انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: ليچي
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بخش گل ، بخش گیاه ، بخش میوه و ... کلیک کنید

[تصویر:  najiforum_Litchi-chinensis.jpg]
ليچي
هضم غذا - مقوي معده – ضد غدد و تومور – تشنگي - خنك كننده - قابض - مسكن درد - آماس بيضه - تسكين سرفه - غرغره و التيام زخم و...
1. ميوة بسيار لذيذي است كه در ايران به ندرت پيدا مي‌شود هم بصورت تازه و هم بصورت خشك در چين و هند استفاده مي‌گردد.
2. مقوي معده است و به هضم غذا كمك مي‌كند.
3. در موارد بزرگ شدن غدد و تومورها تجويز مي‌شود.
4. از ميوه و برگ درخت براي معالجه گزش جانوارن سمي استفاده مي‌شود.
5. دانه آن تشنگي را تسكين مي‌دهد.
6. دانه آن خنك كننده و قابض و مسكن درد است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
7. دانة آن براي معالجه آماس بيضه مفيد مي‌باشد.
8. جوشانده از گل و پوست درخت و ريشه آن براي غرغره و التيام زخم مفيد مي‌باشد.
9. در هند و چين دانه و ميوة آن را براي تسكين سرفه مي‌خورند.
[تصویر:  najiforum_Litchi-chinensis.jpg]

[تصویر:  najiforum_لیچی.jpg]
 
لیچی میوه‌ ای گرمسیری است که در آفریقای جنوبی رشد می کند. این میوه طعم شیرینی دارد.
شکل قلب و به رنگ قرمز یا صورتی است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
بافت داخل پوست سفید و آب دار که دارای یک هسته سیاه است .
این میوه منبع غنی از ویتامین C، کلسیم، پتاسیم و فسفر است .
این میوه برای درمان سرفه، زخم های گوارشی و استحکام بدن پیشنهاد می‌ شود.

لیچی میوه ای لذیذ سرشار از ویتامین
اکثر ما با این میوه آشنایی نداریم و یا خیلی کم از این میوه خورده ایم. لیچی میوه ای بسیار لذیذ و خوشمزه است که در ایران کمتر از دیگر کشور ها یافت میشود .
زاد گاه این میوه چین و هند است و در این کشور ها به صورت تازه و خشک از این میوه استفاده میشود.
این میوه برای درمان بیماری های معده و هضم غذا بسیار مفید است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
 

انجمن ناجی
 
سرخالو مشهورترین یک گروه از میوه های خوراکی از خانواده بندق، ناترکیان است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این است که به گیاه شناسی تعیین شده لیچی Litchi chinensis Sonn. (Nephelium Cambess هسته میوه جات) و به طور گسترده ای به عنوان هسته میوه جات شناخته شده و منطقه ای به عنوان lichi، lichee، laichi، leechee یا سرخالو. استاد G. Weidman Groff در، اقتدار نفوذ از گذشته، از تصویب دومی خواست به عنوان نزدیک به تلفظ نام محلی در کانتون، چین، مرکز اصلی تولید سرخالو. من آن را می دهم، ترجیح اینجا از آنجا که تلفظ بهترین نشان می دهد تلفظ مورد نظر و کمک می کند تا به استاندارد استفاده از زبان انگلیسی. مردم اسپانیایی و پرتغالی زبان lechia میوه تماس بگیرید. فرانسه، هسته میوه جات، و یا، در فرانسوی زبان هائیتی، chinois quenepe، از quenepe، جنیپ هم یا ممون سیلو از غرب هند متمایز سازد، Melicoccus bijugatus، QV کلمه آلمانی litschi است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

سرخالو
صفحه XXXII: سرخالو، chinensis هسته میوه جات
توضیحات درخت سرخالو خوش تیپ، متراکم، گرد صدر، رشد آهسته است، 30 تا 100 فوت (9/30 متر) بالا و به همان اندازه وسیع است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) برگ های آن همیشه سبز، 5 تا 8 در (12.5-20 سانتی متر) طول، هستند شکل پر، داشتن 4 تا 8 متناوب، بیضوی-مستطیلی به نیزه ای، به طور ناگهانی با اشاره، جزوات، تا حدودی چرمی، صاف، براق، سبز تیره در سطح فوقانی و مایل به خاکستری سبز در زیر، و 2 تا 3 در (5-7.5 سانتی متر) طول دارد.petalless کوچک، مایل به سبز و سفید به گل زرد در خوشه ترمینال تا 30 در (75 سانتی متر) طول منتقله. میوه زرق و برق دار، در سست، خوشه مستقل از 2 30 هستند معمولا توت فرنگی قرمز، گاهی اوقات افزایش یافت، مایل به رنگ صورتی یا کهربا، و برخی از انواع آمیخته با سبز است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) بسیاری از آنها معطر، بیضی شکل، قلب شکل و یا نزدیک به دور، در حدود 1 در (2.5 سانتی متر) عرض و 1 1/2 در (4 سانتی متر) طول. یک نازک، چرمی، خشن و یا پوست دقیقهای دارای زگیل، انعطاف پذیر و به راحتی پوست کنده زمانی که تازه. بلافاصله در زیر پوست برخی از انواع مقدار کمی از روشن، آب خوشمزه است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)براق، شاداب، ضخامت، شفاف و سفید به خاکستری یا دانه مایل به رنگ صورتی گوشتی که معمولا به آسانی از دانه جدا، نشان می دهد بزرگ، انگور لذیذ. عطر و طعم از گوشت subacid و متمایز است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) است تنوع بسیار در اندازه و شکل دانه وجود دارد. به طور معمول، آن مستطیلی است، تا 3/4 در (20 میلی متر) طول، سخت، با براق، کت قهوه ای تیره و سفید در داخل است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) از طریق گرده افشانی معیوب، بسیاری از میوه ها باید جهانیان، دانه فقط تا حدی توسعه یافته (به نام "زبان مرغ") و از جمله میوه ها به دلیل سهم بیشتری از گوشت باارزش. در چند روز، میوه به طور طبیعی از دست رفتن آب، پوست قهوه ای و شکننده می شود و گوشت خشک، چروکیده، تیره قهوه ای و مانند کشمش، غنی تر و تا حدودی در عطر و طعم مشک دار می شود. از آنجا که از ثبات و استحکام پوسته از میوه های خشک، آنها آمدند تا "سرخالو، یا هسته میوه جات، آجیل" توسط uninitiated و این نام نادرست است به سوء تفاهم بسیار از ماهیت این میوه بسیار مطلوب منجر نام مستعار شود. این است که قطعا نه "مهره"، و دانه ها فنی است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

منبع و توزیع

سرخالو بومی ارتفاعات کم از استان Kwangtung و Fukien در جنوب چین، که در آن به خصوص در امتداد رودخانه و در نزدیکی ساحل دریا شکوفا است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این سابقه طولانی و درخشان با ستایش شده است و در ادبیات چینی از اولین رکورد شناخته شده در 1059 میلادی کشت گسترش در طول سال از طریق مناطق همجوار از جنوب شرقی آسیا و دریایی جزیره در تصویر. در اواخر قرن 17، آن را به برمه 100 سال بعد، به هند انجام شد و. این در غرب هندوستان در سال 1775 وارد شدند، در گلخانه در انگلستان و فرانسه در اوایل قرن 19 کاشته شد، و اروپایی ها آن را به شرق هند صورت گرفت. این هاوایی در سال 1873، و فلوریدا رسید در سال 1883، و از فلوریدا به کالیفرنیا در 1897. منتقل شد. این اولین بار در سانتا باربارا در سال 1914. پذیری در سال 1920، محصول سالانه چین £ 30،000،000 (13.6 میلیون کیلوگرم) بود. در سال 1937 (قبل از WW II) محصول استان Fukien به تنهایی بیش از 35 میلیون پوند است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) (16 میلیون کیلوگرم) بود. در زمان، هند دوم به چین در تولید سرخالو شد، کل کشت پوشش حدود 30،000 هکتار (12500 هکتار). همچنین کشت گسترده در پاکستان، بنگلادش، برمه، هندوچین سابق، تایوان، ژاپن، فیلیپین، کوئینزلند، ماداگاسکار، برزیل و آفریقای جنوبی وجود دارد. Lychees عمدتا در وباغچه از شمال کوئینزلند به New South Wales رشد کرده است، اما باغ تجاری، که در 20 سال گذشته ایجاد شده است، برخی از متشکل از 5000 درخت.

