انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: خدمه جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کپسول فضایی سایوز حامل سه فضانورد آمریکایی و روس، شش ساعت پس از پرتاب به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ رسیدند.
«مایکل هاپکینز» فضانورد ناسا به همراه «اولگ کوتوف» و «سرگئی ریازانسکی» کیهان نوردان روس، سه خدمه جدید ایستگاه فضایی را تشکیل می دهند که در ساعات پایانی روز چهارشنبه بوسیله کپسول سایوز از پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان راهی فضا شدند.
سایوز ساعت 02:25 بامداد پنج شنبه 26 سپتامبر (07:15 به وقت تهران) پس از یک سفر شش ساعته به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.
با انجام مانور الحاق و اتصال کپسول سایوز به ایستگاه فضایی، سه خدمه جدید به فضانوردان حاضر در ایستگاه شامل «فئودور یورچیخین» از آژانس فضایی روسیه، «کارن نیبرگ» از ناسا و «لوکا پارمیتانو» از آژانس فضایی اروپا (ESA) ملحق خواهند شد.
این مأموریت سومین حضور «اولگ کوتوف» در ایستگاه فضایی محسوب می‌شود که سابقه فرماندهی مأموریت اکتشافی 23 در سال 2010 میلادی را نیز دارد، اما «مایکل هاپکینز» و «سرگئی ریازانسکی» برای نخستین بار حضور در مدار زمین را تجربه می‌کنند.
همزمان با بازگشت سه خدمه قبلی در نوامبر 2013، مأموریت اکتشافی به فرماندهی «کوتوف» آغاز خواهد شد؛ سه خدمه جدید تا اواسط ماه مارس سال 2014 میلادی در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ حضور خواهند داشت.
پیش از الحاق کپسول فضایی سایوز، کپسول باری جدید سیگنوس خود را آماده انجام مانور الحاق به ایستگاه فضایی کرده بود، اما بدلیل بروز مشکلات نرم‌افزاری و برنامه قطعی سفر خدمه جدید، الحاق این کپسول باری به روز شنبه 28 سپتامبر (ششم مهر) موکول شد.
[font=Tahoma]شرکت اوربیتال ساینس در قالب قراردادی به ارزش 1.9 میلیارد دلار با ناسا، انجام هشت مأموریت رباتیک بوسیله کپسول باری سیگنوس برای انتقال تجهیزات به ایستگاه فضایی را برعهده گرفته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

برجسب ها
لینک مرجع