انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: گاو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ابن سیرین می گوید :







اگر در خواب ببیند گاو ماده و چاقی دارد و بداند که مال اوست در آن سال مال و نعمت فراوانی به دست می آورد و اگر گاو ماده لاغری دید تعبیرش بر عکس این است . گوشت گاو ماده دلیل بر مال و پوست آن میراث است . اگر دید که گاو ماده ای را می دوشید و از شیر آن می خورد ، مال او زیاد می شود . اگر این خواب را بنده ای ببیند آزاد می شود ، اگر شخص ذلیل و خواری این خواب را دید عزیز و گرامی می شود . اگر در خواب دید که گاو آبستن است امیدواری پیدا می کند . اگر دید که گاو چاقی خرید با زنی ثروتمند ازدواج می کند . اگر ببیند گاو ماده ای را خرید و با او حرف زد در زندگی او گشایش حاصل می شود . اگر دید که با گاو ماده ای جنگید و گاو او را گاز گرفت به زنش خیانت می کند و اگر دید که گاو ماده ای وارد خانۀ او شد مال و نعمت به او رو می آورد .







دانیال (ع) می گوید :







اگر کسی در خواب ببیند سوار گاو است و آن گاو مال اوست به شغلی از جانب پادشاه مامور می شود ، اگر ببیند گاو نری به خانۀ او آمد خدای متعال در خیر را به روی او باز می کند ، اگر ببیند گاو او سه سر دارد غلامش برای هر سر یک سال برای او کار می کند .







کرمانی می گوید :







اگر در خواب دید که گوشت گاو نر دارد و از آن فروخت در بیداری خرید و فروش می کند ، اگر ببیند گاو نر به خانه یا کوچۀ او آمد دلیل خیر و برکت است ، اگر ببیند گاو نر با سر به او زد و او را انداخت اگر شاغل باشد معزول می شود و اگر تاجر باشد از مالش کاسته می گردد ، اگر پادشاه باشد سلطنت را از دست می دهد .







جابر مغربی می گوید :







اگر ببیند گاو نری از گاوهای کاری را کشتند و گوشت او را تقسیم کردند شخص بزرگی را در آنجا می کشند و مالش را می برند ، اگر ببیند گاوها زمین را شخم می زدند مال فراوان به دست می آورد ، اگر ببیند با گاوهای نر می جنگید با شخص مهمی خصومت و مرافعه پیدا می کند .







حضرت صادق (ع) می فرماید :







تعبیر دیدن گاو ماده در خواب بر شش وجه است :





1- فرمانروایی





2- مال





3- بزرگی





4- ریاست





5- سال نیکو





6- منفعت فراوانی که به او می رسد .
لینک مرجع