ماداگاسکار محموله یخچال تجربی lychees به فرانسه در سال 1960. شروع این است ثبت شد که 2 درختان حدود 6 سال در ناتال، آفریقای جنوبی وجود دارد، در 1875. دیگران از موریس در سال 1876. لایه از این درختان دوم معرفی شدند توسط توزیع شد دوربان باغ گیاه شناسی و سرخالو رشد گسترش به طور پیوسته تا در سال 1947 بود 5000 تحمل درختان در یک املاک و و 5000 تازه در اموال دیگری کاشته، در مجموع 40،000 در همه وجود دارد.

در هاوایی هستند، بسیاری از درختان حیاط منزل وجود دارد، اما کشت تجاری کوچک هستند. میوه به نظر می رسد در بازارهای محلی و به مقدار کم به سرزمین اصلی صادر اما سرخالو بیش از حد undependable به عنوان یک محصول از پتانسیل های اقتصادی جدی وجود دارد طبقه بندی شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در عوض، آن را به عنوان زینتی ترکیبی و درخت میوه در نظر گرفته.

تنها چند درخت پراکنده در غرب هند و مرکزی امریکا غیر از برخی از باغ های در کوبا، هندوراس و گواتمالا وجود دارد. در کالیفرنیا، سرخالو رشد خواهد کرد و میوه تنها در مکان های محافظت شده و آب و هوا است به طور کلی بیش از حد خشک برای آن. چند درختان بسیار قدیمی و یک بیشه تجاری کوچک وجود دارد. در اوایل دهه 1960، علاقه به این محصول تمدید شد و برخی از گیاهان جدید در زمین های آبی ساخته شده بودند.

در ابتدا آن را اعتقاد بر این بود که سرخالو شد به خوبی به فلوریدا مناسب نیست به دلیل عدم خواب زمستان، در معرض گرگرفتگی های پی در پی از مناقصه رشد جدید به دوره های گاه به گاه از دمای پایین از دسامبر تا مارس است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) اولین کشت در سانفورد و اوویدو توسط یخ شدید کشته شدند. یک گام به جلو با واردات درختان سرخالو جوان از Fukien، چین آمد، توسط کشیش WM بروستر بین 1903 و 1906. این رقم، صد ساله 'چن-Tze' یا 'سلطنتی چن بنفش، تغییر نام "بروستر" در فلوریدا، از حد شمالی منطقه سرخالو در حال رشد در چین، در برابر سرما و نور و ثابت به در منطقه-بخش دریاچه متین "ریج" از مرکزی فلوریدا بسیار موفق.

درختان لایه در اوایل سال 1920 در دسترس از رویال پالم مهد کودک Reasoner بودند، و Reasoner و وزارت کشاورزی ایالات متحده بسیاری از معرفی جدید برای محاکمه ساخته شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) اما هیچ کشت بزرگ وجود دارد تا روش بهبود یافته از انتشار توسط سرهنگ ویلیام R. گراو که با سرخالو در طول خدمت نظامی در شرق، بازنشسته از ارتش آشنا شد توسعه داده شد، خانه اش در لورل ساخته شده (14 مایلی جنوب ساراسوتا ، فلوریدا) و آگاه پروفسور G. Weidman Groff در، که 20 سال در کانتون کالج مسیحی به سر برده بود تشویق می شد. سرهنگ گراو ساخته شده ترتیبات به صدها هوا لایه شاخه در برخی از قدیمی، شکوفایی درختان 'بروستر در سبرینگ و بابسون پارک و در نتیجه به دست آورد سهام به ایجاد بیشه سرخالو خود. او درخت اولین بار در سال 1938 کاشته، و در سال 1940 فروش گیاهان سرخالو و ترویج سرخالو به عنوان یک محصول تجاری بود. بسیاری از باغ های کوچک از جزیره مریت به خانه رعیتی کاشته شد و انجمن پرورش دهندگان فلوریدا سرخالو 'در سال 1952 تاسیس شد، به ویژه برای سازماندهی بازاریابی تعاونی.املایی "سرخالو" رسما توسط انجمن به پیشنهاد قوی از استاد Groff در به تصویب رسید.

در سال 1960، بیش از 6،000 پوند است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) (2720 کیلوگرم) به نیویورک، 4000 £ (1814 کیلوگرم) به کالیفرنیا، نزدیک به 6،000 پوند است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) (2720 کیلوگرم) به کانادا، و £ 3،900 حمل شد (1، 769 کیلوگرم) در فلوریدا مصرف شد، هر چند این از یک سال رکورد دور بود. محصول سرخالو تجاری در فلوریدا با شرایط آب و هوایی در نوسان، که نه تنها با انجماد بلکه خشکسالی و بادهای قوی تحت تاثیر قرار. تولید تا حد زیادی در سال 1959 در سال 1963 کاهش یافته بود، به میزان کمتر، به شدت در سال 1965 سقوط کرد، در سال 1970 بالا از £ 50،770 (22،727 کیلوگرم) رسیده، و کم £ 7200 (3273 کیلوگرم) در سال 1974. برخی از تولید کنندگان به دست داده تا 70 درصد از محصول خود را به دلیل سرد شدید در زمستان 1979-1980. البته، بسیاری از درختان تحمل در باغ خانه هایی که در آمار و ارقام تولید نشان داده نمی وجود دارد.میوه این درختان ممکن است برای مصرف خانوار صرفا شود و یا ممکن است در سایت توسط فروشنده چینی یا اپراتورهای رستوران خریداری شده، و یا در کنار جاده به فروش می رسد.

اگر چه صنعت سرخالو فلوریدا کوچک، عمدتا به دلیل خطرات آب و هوا، بلبرینگ نامنظم و کار از دست برداشت است، از آن شده است توجه زیادی به محصول خود جلب کرده است و به انتشار کاشت مواد به مناطق دیگر از نیمکره غربی کمک کرده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) ارزش زمین افزایش احتمالا گسترش کشت سرخالو در این حالت سرعت در حال توسعه را محدود خواهد کرد. یکی دیگر از عوامل محدود کننده است که زمین بسیار مناسب برای فرهنگ سرخالو در حال حاضر به باغ مرکبات اختصاص داده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
انواع

استاد Groff در، در کتاب خود، سرخالو و lungan، به ما می گوید که تولید انواع برتر از سرخالو یک ماده از غرور و افتخار بزرگ خانواده و رقابت های محلی در چین، که در آن میوه است که هیچ دیگر محترم است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در سال 1492، یک لیست از انواع 40 سرخالو، بیشتر برای خانواده به نام، در Annals Fukien منتشر شد. در استان کوانگ 22 نوع، در Annals Kwangtung 30 ذکر شده بودند وجود دارد، و 70 به عنوان رقم لینگ نم شمارش شدند.چینی ادعا می کنند که سرخالو تحت شرایط مختلف فرهنگی و خاک بسیار متغیر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) استاد Groff در نتیجه گرفت که یک نفر می تواند 40 یا 50 رقم فهرست به عنوان در Kwangtung به رسمیت شناخته شده، اما تنها 15 گونه مجزا، به طور گسترده ای شناخته شده و تجاری رشد در آن ولایت، نیمی از آنها در فصل در شهر کانتون به بازار عرضه شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) برخی از این به عنوان "کوه" انواع طبقه بندی شده. اکثریت "انواع آب" (رشد در پایین، زمین را به خوبی آبیاری) می باشد. یک تمایز ویژه بین انواع سرخالو که نشت آب زمانی که پوست شکسته است و کسانی که در داخل گوشت حفظ آب وجود دارد. دومی به نام "dry- و -clean" و بسیار باارزش. است تنوع بسیار در شکل (گرد، تخم مرغ شکل و یا به شکل قلب) وجود دارد، رنگ پوست و بافت، عطر و طعم و حتی رنگ، از گوشت. و مقدار "پوش" در حفره دانه. و، از اهمیت اول، اندازه و شکل دانه.

