انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: اهمیت به قرآن
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام و خسته نباشید خدمت همه:خواستم روایاتی ر در مورد قرآن خدمتتون بیارم که خیلی جالبه:
اول بگم که در ماه رمضان به تلاوت قرآن سفارش شده . امام باقر : لکل شیء ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان برای هرچیزی بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) حضرت رسول رحمت : من تلا فیه آیة من القرآن کان له مثل اجر من ختم القرآن فی غیره من الشهور یعنی : هرکس تلاوت کند در ماه رمضان آیه ای از قرآن ، می باشد برای او مثل اجر کسی که قرآن را در غیر ماه رمضان ختم کرده است .
اما در مورد خود تلاوت قرآن بگم که: سه‏ چيز است كه بدرگاه خداى عز و جل شكايت‏ كند مسجد ويرانى كه اهلش در آن نماز نخوانند، و دانشمند و عالمى كه ميان نادانها و جهال باشد و قرآنى كه گرد بدان نشسته و كسى آن را نخواند.
امام صادق فرمود: قرائت‏ قرآن‏ بهتر از ذكر است و ذكر بهتر از صدقه است و صدقه بهتر از روزه است و روزه سپر آتش است‏.
امام على «ع»: چه خوب است كه همه سخن شما ذكر خدا و قرائت‏ قرآن‏ باشد، كه چون از پيامبر «ص» پرسيدند: در نزد خدا كدام عمل برتر است؟ گفت: «قرائت‏ قرآن‏، و اينكه تو در حالى بميرى كه زبانت به ذكر خدا مشغول باشد».
حضرت صادق عليه السّلام فرمود: قرآن عهد خداوند و فرمان او است بر خلقش پس سزاوار است براى شخص مسلمان كه در اين عهد و فرمان خدا نظر افكند و روزى پنجاه‏ آيه از آن بخواند.
و اما آثاری که قرآن دارد :
امام صادق علیه السلام عليه السّلام فرمود : كه امير المؤمنين عليه السّلام فرمود: خانه‏اى كه در آن قرآن خوانده شود و ذكر خداى عز و جل در آن بشود، بركتش بسيار گردد، و فرشتگان در آن بيايند و شياطين از آن دور شوند، و براى اهل آسمان مي ‏درخشد چنانچه ستارگان براى اهل زمين مي ‏درخشند، و خانه ‏اى كه در آن‏ قرآن خوانده نشود و ذكر خداى عز و جل در آن نشود بركتش كم شود، و فرشتگان از آن دور شوند و شياطين در آن حاضر گردند[ امام صادق عليه السلام فرمود: خواندن‏ قرآن‏ از روى آن عذاب را از پدر و مادر سبك كند اگر چه آن دو كافر باشند.

حتی عزیزان این را بگویم که:نگاه کردن در قرآن عبادت است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)(طبق روایت)
اما این روایت زیر را حتما بخونید
یک روایتی از امیرالمومنین علیه السلام هست بسیار زیبا و تکان دهنده که آقا فرمودند:


»» ألا لا خیر فی قراءة لیس فیها تدبر : آگاه باشید تلاوت قرآن که در آن تدبر نباشد ، نفعی ندارد. ««
امیدوارم خدا توفیق بدهد که انس با قرآن داشته باشیم و در آن تدبر داشته باشیم .
التماس دعا جمیعا .
لینک مرجع