انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: فیل
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ابن سیرین می گوید :







هیچ فرقی نیست بین تعبیر خواب شب و خواب روز مگر آنکه خواب فیل ببیند . اگر کسی در شب خواب ببیند که روی فیل سوار است با زنی بدکردار ازدواج می کند و اگر این خواب را در روز ببیند زنش را طلاق می دهد و یا کنیزش را می فروشد . اگر دید که فیل را کشت پادشاهی به دست او کشته می شود و یا قلعه ای محکم به دست او فتح می شود . اگر ببیند که فیل او را لگدکوب کرد و کشت به مرگ نزدیک می شود و حالش بد می شود . اگر دید که سوار فیلی شده و شخص دیگری آن فیل را دارد از نزد پادشاه خود به خدمت پادشاه دیگری می رود .







کرمانی می گوید :







اگر ببیند سوار فیل مسلحی شده و آن فیل کاملاً رام و مطیع اوست پادشاه عجم می شود یا پادشاه عجم را شکست می دهد ، و اگر ببیند گوشت فیل را می خورد به قدر آن از پادشاه عجم مال و نعمت به دست می آورد ، و اگر ببیند از استخوان یا پوست فیل همراه خود دارد تعبیرش همین است که از پادشاه به او مال و نعمت می رسد ، و اگر ببیند در جنگ و پیکار سوار بر فیل است دشمنی بزرگ را شکست می دهد ، و اگر ببیند از پشت فیل افتاد به بلای سختی گرفتار می شود ، و اگر ببیند فیل در میدان جنگ افتاد و مُرد پادشاه آن سرزمین می میرد .







جابر مغربی می گوید :







اگر ببیند برای تفریح و تماشا سوار فیل شده و بر این کار توانا است ، با زن عجمی ازدواج می کند و آن زن بر او مسلط و توانا می شود ، و اگر به خلاف این ببیند او بر آن زن مسلط و توانا می گردد ، و اگر ببیند فیلی سلاح پوشیده و از آن شهر به شهر دیگر می رود حکومت آن سرزمین به دست پادشاه دیگری می افتد .







حضرت صادق (ع) می فرماید :







تعبیر فیل در خواب بر شش وجه است :





1- پادشاه عجمی





2- غلام





3- مردی که چارپا کرایه می دهد





4- مرد نیرومند و با هیبت





5- مرد حسود





6- ستمگری خونخوار.
لینک مرجع