زیر 15 رقم رسمیت شناخته شده توسط استاد Groff در:

'هیچ مای Tsze'، و یا Z 'هیچ TS مایل' '(برنج glutinous) تنوع پیشرو در چین است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) بزرگ، قرمز، "خشک و تمیز"؛ دانه اغلب کوچک و چروکیده. این یکی از بهترین راه حل برای خشک کردن است، و در اواخر فصل است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این کار بهترین زمانی که بر روی سرخالو کوه "پیوند زده.

'KWA Iuk' یا 'لو KUA "(حلق آویز سبز) سرخالو معروف است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) بزرگ، قرمز با نوک سبز و یک خط سبز معمولی. "خشک و تمیز"؛ از عطر و طعم و عطر برجسته. این، یک میوه خاص برای ارائه به مقامات بالا و افراد دیگر در موقعیت افتخار بود در زمان کهن،. استاد Groff در یک میوه تک در یک جعبه کوچک قرمز رنگ داده شده است!

'کوای مایل' یا 'کوئی وی'، (عطر و طعم دارچین) که آمد به نام "موریس" کوچکتر است، به شکل قلب، با پوست خشن قرمز آغشته با رنگ سبز بر روی شانه و معمولا داشتن یک خط نازک در حال اجرا در اطراف میوه.دانه کوچک است و گوشت بسیار شیرین و معطر.شاخه های منحنی درخت رو به بالا در راهنمایی و جزوات به سمت داخل از رگ میان حلقه.

'لی Hsiang'، یا 'Heung ابزار لای (سرخالو معطر) خانه های یک درخت با عادت راست متمایز داشتن برگ به سمت بالا-اشاره است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)میوه های کوچک، بسیار خشن و خاردار، عمیق قرمز است، با کوچکترین دانه از همه، و گوشت است از عطر و طعم و عطر برتر. این اواخر در فصل است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) کسانی که رشد در گناه هسینگ بهتر از آن رشد کرده در نقاط دیگر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

'HSI Chio در واحد پشتیبانی فنی'، یا 'سای کوک تس "(کرگدن شاخ) است که توسط یک درخت بزرگ در حال رشد به عهده. میوه بزرگ، خشن، گسترده در پایه و باریک در راس است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) تا حدودی سخت و فیبری، اما معطر، شیرین، گوشت. این رسد در اوایل.

'حک IP'، یا 'هی یه'، (برگ سیاه و سفید) است که توسط یک درخت پر شاخه با بزرگ، اشاره، کمی فر، جزوات سبز تیره منتقله. میوه متوسط قرمز است، گاهی اوقات با tinges سبز، چهارشانه، با نازک، پوست نرم و گوشت، گاهی مایل به رنگ صورتی، ترد و شیرین است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این را به عنوان امتیاز "یکی از lychees بهترین" آب "."

'فی واحد پشتیبانی فنی هسیائو'، یا 'فی SIU تس "(خنده صیغه سلطنتی، یا لبخند) بزرگ، کهربا رنگ، پوست نازک است، با بسیار شیرین، گوشت بسیار معطر. بذور را از بزرگ به بسیار کوچک متفاوت است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این رسد در اوایل.

'T' PO آنگ '، یا' 'POK اونگ' T (خاکریزی تالاب) از یک درخت کوچک برگ است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)میوه های کوچک، قرمز، خشن، با نازک، گوشت اسید آبدار و پوش بسیار کم است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این انواع بسیار زود است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

'Sheung وای شو' or'Shang هو هوای '، (رئیس جمهور در آغوش هیئت) بر روی یک درخت کوچک برگ منتقله. میوه بزرگ، گرد، رنگ قرمز، با بسیاری از نقاط تاریک است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این گوشت شیرین با عطر و بوی کمی و اندازه دانه متغیر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این در فصل نه دیر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

'Ch'u کارشناسی ارشد LSU'، یا 'چو lsz کارشناسی ارشد (چین فیبر چمن) است متمایز، شاخ و برگ سرسبز. برگ بزرگ، با هم تداخل دارند، با دمبرگ بلند هستند.میوه بزرگ با شانه برجسته و پوست خشن، در داخل قرمز عمیق است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در حالی که بسیار معطر، گوشت است از عطر و طعم تحتانی و چسبیده به دانه که از بزرگ به کوچک متفاوت است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

'tsao تا'، یا 'تای TSO (محصول بزرگ) به طور گسترده ای در سراسر کانتون کشت می شود. تا حدودی تخم مرغ شکل. پوست خشن، روشن قرمز با بسیاری از کوچک، نقطه متراکم. شرکت گوشت، ترد، شیرین، کمرنگ با رنگ زرد در نزدیکی دانه بزرگ آرام.آب نشت زمانی که پوست شکسته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) میوه رسد در اوایل.

'هوای چی'، یا 'چی وای' (سرخالو رودخانه وای) است، برگ بلانت متوسط. میوه گرد است با متوسط پوست صاف، خارج قرمز غنی، صورتی در داخل. و نشت آب. این است انواع بالا کلاس اما اغلب رشد کرده است، پرمحصول، و در اواخر فصل نیست.

'سان yueh آویزان'، یا 'سام دانشگاه تهران آویزان (قرمز ماه سوم)، همچنین' یوئن ما '،' سازمان ملل متحد کارشناسی ارشد نامیده می شود، 'Tsao کو'، 'TSO kwo'، 'Tsao لی'، یا 'Tsoli' (سرخالو اوایل) در امتداد دایک رشد کرده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)شاخه شکننده هستند و به آسانی شکستن. برگ طولانی، اشاره کرد، و ضخامت هستند. میوه های بسیار بزرگ، با رنگ قرمز، ضخیم، پوست سخت و ضخیم، گوشت متوسط شیرین با پوش بسیار است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)دانه طولانی است اما سقط هستند. این تنوع محبوب عمدتا به دلیل است که آن را خیلی زود به فصل می آید.

'ژن PAI لا لی چی'، یا 'دامان پاک لای چی' (سرخالو موم سفید)، "پو لو تزو" نیز نامیده می شود، و یا "پاک lik تس (گیاه سفید معطر)، بزرگ، صورتی، خشن، با صورتی، لیفی است ، نه گوشت بسیار شیرین و دانه ها بزرگ است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این رسد خیلی دیر، بعد از 'هوای چی.

'چی شان "، یا" شان چی' (سرخالو کوه)، 'سوان چی' نیز نامیده می شود، و یا "خورشید چی '(سرخالو ترش) وحشی در تپه رشد می کند و اغلب به عنوان پایه مادری برای انواع بهتر کاشته شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) درخت است از عادت راست با شاخه های راست و بزرگ، با اشاره، برگ کوتاه petioled. میوه روشن قرمز، دراز، بسیار خشن، با گوشت نازک، عطر و طعم اسید و دانه بزرگ است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

'T'im ngam'، یا 'T'ien یه "(صخره شیرین) انواع شایع از سرخالو که استاد Groff در گزارش به صورت کاملا به طور گسترده ای در Kwantung رشد است، اما واقعا نمی بر اساس تجاری.

