انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: گورخر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ابن سیرین می گوید :







اگر ببیند که گورخری به او رسیده غنیمتی به او خواهد رسید . اگر ببیند که روی گورخر نشسته و آن گورخر مطیع و رام او بود ، گناهکار و بی دین است و از اهل دین دور می شود . اگر دید که گورخر با او جنگ می کرد و یا سر آن را می کشید ، کاری سخت و با اندوه و رنج به او می رسد . اگر ببیند که دو گورخر با او جنگ می کردند ، دو مرد فاسق برای او با یکدیگر جنگ می کنند و اگر دید گورخری را به خانه آورد مرد فاسقی را به خانه خواهد آورد .







کرمانی می گوید :







گورخر در خواب مردی جاهل و احمق است که عقل و علم و فرهنگ ندارد ، و اگر ببیند گوشت گورخر می خورد مال فراوان به دشت می آورد ، اگر ببیند بر گورخری نابینا سوار است مال بی اندازه پیدا می کند ، اگر ببیند خودش گورخر شده است رزق و روزیش فراوان می شود ولی برای دینش زیان دارد .







جابر مغربی می گوید :







دیدن پوست و گوشت گورخر در خواب ، مال و غنیمت است ؛ و بعضی از معبران می گویند دلیل بر جاه و مقام است ، اگر ببیند سر گورخر پیدا کرد هزار درهم به دست می آورد یا با مهتر و سرکرده ای بزرگ مصاحبت پیدا می کند و از او خیر و منفعت می بیند ، و اگر ببیند سر گورخر می خورد بسیار عبادت می کند و به دیانت عمل می نماید ، اگر ببیند گورخرها از جلوی او فرار می کردند از مسلمانان دوری می جوید و جدا می شود و به راه فساد می رود .
لینک مرجع