انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: جانباز کیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
فرمایشی از امام خامنه ای

راجع به جانبازان

دیگران این کار را کرده اند.
من یک بار به یک نویسنده ی خوبی گفتم که شما به یکی از این آسایشگاه های بنیاد شهید که مربوط به جانبازان است ،برو و مثل پرستارها لباس سفید بپوش و در آن آسایشگاه خدمت کن ، من برایت مجوز میگیرم .
برو یک ماه در آنجا بمان ، لگنش را خالی کن،غذادر دهانش بگذار، ملافه اش را جمع کن و کلاً با رنج ها و کمبودهای او آشنا بشوو ببین جانباز یعنی چه . من و شما که نمی دانیم جانباز کیست و چه کار می کند.ما جسم جانباز را می بینیم ، اما چه می دانیم که احساس جانباز چیست . گفتم شما برو با آن دید هنرمندانه ، جانباز را شناسایی کن ، بعد بیا یک رمان درباره واردات ذهنی جانباز بنویس و در این رمان زخم های او را شفابده و برآن مرهم بگذار ، کما اینکه دیگران این کار را کرده اند ، مثل آن کتابی که شوروی ها نوشتند.


Heart انجمن ناجی Heart

جانباز کیست؟!
. جانباز و بشناس. 
جانباز به افرادی می گویند در جبهه دست داده تا با دشمن دست ندهد . دست دوستی به دشمن دراز نکند. جانباز پا داده تا جوانان وطن خود روی پای خود بایستند. تا گدایی از دشمن نکنند. تا برای هر کاری از دشمن دستور نگیرند. جانباز مرد عمل میدان است نه برای میز مقام، وطن می فروشد. نه آب به آسیاب دشمن می ریزد. جانباز هر وقت خواست با دشمن حرف بزند یاد شهدای که در آغوش جانباز مردانه شهید شدند می افتد . بیعتی که در آخرین لحظه باشهدا بسته را هزاران برابر می کند. راه شهدا را ادامه می دهد. با دشمن سازش نمی کند.
یاد مطلبی افتادم گفتنش خالی از لطف نیست : 
هیچ وقت نباید یه شخصی که جانباز هست بره دنبال اینکه حق من چیه و به من کارت بدید !
باید ارگانها تشکیل بشه تا اون اشخاص رو پیدا کنند و بهشون رسیدگی بشه .
کسی که خودش خواسته بره ازش بعید هست بیاد بگه من جانبازم و بهم مزایا بدید !
اما واقعا می دونم خیلی ها نرفته شده اند جانباز یا اتفاقی جانباز شده اند بعدش مدعی شدند که ما برای دین و ممکلت و ... جونمون رو دادیم ....
در حالی که متدینی بودند و هنوز هستند که نه کسی از جانبازیشون خبر داره نه اینکه دنبال مزایایی بودند ... کاش ما اونها رو پیدا کنیم و به اونها برسیم .
یه سری از جانبازها هم هستند که اونقدر وضعشون وخیم هست که نمی تونند این یادگاریهای جنگ رو مخفی کنند.
....
 
[تصویر:  najiforum_جانباز.jpg]
[تصویر:  najiforum_جانباز.jpg]
لینک مرجع