انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: تنها يك دهه شصتي مي‌تواند اين خاطرات را به ياد داشته باشد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
كارتون‌هاي «دهه شصت» بسياري از خاطرات لذت بخش دوران كودكي را در ذهن يادآور مي‌شود.
فقط يك دهه شصتي مي‌تواند اين خاطرات را به ياد داشته باشد. «خاله ريزه و قاشق سحرآميز» يكي از آن دست كارتون‌هايي بود كه هيچ‌گاه از ديدنش خسته نمي‌شديم كارتوني كه كسي متفاوت‌تر با ديگر كارتون‌هاي دهه شصت به شمار مي‌آمد.


[تصویر:  13808140516891.jpg]



اين كارتون برگرفته از رمان معروف «خانم پيرپات» اثر نويسنده معروف نروژي «آلف پرسون» است



[تصویر:  138081405171942.jpg]




كارتون خاطره‌انگيز «خاله ريزه و قاشق سحرآميز» ماجراي پيرزني ماجراجو كه به وسيله قاشق طلايي خود كوچك مي‌شد و اين ماجرا را تنها دختركي كه هميشه با خاله‌ريزه همراه بود، مي‌دانست.

«خاله‌ريزه» مي‌توانست با حيوانات حرف بزند و آنها را در حل مشكلاتشان ياري كند.



[تصویر:  138081405175613.jpg]



يكي ديگر از كارتون‌هاي خوب دهه شصت كارتون «بلفي‌ و لي‌لي‌بيت» بود، داستان اين مجموعه درباره آدم كوچولوهاي يك دهكده بود كه در دل يك جنگل ناشناخته زندگي مي‌كردند.


[تصویر:  138081405177554.jpg]



چند بچه به نام‌هاي «بلفي» كه يك دختربچه مهربان بود كه نزد عمويش زندگي مي‌كرد و از پدر و مادر خود هيچ خبري نداشت.


«لي‌لي‌بيت» يك پسر چابك و زرنگ بود كه هميشه به بلفي كمك مي‌كرد اين دو به همراه چند بچه ديگر به نام‌هاي «ناپو»، «چونا» و «ماكي» عموي بلفي كه دكتري با بيني همواره قرمز بود از كاركترهاي اصلي اين كارتون بودند.

در اين كارتون موضوعاتي چون احترام به بزرگترها، تلاش و كوشش براي رسيدن به هدف، آزار ندادن حيوانات و اتحاد و همدلي در هر قسمت به شيريني مطرح و صحنه‌هاي خاطره‌انگيزي را در ذهن بچه‌ها خلق مي‌كرد.

ماسيوكي‌هايش در سال 1980 مجموعه «بلفي و لي‌لي‌بيت» را در 26 اپيزود ساخت و اين كارتون محصول مشترك كشورهاي ژاپن، ايتاليا و فرانسه بود.
لینک مرجع