انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: روباه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ابن سیرین می گوید :







تعبیر روباه در خواب مردی حیله گر و فریبنده ، و یا زن و کنیزی دروغگو از خویشاوندان بینندۀ خواب است . اگر دید که با روباه جنگ می کند خویشاوندانش با او خصومت و مرافعه می کنند . اگر ببیند که دنبال روباه می گشت از پریان می ترسد . اگر ببیند که با روباه بازی می کرد و یا می خواست که آن را به دست بیاورد ، زنی او را دوست دارد ولی دوستی او ضعیف است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)







کرمانی می گوید :







اگر ببیند روباهی را شانه می کرد با کسی حیله و نیرنگ می کند و او را فریب می دهد ، و اگر ببیند روباهی جلوی او چاپلوسی کرد شخص غریبی با او حیله و نیرنگ می کند ، او را فریب می دهد ، و اگر در خواب پوست روباه ببیند مال به دست می آورد ، و خوردن شیر روباه دلیل بر شفا از بیماری و شادمانی و خلاصی از غمها و نجات از زندان است ، و بعضی از معبران می گویند : خوردن شیر روباه دلیل آنست که به ترس و بیمی دچار می شود .







جابر مغربی می گوید :







روباه در خواب دلیل بر مردی دروغگوست ، اگر ببیند روباهی گرفت یا کسی به او داد با زنی فریبکار و دروغگو ازدواج می کند یا با چنین زنی همنشین می شود ، اگر ببیند روباهی به خانۀ او آمد و در آنجا ماند با زنی ازدواج می کند و آن زن دوستدار او می باشد ، و اگر ببیند روباه از او گریخت بدهکارش از او می گریزد .
لینک مرجع