انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: فرق دختر با پسر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
:flower:سلام دوستان گلم

چرا دختر ها انقدر برای تفریح با دوستاشون تحت فشار خانواده به خصوص پدرها

هستند در حالی که برای پسرها اینجوری نیست اگه پسر ها به تفریح با دوستاشون

نیاز دارن خب دختر ها هم دارن چرا باید انقدر فشار روی دختر ها باشه من دیدم بچه هایی رو

که خونه واسشون شده زندان حق نداره با دوستاش جایی بره انوقت این دختر چطور باید

ارتباط اجتماعی خوبی داشته باشه ایا واقعا این همه محدودیت لازمه؟؟؟

ممنون میشم همگی نظراتتون رو بگید:flower:

 
اینی ک تو میگی واسه همه صدق نمیکنه......این جور رفتارا ب خانواده و میزان فرهنگ و تربیت اون خانواده مربوط میشههههه......ولی کلا تو جامعه ما ک اسمش اسلامیه البته مثلا اسلامی ک هر کی هر کاری دوست داره میکنه ، ازادی ب مساوت تقسیم نشده
بعدم اگه سختگیری هس اول واسه اینکه زن یا همون دختر موجود ظریف و شکننده هس و زودتر آسیب میپذیره..... ولی وفتی این سختگیری ها واسه ی دختر هس در مقابل باید واسه ی پسر هم باشههههه
ن اینکه بخاطر خوش گذرونی پسر .ی دختر محبوس باشه


دوستان نظر بدین تا منم ادامه بدم نظر شخصی خودم رو
سلام بر همگی و خسته نباشید .
من میگم که شما دخترا باید خوشحال باشید که بخاطر زیبایی و لطافت و جذابیت بیشتری که از نظر جسمی نسبت به پسر ها دارید بیشتر مورد توجه و حفاظت قرار میگیرید . خب پسرا برا چی ازشون محافظت بشه وقتی که جذابیتی مثل شما دختران ر ندارند هرچند اون ها هم احتیاج به راهنمایی و محافظت دارند اما از نظر محافظت به نظرم ، باید به دختر ها نسبت به پسر ها بیشتر توجه کرد .
ببینید من اگه ی جعبه پر از پول و جواهرات داشته باشم که با ظاهری زیبا و مجلل است ، و ی جعبه ی دیگه هم پر از پول و جواهرات داشته باشم اما با ظاهری معمولی باشه ، مسلما از جعبه ی اول باید بیشتر محافظت کنم چون اون بیشتر جلب نظر میکنه و در معرض دزدی قرار داره و اگر این کار ر نکنم ممکنه نهایتا من اون جعبه ر با تمام محتویاتش از دست بدم یا مثلا بش آسیبی برسه و بعضی آسیب ها هم قابل جبران نیست .
البته این نکته ر هم بگم که پسر ها هم اونجور که به طور کامل آزاد باشند نیست ، من خودم با پسری از اقوام که صحبت میکردم همین مشکل ر داشت و از گیر دادن های پدر و مادرش خسته شده بود .
خلاصه باید هم رفتار پدر و مادر ها درست باشه و هم فرزندان .
و اینم بگم که قدر پدر و مادر را باید دانست و باید از آن ها اطاعت کرد . چرا که اونها ما ها ر دوست دارن و خیر را برای ما میخوان نه شر و مصیبت و انحراف و بیچارگی ر .البته هرچند ، اون ها معصوم نیستند و ممکنه بعضی وقتا به اشتباه ، کاری انجام بدن یا به اشتباه چیزی بگن ، ولی ما موظف به اطاعت اوامر و نواهی (امر و نهی های) اون ها هستیم البته غیر از امر ها و نهی هایی که منجر به ترک واجبی بشه یا بخواد منجر به انجام گناه بشه .
موفق و پیروز باشید و التماس دعا .
این درسته ک دختر جذاب و لطیف و نیاز ب مراقبت بیشتر میخواد....و اینکه همه چی ب خانواده بر میگیرده
ولی قرار نیست ب خاطر لطافتش محبوس باشه .
متاسفانه همیشه جا افتاده ک میگن خانوم حجابت.ی بار نشده بگن اقا نگاهت
همین نگاها هست ک باعث شده ی پدر خانواده ب دخترش بیش از حد سختگیری کنه
منم با عاطفه موافقم چرا پسر ها یکم جلو خودشون رو نمیگیرن چرا هرچی سختگیری باید واسه دختر ها باشه
در صورتی که خدا اول به مردها گفته که نگاهشون رو کنترل کنن ولی تو این جامعه همه چیز رو دوش خانوم هاس
سلام دوباره به شما .
باید بگم که منم با همین موافقم که هم پسر نگاهش حفظ کنه و هم دختر حجابش ر .
و اینم بگم که محبوس بودن کلی ر من نگفتم وگرنه دختر میتونه تو اجتماع باشه یا مثلا تحصیلات داشته باشه ولی باید در اون حریم شرعی باشه یعنی اون حریمی که خداوند متعال برای او مشخص کرده . پس یکطرفه نمیگم که مثلا فقط دختر حجابش حفظ کنه و پسر نگاهش حقظ نکنه نه . یا مثلا نمیگم پسر نگاهش باید حفظ کنه ولی دختر لازم نیست حجابش حفظ کنه، نه . بلکه تماما به دستورات دینی عمل بشه .
قرار نیست که از چارچوب شرعی خارج بشه من میگم یه دختر جون دوست داره با هم سن وسال خودش که