در کتاب خود، هسته میوه جات، دکتر لعل Behari سینگ نوشت که بیهار مرکز فرهنگ سرخالو در هند است، تولید 33 رقم انتخاب طبقه بندی شده به 15 گروه. توصیف بسیار دقیق او از 10 رقم توصیه شده برای کشت در مقیاس بزرگ من به صورت مختصر اند (با چند اضافات پرانتز از منابع دیگر):

'در اوایل بیدانه »، یا« در اوایل Bedana. میوه 1 1/3 در (3.4 سانتی متر) طول، شکل قلب را به بیضی شکل خشن، قرمز، با interspaces سبز. شرکت پوست و چرم. گوشت [عاج] به رنگ سفید، نرم، شیرین. دانه جهانیان، مانند دندان سگ. کیفیت خوب است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) درخت خرس محصول متوسط، در اوایل فصل.

'رز معطر. میوه 1 1/4 در (3.2 سانتی متر) طول. گرد به شکل قلب. کمی خشن، متمایل به رنگ ارغوانی-گل رز، پوست کمی شرکت. گوشت خاکستری مایل به سفید، نرم، بسیار شیرین است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) دانه گرد تخم مرغی، به طور کامل توسعه یافته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) کیفیت خوب است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) [درخت خرس محصول متوسط] در midseason.

'در اوایل بزرگ قرمز. میوه کمی بیش از 1 1/3 در (3.4 سانتی متر) طول، معمولا مورب قلب شکل. قرمز [به کارمین]، با interspaces سبز. بسیار خشن. پوست بسیار سفت و چرمی، پیوستن کمی به گوشت. گوشت مایل به خاکستری سفید، شرکت، شیرین و خوش طعم. کیفیت بسیار خوب است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) [درخت حامل متوسط است]، در اوایل فصل.

'Dehra نمیخوام'، [یا «Dehra Dhun ']. میوه کمتر از 1 1/2 در (4 سانتی متر) طول. مورب قلب شکل به مخروطی. ترکیبی از قرمز و نارنجی-قرمز. پوست خشن، چرمی. گوشت خاکستری مایل به سفید، نرم، خوب، عطر و طعم شیرین است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) بذر اغلب جهانیان، گاهی اوقات بسیار کوچک است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) با کیفیت خوب. midseason. [این است گسترده در اوتار پرادش رشد و سرخالو ترین رضایت بخش در پاکستان است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)]

'در اواخر طولانی سرخ'، یا 'مظفرپور. میوه کمتر از 1 1/2 در (4 سانتی متر) طول. معمولا مستطیلی-مخروطی. تیره قرمز با interspaces مایل به سبز. پوست خشن، سفت و چرمی، کمی پیوستن به گوشت. گوشت مایل به خاکستری سفید، نرم، خوب، عطر و طعم شیرین است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) استوانه دانه، به طور کامل توسعه یافته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) کیفیت خوب است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) [درخت حامل سنگین است]، در اواخر فصل.

'Pyazi. میوه 1 1/3 در (3.4 سانتی متر) طول. مستطیلی مخروطی به قلب شکل. ترکیبی از سل نارنجی و نارنجی-قرمز، با رنگ زرد مایل به قرمز، نه بسیار برجسته،. چرمی پوست، پیوستن. گوشت خاکستری مایل به سفید، شرکت، کمی شیرین، با عطر و طعم یادآور "پیاز پخته". استوانه دانه، به طور کامل توسعه یافته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) کیفیت ضعیف است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در اوایل فصل.

'اضافی در اوایل سبز. میوه 1 1/4 در (3.2 سانتی متر) طول. عمدتا به شکل قلب، به ندرت گرد یا مستطیل. رنگ زرد مایل به قرمز با interspaces سبز. پوست کمی خشن، چرم، کمی پیوستن. گوشت خامه سفید، [شرکت، خوب، عطر و طعم کمی اسید]. دانه مستطیلی، استوانه و یا تخت می باشد. کیفیت بی تفاوت. خیلی زود در فصل.

'Kalkattia'، ['Calcuttia'، یا 'کلکته']. میوه 1 1/2 در (4 سانتی متر) طول. مستطیل و یا کج. با سل تیره تر افزایش یافت قرمز. پوست بسیار خشن، چرم، کمی پیوستن. گوشت عاج مایل به خاکستری، شرکت، بسیار شیرین، عطر و طعم خوب است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) مستطیل و یا مقعر دانه. کیفیت بسیار خوب است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) [حامل های سنگین. در برابر باد گرم]. خیلی دیر در فصل.

'گلابی. میوه 1 1/3 در (3.4 سانتی متر) طول. به شکل قلب، بیضی یا مستطیلی. صورتی-قرمز به کارمین با سل نارنجی-قرمز. پوست بسیار خشن، چرم، غیر چسبنده. گوشت شرکت خاکستری مایل به سفید،، از عطر و طعم خوب subacid. دانه مستطیلی-استوانه، به طور کامل توسعه یافته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) کیفیت بسیار خوب است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در اواخر فصل.

'بی هسته اواخر، یا "Bedana اواخر. میوه کمتر از 1 3/8 در (3.65 سانتی متر) طول. عمدتا مخروطی، به ندرت تخم مرغی. نارنجی-قرمز به کارمین با سل سیاه-قهوه ای. پوست خشن، شرکت، غیر چسبنده. گوشت خامه سفید، نرم، بسیار شیرین، طعم بسیار خوبی به جز برای تلخی کمی در نزدیکی دانه. کمی دوک نخ ریسی شکل، و یا مانند دندان سگ دانه. توسعه نیافته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) کیفیت بسیار خوب است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) [درخت خرس به شدت. در برابر باد گرم است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)] در اواخر فصل.

می باغات سرخالو متعدد در منطقه کوهپایهای از پنجاب وجود دارد.انواع پیشرو:

'Panjore مشترک. میوه بزرگ است، به شکل قلب، عمیق نارنجی به صورتی. پوست خشن، بسیار نازک، مناسب برای تقسیم است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) درخت خرس به شدت دارای طولانی ترین باردهی فصل برای کل ماه شروع در نزدیکی پایان ماه مه و. شش گونه های دیگر معمولا رشد وجود دارد: 'رز معطر'، 'Bhadwari'، 'شماره بیدانه 1'، 'بی هسته شماره 2'، 'Dehra نمیخوام "و" Kalkattia.

در آفریقای جنوبی، تنها یک تنوع تجاری تولید می شود. این "کوای سکته قلبی است، اما از آن است که به صورت محلی به نام" موریس "به دلیل تقریبا تمام درختان فرزندان کسانی که در از آن جزیره آورده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در آفریقای جنوبی، میوه است از اندازه متوسط، نزدیک به دور اما کمی بیضی شکل، مایل به قرمز قهوه ای است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) گوشت شرکت است، از کیفیت خوب و معمولا حاوی یک دانه متوسط، اما میوه خاص با گسترده، شانه ها صاف و فرم کوتاه دارند "مرغ-زبان" دانه.

بسیاری از معرفی دیگر را به آفریقای جنوبی از چین و هند وجود داشته است اما بیشتر برای زنده ماندن شکست خورده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در سال 1928، 16 گونه از هند در باغات لاو است، ساوتپورت، پس از وضع حمل کاشته شد، اما پرونده را از دست داده بودند و آنها باقی مانده است که نامش ذکر نشده.هسته میوه جات تنوع باغ از 26 رقم از هند، چین، تایوان و جاهای دیگر در ایستگاه تحقیقات باغبانی نیمه گرمسیری در نلسپرویت تاسیس شد. طبقه بندی آزمایشی این را به 3 نوع-'Kwai متمایز سکته قلبی '[' موریس '] گروه بندی،' حک آی پی "(با کیفیت بالا و دانه کوچک اما حامل خجالتی در کم مرتع)، و 'مدرس'، حامل سنگین میوه انتخاب، روشن قرمز، بسیار خشن، و با دانه های بزرگ است، اما بسیار شیرین، گوشت لذیذ.

