دور از چشم خانواده ها با يكديگر ارتباط برقرار مي كنند و صبح به اين اميد از خواب بيدار مي شدند كه شاهزاده اي با اسب سفيد بيايد و ...
معيارهاي نسل حاضر با گذشته گرچه تفاوت زيادي كرده است اما آن موقع هم مثل حالا وقتي دختر و پسر خود را در دام عشق ببينند، دختر حاضر مي‌شود روي يك روزنامه زندگي كند اما با پسري كه در تب عشق او مي ‌سوزد ... آن روزها، مادربزرگ منتظر مردي بود كه بتواند به او تكيه كند و همانند مادرش با لباس سفيد به خانه بخت بيايد و با لباس سفيد از آن خارج شود. پدر نيز خواهان زندگي با دختري بود كه مطيع، سر به زير، كمي با سواد، كد بانوي ماهر به طوري كه وقتي به خانه پاي مي گذارد تمام خانه برق بزند و بوي غذايش چند كوچه آن طرف‌تر را با خبر كند و همسر و مادري دلسوز كه فرزندانش را نيكو بار بياورد.
امروزه مشخصات ظاهري طرف مقابل براي برخي از افراد نه همه، در انتخاب همسر، از اهميت بالايي برخوردار بوده و بقيه مسائل را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد. درحالي كه كارشناسان مسائل خانواده معتقدند كه پس از گذشت چند سال از زندگي مشترك ظاهر زوج براي همديگر عادي شده جذابيت ظاهري جاي خود را به جذابيت‌هاي دروني مي‌دهد.
ناصرقاسم زاده، روانشناس با اشاره به اين مطلب كه معيار زيبايي به عنوان يكي از اصلي ترين گزينه هاي انتخاب همسر براي مردان است، كه با ورود ماهواره به خانواده ها تشديد شده است، مي گويد: در طول تاريخ زنان به دنبال مرداني بودند كه از نظر اجتماعي شان بالايي داشته باشند و بالعكس مردان به دنبال زناني زيبا و جوان هستند.
وي درباره تغيير معيارهاي ازدواج در دو نسل گذشته نيز معتقد است: تعهد نسبت به يكديگر و زندگي مشترك يكي از متغيرهايي بوده است كه متاسفانه در جامعه امروز شاهد كمرنگ شدن آن توسط جوان ها هستيم.
لینک مرجع