حرفاش رو بهتر میفهمن معاشرت داشته باشه نباید انقدر تو محدودیت باشه

من میشناسم دختری رو که 26 سال تو فشار خانواده بود تو خونه محبوس وقتی وارد زندگی مشترک شده زندگی موفقی نداشته

خیلی چیز ها براش عقده شده مجبور به طلاق شدن خب اینجور آسیب هم خوب نیست

همه چیز باید در حد تعادل وجود داشته باشه
بله درسته حرف بنده هم حرف شماست یعنی اینکه در حدود شرعی ، دختر پیشرفت کنه ، علم بیاموزه ، چشم و گوش بسته نباشه .
نکته ای ر بگم و اونم اینکه : بعضی وقتا پدر و مادر ها که از روی دلسوزی کاری میکنن یا چیزی میگن باید به اون ها گوش داد و بداخلاقی نکنیم و اگر حرفشون برای ما منطقی نیست ، در یک فرصت مناسب و در یک شرایط صحیح و با حفظ احترامشون با اون ها در مورد مسئله ی مورد نظر صحبت کرد و حرف دل و درد دل را به اون ها گفت که الحمدلله پدر و مادرای امثال ما خیلی خوبن و وقتی ببینن حرف ما حرف حقه قبول میکنن . ولی تکرار میکنم که در یک وقت مناسب و با شرایط صحیح ، ( مثلا ) : با جر و بحث کردن و بد اخلاقی نباید صحبت کرد یا نباید اون ها ر تو صحبت کردنمون کوچیک کنیم .

امیدوارم سن ازدواج برای جوونای ما به تاخیر نیفته که از عدم استقلال رنج نبرن .
با سلام. نظراتتون جالب و جای صحبت داره.
اولا:گیر دادن؛ کلمه مناسبی برای دلسوزی پدر،مادرها نیست....بهتر بگیم دلسوزی.ولی بعضی جاها (فقط بعضی جاها میشه گفت:گیر دادن)البته همه اینا بر میگرده به دلسوزی وحساسیت پدر مادرهای گل ما.مادر مخصوصا دیدیدحتی سر کوچکترین چیزها نگران فرزندشونن؟! ولی پدرها و کلا مردها کلی نگر هستن؛ و جنس خودشون رو بهتر از ما میشناسن و بامحیط اطراف آشنایی دارن.پس همش میشه تجربه..............حتما که نباید تجربه کرد همه چیز رو خیلی وقتا لازم از تجربه بزرگترها هم استفاده کنیم.آقا محسن درست گفتن همینطورشما مادر و پدر در مقابل فرزندان وظیفه دارن چطور میشه تا یه مشکلی برامون پیش میادکوتاهی از طرف پدر مادرها میبینیم...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
بعضی از پدر مادرها بخاطر فاصله سنی خب نمیتونن شرایط جونارو درک کن واین مسئله مهمی خیلیی مهم که باعث دلشکستگی فزندان میشه بخدا همش با حرف زدن حل میشه ما جونا عادت کردیم تاحرفمون رو به کرسی نشونیم بی خیال نشیم.اصلا جاها عوض شده شده فرزند سالاری.الان اکثرا به دلیل بالا رفتن سطح سواد وضع بهتر شده.گذشته خب خیلی سخت بوده.دین ما هم تنهایی دینی که به زن بخاطر گوهر وجودیش بها داده و زن رو محصور به خانه نکرده.بهش بهاداده ولی بصورتی که توجامعه پوشش داشته باشه که هم خودش حافظ امنیت خودش باش یک؛ وبعدهم باعث گناه جونها نشه.مگه میشه هزار جور تیپ زد بعد بگی آقا شما منو نگاه نکن.خداییش میشه؟!؟؟نه نمیشه ما انسان همه میشه دنبال زیبایی هستیم اصلا فطرت و ذاتمون همینه ونمیشه تغییرش داد و یک خانم همینطوریش زیبایی داره چ برسسه بخواد با زیبایی چندین برابر وارد اجتماع بشه.هم اول خودش باعث از بین رفتن امنیت خودش میشه هم جونارو به گناه میندازه.خیلی علل وزیان به جامعه میاره.................

این نظر من بود نمیدونم تاچه حد درست بوده یا نادرست.؟ولی خیلی عالیه همچین بحث هایی داشته باشیم ممنون از همتون.
تحسین می کنم بینش زیبای خانم مهلا را .
بله بنده هم منظورم همون دلسوزی پدر و مادره که حالا بعضی بنابر ظاهر به اون گیردادن میگن در حالیکه پدر و مادر از روی عشق شدیدی که به فرزنداشون دارن نگرانشون هستن و گاهی نکاتی ر به فرزندان گوشزد میکنن .
نکته ای ر هم بگم که شاید خیلی حرفا ر راحت نشه اینجا زد یا مثلا نشه بعضی از اتفاقات ر که بر اثر همین حجاب نداشتن اتفاق افتاده ، اینجا بیان کرد . فقط بگم که حجاب زن و اون صحیح رفتار کردنش در جامعه ، امنیت آور است برای او .
موفق باشید .
صفحه‌ها: 1 2
لینک مرجع