اولین سرخالو معرفی به هاوایی 'کوای سکته قلبی بود، به عنوان مقدمه دوم چند سال بعد بود.با کیفیت بالا از این انواع (گاهی اوقات به صورت محلی به نام "چارلی طولانی ') باعث سرخالو برای تبدیل شدن به بسیار محبوب و به طور گسترده ای کاشته شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)هاوایی ایستگاه آزمایش کشاورزی 3 درختان 'بروستر "در سال 1907 وارد، و تلاش های مختلف ساخته شده بودند را به انواع دیگر از چین اما نه همه جان سالم به در. در مجموع 16 گونه تبدیل شد به خوبی در هاوایی تاسیس، از جمله 'حک IP "که در اهمیت به' کوای سکته قلبی" تبدیل شده است دوم.

در سال 1942، آزمایش ایستگاه کشاورزی مجموعه ای از مجموعه ای از 500 نهال 'کوای سکته قلبی'، 'حک آی پی "و" بروستر "با توجه به انتخاب درختان نشان دادن بهترین عملکرد. یک درخت از شخصیت برجسته (نهال از 'حک آی پی ") برای اولین بار HAES تعیین شد انتخاب 1-18-3 و نام 'Groff در' در سال 1953. این حامل سازگار است، در اواخر فصل داده شد. میوه است از اندازه متوسط، تیره گل سرخ قرمز با tinges سبز یا زرد در راس هر سل.گوشت سفید و شرکت است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) هیچ آب نشت وجود دارد. عطر و طعم عالی، شیرین و subacid است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) بسیاری از میوه ها باید سقط، "مرغ-زبان" دانه و، بر این اساس باید گوشت 20 درصد بیشتر از اگر دانه به طور کامل توسعه داده شد.

'هیچ مای Tsze' شده است در هاوایی رو به رشد برای بیش از 40 سال اما تعداد کمی از میوه تولید کرده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) 'پت پو Heung ابزار (هشت رایحه گرانبها)، به اشتباه به نام "پت پو آویزان (هشت گرانبها قرمز)، تا حدودی شبیه' هیچ مای Tsze 'کوچکتر است اما. پوست متمایل به رنگ ارغوانی قرمز، نازک و قابل انعطاف است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) نشت آب زمانی که پوست شکسته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) گوشت نرم، آبدار، حتی زمانی که شیرین کمی کال است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) دانه از متوسط تا بزرگ متفاوت است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)درخت رشد آهسته و از ضعیف، گسترش عادت. آن را به خوبی خرس در هاوایی. با این حال، آن است که معمولا کاشته نیست.

'Kaimana'، یا 'Poamoho'، نهال باز گرده افشانی از 'حک آی پی، توسعه یافته توسط دکتر RA همیلتون در مزرعه آزمایش Poamoho از دانشگاه هاوایی، در سال 1982. منتشر شد میوه شبیه 'کوای سکته قلبی است ولی دو بار به عنوان بزرگ، عمیق، قرمز، با کیفیت بالا و درخت حامل به طور منظم است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

'بروستر است بزرگ، مخروطی و یا گوه شکل، قرمز، با گوشت نرم، اسید بیشتر از' کوای مایل '، و دانه ها را اغلب به طور کامل شکل گرفته و بزرگ است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)جزوات صاف با حاشیه کمی برگشته و مخروطی به یک نقطه تیز هستند.

بودند بسیاری از معرفی دیگر دانه، نهال، قلمه یا هوا لایه به ایالات متحده، 1902-1924، عمدتا از چین، همچنین از هند و هاوایی، و چند از جاوا، کوبا، و ترینیداد. و این به آزمایشگران در فلوریدا و کالیفرنیا، و برخی به باغ گیاه شناسی در کشورهای دیگر، و به کوبا، پورتوریکو، پاناما، هندوراس، کاستاریکا و برزیل پخش شد. بسیاری از توسط آب و هوای سرد در کالیفرنیا و فلوریدا کشته شدند.

در سال 1908، وزارت کشاورزی ایالات متحده در 27 گیاهان از 'کوای مایل' به ارمغان آورد. در همان زمان، 20 گیاهان از 'حک آی پی "شد وارد و این به جورج بی Cellon در میامی در 1918. فرستاده شدند درخت از' Bedana 'از هند در 1913. در سال 1920 معرفی شد، استاد Groff در نهال به دست آمده 'شان چی' (سرخالو کوه) از استان Kwantung، همراه با هوا لایه از 'Sheung وای شو'، Z 'هیچ TS مای' '، و' T 'ngam IM (صخره شیرین). در حالت دوم به تحمل به طور منظم تر از "بروستر" پیدا شد اما به نمایش گذاشته کمبودهای تغذیه ای در خاک سنگ آهک.

بسیاری از گیاهان مختلف و قلمه ریشه از آنها را برای محاکمه توزیع شد. بقیه در وزارت گلخانه کشاورزی در مریلند نگهداری شدند.

رز معطر، از کلکته "Bengal'-در سال 1929، وزارت کشاورزی ایالات متحده یک گیاه سرخالو کوچک، ظاهرا نهال از دریافت. این در مزرعه مقدمه گیاهی در میامی کاشته شد و شروع به تحمل در سال 1940. میوه شبیه 'بروستر "اما دراز تر بودند، به خانه در خوشه های بزرگ بودند، و گوشت شرکت بود، آب چکه نمی کند زمانی که پوست کنده. تمام میوه ها به طور کامل دانه اما کوچکتر ایجاد شده بود در نسبت از کسانی که از 'بروستر به گوشت.عادت درخت است از 'بروستر "گسترش بیشتر؛ آن را تا به بزرگتر، چرم بیشتر، تیره تر سبز مرخصی، و پوست نرم و صاف و paler است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) درخت اصلی و فرزندان هوا لایه آن بدون کلروز در سنگ آهک در مقابل درختان 'بروستر "در حال رشد در نزدیکی نشان داده اند.

'بی همتا، بر این باور بودند که یک نهال از' بروستر، در رویال پالم پرستاری در Oneco سرچشمه. به T.R. پیوند شد پالمر و مستغلات در بلایر، فلوریدا که در آن CE افزار 1936-1938 که آن را با مته سوراخ میوه از اندازه بزرگتر، رنگ روشن تر و درصد بالاتری از دانه نافرجام از "بروستر" متوجه. در سال 1938، افزار هوا لایه و حذف 200 شاخه، خریداری درخت و آن را به اموال خود را در ویکی نقل مکان کرد. این باردهی در سال 1940 از سر گرفته و محصولات سالانه ثبت تا 1956 نشان داد خوب بهره وری-به طور متوسط 383.4 £ (174 کیلوگرم) در هر سال، و میزان بذر نافرجام در بازه زمانی از 62٪ تا 85٪.200 هوا لایه های انجام شده توسط افزار در سال 1942 کاشته شد و شروع با در 1946. بسیاری از میوه دانه به طور کامل توسعه یافته بود، اما نرخ دانه نافرجام سال به سال افزایش یافته است و در سال 1950 61٪ تا 70٪ بود.رقم با تصویب انجمن پرورش دهندگان فلوریدا سرخالو نامگذاری شد. دو انتخاب نهال توسط سرهنگ گراو، 'زرد سرخ "و" در اواخر گلوب'، پروفسور Groff در تصور می شود دورگه طبیعی از 'بروستر' '' کوه.

در شمال کوئینزلند، 'کوای سکته قلبی "اولین رقم رشد کرده است، و در حدود 10٪ از میوه ها دارای" زبان مرغ "دانه. خرس "بروستر در اواسط فصل و مهم است هر چند دانه است تقریبا همیشه به طور کامل شکل گرفته و بزرگ است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) 'حک آی پی "نیز midseason و بزرگ آخرینها وجود دارد. 'Bedana' تنها در باغ خانه رشد کرده و میوه ها دارای دانه های درشت بر خلاف معمول "زبان مرغ" دانه از میوه این رقم به عهده در هند من...






'وای چی' در اواخر فصل (دسامبر) است، کوچک، میوه دور، تزیین اساسا زرد با رنگ قرمز. دانه کوچک و بیضی شکل است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) درخت بسیار جمع و جور با شاخه های سر به زیر است، و ترجیح آب و هوا خنک تر است که از شمال ساحلی کوئینزلند که در آن نشانی از آن میوه نمی شدت.جزوات هستند مانند کسانی که از 'کوای سکته قلبی "مقعر.

بسیار مشابه، شاید یکسان، رقم به نام "هنگ کنگ" در جنوب کوئینزلند افزایش یافته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) خرس 'هیچ مای' ضعیف در کوئینزلند و به نظر می رسد بهتر است به مناطق کولر اقتباس شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

گل و گرده افشانی

وجود دارد 3 انواع گل ظاهر می شود در دنباله نامنظم و یا، در زمان، به طور همزمان، در گل آذین سرخالو: الف) مرد. ب) نر و ماده، تخمدان به عنوان زن (حدود 30٪ از کل). ج) باردهی نر و ماده به عنوان مرد. دومی تمایل به داشتن گرده زنده ترین. بسیاری از گل داشته گرده معیوب و این واقعیت احتمالا علت اصلی از دانه نافرجام و همچنین مشکل مشترک ریختن میوه جوان است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)گل نیاز به انتقال گرده توسط حشرات.

در هند، L.B. سینگ 11 گونه از زنبورها، مگس، زنبور و دیگر حشرات به عنوان دیدن گل سرخالو برای شهد ثبت شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) اما زنبور عسل، عمدتا رابط های برنامه کاربردی شاخص سرانا، A. dorsata و A. فلوریا، 78٪ از حشرات سرخالو-گرده افشان را تشکیل می دهند و آنها کار گل برای گرده و شهد از طلوع خورشید تا غروب. A. سرانا تنها زنبور عسل کندو است و در باغ تجاری برای تولید حداکثر میوه ضروری است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

بررسی 6 هفته در فلوریدا 27 گونه از بازدید کنندگان سرخالو گل نشان داد، به نمایندگی از 6 سفارشات مختلف حشرات. اکثر فراوان، صبح و بعد از ظهر، از آفات نامطلوب بود ثانویه پیچ کرم پرواز (Callitroga macellaria)،. بعدی زنبور عسل وارد معمولی (Apis mellifera) به دنبال شهد روزانه اما تنها در طول صبح و ظاهرا در گرده علاقه مند بود. بدون زنبور عسل وحشی در گل سرخالو مشاهده شد، هر چند زنبور عسل وحشی در تعداد زیادی جمع آوری گرده در کاشت میوه درخت مجاور چند هفته بعد پیدا شد. سوم به منظور، اما فراوان نیست، سوسک سرباز (Chauliognathus marginatus) بود. بقیه مهمان حشرات تنها در تعداد ناچیز حضور داشتند. تعمیر و نگهداری از زنبور عسل در باغ سرخالو فلوریدا به منظور افزایش تشکیل میوه و توسعه لازم است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)میوه بعد از گل بالغ 2 ماه می باشد.

در هند و هاوایی، تا به برخی از علاقه به امکان متقابل پرورش از سرخالو و گرده آزمون ذخیره سازی انجام شده است وجود دارد. گرده سرخالو تا زنده در دمای اتاق به مدت 10 تا 30 روز در ظروف پتری باقی مانده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) برای 3 تا 5 ماه در desiccators. 15 ماه در 32 ° F (0 ° C) و رطوبت نسبی در desiccators 25٪. و 31 ماه تحت عمیق یخ، -9.4 ° F (-23 ° C). است تنوع قابل توجهی در نرخ جوانه زنی دانه گرده ارقام مختلف وجود دارد. در هند، 'رز معطر' متوسط زنده ماندن نشان داده است از 61.99٪ در مقایسه با 42.52٪ در 'Khattl.

اقلیم

Groff در دید واضح و روشنی از شرایط آب و هوایی از سرخالو ارائه شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) او گفت که این پیشرفت بهترین در مناطق "را به فراست سنگین اما سرد و به اندازه کافی خشک در ماه های زمستان به ارائه یک دوره استراحت موضوع نیست." در چین و هند، آن است که بین 15 درجه و 30 درجه N. رشد "دلتا کانتون ... توسط مدار راس السرطان عبور و یک منطقه نیمه گرمسیری از محدوده قابل توجهی را در آب و هوا است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) نوسانات بزرگ دما در طول پاییز شایع هستند و ماه زمستان است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در زمستان افزایش ناگهانی درجه حرارت در بار باعث سرخالو ... به خیط و پیت کردن جلو ... رشد جدید است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این رشد جدید به ندرت موضوع به یک یخ در مورد کانتون است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در ارتفاعات بالاتر از مناطق کوهستانی که در حال موضوع را به فراست سرخالو به ندرت رشد کرده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی).. انواع کوهستانی هاردی بیشتر از سرخالو بسیار ترش و آن رشد کرده در نزدیکی آب نمک می گفت به همین ترتیب باشد. سرخالو بهترین رشد در دشت پایین تر که در آن ماه های تابستان داغ و مرطوب و ماه های زمستان خشک و سرد است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) "

یخبندان سنگین درختان جوان را بکشند اما درختان بالغ می تواند فراست مقاومت در برابر. مقاومت به سرما از سرخالو متوسط بین که از پرتقال شیرین از یک سو و انبه و آووکادو از سوی دیگر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) محل سکونت، شیب زمین، و نزدیکی به بدن از آب می تواند تفاوت زیادی در میزان آسیب های انجماد آب و هوا را. در بحران دمای پایین شدید در زمستان 1957-1958، اثرات بازه زمانی از حداقل به کل در سراسر مرکزی و جنوبی فلوریدا. بیشه درختان 12 تا 14 ساله جنوب سانفورد بازگشت نزدیک به زمین کشته شد. در درختان جزیره مریت از هم سن و سال تقریبا سالم بودند، در حالی که کاشت انبه تجاری کاملا نابود شد. L.B. سینگ در برابر این باور رایج که سرخالو نیاز جادوها زمستان سرد که دوره دما بین 30 درجه و 40 ° F (-1.11 درجه و 4.44 ° C) دلیل که به خوبی در موریس که در آن درجه حرارت هرگز زیر 40 ° F است (ارائه - 1.11 ° C). با این حال، درختان سرخالو در پاناما، جامائیکا، و دیگر مناطق گرمسیری میوه فقط گاه به گاه یا نه در همه.

باران سنگین و یا مه در طول دوره گلدهی مضر است، به عنوان گرم، خشک، بادهای قوی که باعث ریختن گل، همچنین تقسیم پوست میوه می باشد. خرد کن رخ می دهد، بیش از حد، در طول جادوها متناوب باران و، دوره گرم و خشک، به خصوص در سمت آفتابی از درخت. پاشش با اتفن در 10 پی پی ام تقسیم در 'زود بزرگ قرمز در آزمایش در نپال کاهش می یابد.

خاک

سرخالو به خوبی رشد می کند در طیف گسترده ای از خاک. در چین آن را در ماسه یا خاک رسی لوم، "گل رودخانه"، رسی شنی مرطوب، و حتی خاک رس سنگین کشت.pH را نباید بین 6 و 7. اگر خاک کمبود آهک است، این باید اضافه شود. با این حال، در یک آزمایش اولیه در گلخانه در واشنگتن، دی سی، نهال کاشته شده در خاک اسید نشان داد رشد برتر و ریشه گره بسیاری از پر قارچ بود. این باعث به حدس و گمان است که تلقیح ممکن است مطلوب باشد. پس از آن، در فلوریدا، گره شدید در ریشه های نهال سرخالو که بود تلقیح نشده است اما صرفا در گلدان از خزه خزه رشد و با توجه به محلول غذایی خوب و متعادل کننده شده مشاهده شد.

سرخالو برسد حداکثر رشد و بهره وری در لوم آبرفتی عمیق اما شکوفا در شدید جنوب فلوریدا در سنگ آهک oolitic ارائه آن را در سوراخ کافی قرار داده و آبیاری در فصول خشک است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

چینی اغلب سرخالو در بانک ها از برکه ها و نهرها گیاهان است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در پایین، زمین مرطوب، آنها مشغول کندن خندق 10 تا 15 فوت (3-4.5 متر) عرض و 30 تا 40 فوت (9/12 متر) از هم جدا، با استفاده از خاک حفر به شکل تخت مطرح که بر روی آنها درختان سرخالو بوته، به طوری که آنها زهکشی کامل اما خاک همیشه مرطوب. اگرچه سرخالو دارای نیاز آبی بالا، می تواند آب ورود به سیستم ایستاده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) جدول آب باید حداقل 4 تا 6 فوت (1.2-1.8 متر) در زیر سطح است و آب زیرزمینی باید در حال حرکت تا آنجا آب به عنوان راکد باعث پوسیدگی ریشه.سرخالو می تواند جاری شدن سیل گاهی کوتاه ایستاده بهتر از مرکبات. آن را نمی خواهد تحت شرایط شور رشد.

انتشار

Lychees را صادقانه از دانه تکثیر نیست، و از choicest داشته نافرجام، قابل دوام نیست، دانه. علاوه بر این، دانه سرخالو دوام تنها 4 تا 5 روز، و درختان نهال نمی خواهد تحمل تا زمانی که 5 تا 12 یا حتی 25 می، سال. به این دلایل، دانه عمدتا برای انتخاب و اصلاح اهداف و یا برای پایه مادری کاشته شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

تلاش برای رشد سرخالو از قلمه به طور کلی منع شده است، هر چند 80٪ موفقیت شده است با قلمه بهار در آفتاب کامل ادعا، تحت غبار ثابت و با توجه به مواد مغذی مایع در هفته. زمین لایه بندی شده است تا حدی انجام می شود. در چین، هوا-لایه بندی (marcotting، یا gootee) ابزار محبوب ترین انتشار است و برای سنین انجام می شود. با استفاده از روش خود، شاخه ای از یک درخت انتخاب girdled است، مجاز به کالوس برای 1 تا 2 روز و سپس در یک توپ از گل چسبنده مخلوط با کاه خرد شده یا برگ های خشک سربسته و پیچیده با کرباس. با آبیاری مکرر، ریشه در گل و لای توسعه و، در حدود 100 روز، شاخه قطع، توپ از زمین به حدود 12 در (30 سانتی متر) عرض افزایش یافته است، و لایه هوا در مهد کودک پناه نگه داشته برای کمی بیش از یک سال، و سپس به تدریج به خورشید کامل در معرض قبل از آن است که در باغ تنظیم شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) برخی از هوا لایه ها در گلدان رس بزرگ کاشته و رشد به عنوان زینتی.

روش چینی ها از هوا لایه بندی است تغییرات بسیاری. در واقع، 92 تغییرات ثبت شده است و در هاوایی تجربه با. Inarching نیز سنت های باستانی، ارقام انتخاب شده به پایه مادری سرخالو کوه "پیوست.

به منظور ایجاد کار فشرده، برای از بین بردن آبیاری، و همچنین به تولید قابل حمل، لایه های قابل حمل با کشتی کمتر هوا لایه بندی، سرهنگ گراو، پس از آزمایش های بسیار، توسعه روش بسته بندی کمربند با خزه خزه مرطوب و خاک، بسته بندی آن را در رطوبت گروه های مقاوم پلاستیکی روشن است که اجازه تبادل هوا و گازهای، و محکم آن تامین امنیت بالا و پایین. در حدود 6 هفته، ریشه کافی تشکیل اجازه جدا از لایه، حذف بسته بندی های پلاستیکی، و کاشت در خاک در ظروف مهد کودک. آن را به شاخه های هوا لایه ممکن است تا 4 در (10 سانتی متر) ضخامت دارد، و به 200 تا 300 لایه از یک درخت بزرگ است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

مطالعات در مکزیک به این نتیجه رسیدند که، برای تشکیل ریشه حداکثر، شاخه به هوا لایه نباید کمتر از 5/8 در (15 میلی متر) در قطر، و، برای جلوگیری از حذف برگ بی درخت پدر و مادر منجر شد، نباید تجاوز 3/4 در (20 میلی متر).شاخه ها، در هر سنی، اطراف حاشیه تاج پوشش و در معرض خورشید، را بهتر هوا لایه با توسعه ریشه بیشتر از شاخه های گرفته شده از مواضع سایه بر روی درخت. استفاده از تنظیم کننده های رشد، در نرخ های مختلف، اثر قابل توجهی در توسعه ریشه در آزمایش های مکزیکی هیچ نشان داده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در هند، برخی از اکسین های مختلف سعی تشکیل ریشه تحریک، مجبور بلوغ زودرس لایه، اما به مرگ و میر بالا کمک کرده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) باغداران آفریقای جنوبی معتقدند که گره زدن شاخه به طوری که آن را تقریبا عمودی باعث ریشه زایی شدید.

درختان جدید، با حدود نیمی از بالا کمرنگ کردن و پشتیبانی شده توسط سهام، در shadehouse به مدت 6 هفته قبل از اینکه به نگهداری می شود. ارتقاء در سیستم سرهنگ گراو بعد شامل استفاده از مه ثابت در shadehouse. همچنین، مشخص شد که پرندگان pecked در ریشه های جوان نشان از طریق بسته بندی شفاف، سوراخ در پلاستیک ساخته شده و باعث کم آبی بدن. لازم شد برای محافظت از هوا لایه با یک سیلندر از روزنامه و یا فویل آلومینیوم. با گذشت زمان، برخی از مردم روشن به فویل در محل از پلاستیک برای بسته بندی هوا-لایه.

درختان هوا لایه خواهد میوه در 2 تا 5 سال پس از کاشت، استاد Groff در گفت که یک درخت سرخالو است در نخست آن نیست تا زمانی که آن را به 20 تا 40 ساله؛ بلبرینگ محصول خوبی برای 100 سال یا بیشتر ادامه خواهد داد. یکی از مضرات هوا لایه بندی این است که درختان حاصل دارای سیستم ریشه ضعیف است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در چین، یک روش خام شکاف-ضمیمهها مدت طولانی است که برای اهداف خاص به کار، اما، به طور کلی، سرخالو شده است بسیار دشوار به گرافت در نظر گرفته شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) پوست، زبان، ضمیمهها شکاف، و جانبی روکش، همچنین تراشه و سپر-غنچه، توسط آزمایشگران مختلف در فلوریدا، هاوایی، آفریقای جنوبی و جاهای دیگر با درجه varing موفقیت سعی شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)سرخالو عجیب و غریب در آن تمام کامبیوم تنها در خلال نخستین مراحل رشد ثانویه فعال است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) استفاده از گیاهان پیوندی بسیار جوان، تنها 1/4 در (6 میلی متر) در قطر و بسته بندی اتحادیه با نوارهای فیلم وینیل پلاستیک، نتایج خوبی داده اند.میزان موفقیت 70 درصد بوده است در مفصل-ضمیمهها در آفریقای جنوبی به دست آورد. سخت کردن، نمی ترمینال، چوب از شاخه های جوان 1/4 در (6 میلی متر) ضخامت اولین حلقه دار و پوست حلقه حذف شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) بعد از یک تأخیر از 21 روز، شعبه خاموش است در حلقه برش، حذف برگ اما ترک اساس هر دمبرگ، سپس یک برش slanting در پایه مادری 1 فوت (30 سانتی متر) بالاتر از خاک، ساخته شده در نقطه که در آن مسابقات ضخامت graftwood (قلمه)، و حفظ برگ به عنوان بسیاری که ممکن است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)برش به یک سطح کاملا صاف 1 در (2.5 سانتی متر) تقلیل طولانی.قلمه است و سپس به 4 در (10 سانتی متر) طول، ساخت یک برش slanting برای مطابقت که در پایه مادری تقلیل.قلمه باید 2 جوانه کمی متورم داشته باشند. پس از پیوستن به قلمه و پایه مادری، اتحادیه با نوار ضمیمهها پلاستیکی پیچیده شده و قلمه به طور کامل با پیوند نوار برای جلوگیری از کم آبی پوشیده شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در 6 هفته جوانه شروع به متورم، و پلاستیک است درست در بالای جوانه شکاف اجازه جوانه. هنگامی که رشد جدید است سخت کردن، تمام نوار ضمیمهها برداشته می شود.ضمیمهها است در یک، فضای گرم و مرطوب انجام می شود.گیاهان پیوند در ظروف را برای 2 سال یا بیشتر قبل از کاشت از حفظ، و آنها را توسعه taproots قوی.

در هند، توسعه اخیر انتشار توسط stooling، که از هوا-لایه بندی یافت شده است "ساده تر، سریعتر و مقرون به صرفه تر" وجود دارد. اول، هوا لایه از درختان برتر 4 فوت (1.2 متر) از هم جدا در "تخت مدفوع" که در آن سوراخ غنی آماده شده است و به مدت 2 هفته باز گذاشته کاشته شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) استعمال کود زمانی که کاشت (در آغاز سپتامبر) و در هوا-لایه ها به خوبی توسط اواسط ماه اکتبر تاسیس و قرار دادن گرگرفتگی جدید رشد در نوامبر. کود دوباره در فوریه و مارس و ژوئن ژوئیه اعمال می شود. کشت کم عمق است که انجام به نگه داشتن طرح-بدون علف هرز. در پایان 2 1/2 سال، در اواسط ماه فوریه، گیاهان به 10 در (25 سانتی متر) از زمین را کاهش دهد. شاخه های جدید از تنه مجاز به مدت 4 ماه رشد می کنند. در اواسط ماه ژوئن، یک حلقه از پوست است از تمام شاخه های به جز یکی در هر رب بوته و لانولین حاوی IBA حذف (2500 پی پی ام) است به قسمت بالایی منطقه حلقه دار استفاده شود. ده روز بعد، زمین را نشانه رفته تا برای پوشش 4 تا 6 در (10-15 سانتی متر) از ساقه بالا حلقه. این باعث می شود که شاخه برای ریشه کن فراوان در 2 ماه می باشد.شاخه های ریشه دار از گیاه جدا شده و بلافاصله در تخت مهد کودک و یا گلدان کاشته شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) کسانی که در 3 هفته پژمرده نمی شوند مناسب برای تنظیم در زمینه قضاوت. زمین به دور گیاهان پدر و مادر است وارد و روند لقاح، کشت، زنگ و زمین کردن و برداشت از مدفوع است و بیش از بیش برای سال تکرار می شود تا گیاهان پدر و مادر نشاط خود را از دست داده اند. گزارش شده است که شاخه های پیوند بقا از 81-82٪ در مقایسه با 40٪ تا 50٪ در هوا لایه.


فرهنگ

فاصله: برای باغ دائمی، درختان بهترین 40 فوت (12 متر) از هم جدا هر راه فاصله. در هند، فاصله 30 فوت در نظر گرفته شده کافی، احتمالا به خاطر آب و هوا خشک کن رشد کلی محدود می کند. بخشهایی از درخت پوشیده از درختان دیگر خواهد میوه نیست. برای حداکثر بهره وری، قرار گرفتن در معرض کامل به نور در همه طرف باید وجود داشته باشد.

در جزایر کوک، درختان بر روی یک 40 × 20 فوت (12 * 6 متر) فاصله-56 درخت در هر هکتار (134 هکتار در). اما این در سال 15، کشت و زرع به 40 X 40 فوت نازک (12 کاشته X L2 متر).

محافظت از باد: درختان جوان تا حد زیادی توسط حفاظت باد بهره مند شوند. این را می توان با قرار دادن شرط در اطراف هر درخت کوچک و کشش پارچه در اطراف آنها به عنوان یک شیشه جلو اتومبیل ارائه شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در مکان های بسیار باد می وزد، تمام کشت و زرع ممکن است توسط درختان کاشته شده به عنوان مقاوم در مقابل باد محافظت اما این نباید تا به عنوان سایه lychees نزدیک است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) درخت سرخالو است ساختاری بسیار مقاوم در برابر باد، داشتن توفان در برابر، اما پناهگاه ممکن است مورد نیاز برای حفاظت از محصول. در طول خشک، ماه گرم، درختان سرخالو در هر سنی از آبیاری، سربار بهره مند. آنها به طور جدی توسط استرس آب عقب مانده.

لقاح: تازه کاشته درختان باید سیراب شود اما فراتر از غنی سازی از سوراخ خوبی در پیش از کاشت بارور نیست. در چین، درختان سرخالو تنها دو بار در سال و فقط مواد آلی استفاده می شود بارور، اصولا خاک شب، گاهی اوقات با علاوه بر این از سویا یا بادام زمینی مانده پس از استخراج نفت، و یا گل و لای از کانال ها و حوضچه های ماهی. هیچ اهمیت زیادی لقاح در هند وجود دارد. این ثابت شده است که برداشت از 1،000 پوند است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) (454.5 کیلوگرم) حذف حدود 3 پوند است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) (1361 گرم) K2O، 1 پوند (454 گرم) P2O5، 1 پوند (454 گرم) N، 3/4 پوند (340 گرم) کائو، و 1/2 پوند (228 گرم) از MgO از خاک. این قضاوت است، بنابراین، که برنامه های کاربردی از پتاس، فسفات، آهک و منیزیم باید ساخته شود به بازگرداندن این عناصر.

آزمایش کود در ماسه در مرکز فلوریدا نشان داده اند که نرخ متوسط N (سولفات آمونیاک و یا نیترات آمونیوم)، P2O5، K2O، و MgO، همراه با یک نرم افزار از سنگ آهک دولومیت در 2 تن / هکتار (4.8 تن / هکتار) در مقابله با کلروز و ترویج رشد، گلدهی و میوه تنظیم و کاهش ریختن میوه اوایل سودمند هستند. استفاده بیش از حد از نیتروژن سرکوب رشد و تداخل با جذب سایر مواد مغذی. اگر خواب رویشی است در درختان تحمل تشویق شود، کود باید در پاییز و اوایل زمستان نکردن.

در خاک سنگ آهک، ممکن است لازم باشد به گسترش آهن مغذی 2 یا 3 بار در سال برای جلوگیری از کلروز. کمبود روی است که توسط برنزه از برگ مشهود است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این است که توسط اسپری برگی از 8 پوند است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) (3.5 کیلوگرم) سولفات روی و 4 پوند است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) (1.8 کیلوگرم) اصلاح آهک در 48 qts (45 لیتر) آب هیدراته. از آنجا که از سیستم ریشه
لینک مرجع