انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: شناخت مردان - زندگی برروی سیاره مریخ
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

زندگی بر روی سیاره مریخ


اهالی مریخ برای قدرت، شایستگی و توانایی و پیشرفت ارزش قایل اند. آن ها همواره برای آن که خودشان را مطرح کنند کارهایی را انجام می دهند و قدرت و مهارت خویش را افزایش می دهند. از نظر مریخی ها «خود» به معنای توانایی در رسیدن به اهداف می باشد. پیش از هر چیز، موفقیت و پیشرفت است که موجب خرسندی و رضایت خاطر آن ها می شود.

همه چیز بر روی مریخ، بازتاب همان ارزش هاست (گردآوری :‌ انجمن ناجی) حتی طراحی لباس آن ها بازگو کننده مهارت و توانایی آن هاست (گردآوری :‌ انجمن ناجی) مأموران پلیس، سربازان، دانشمندان، رانندگان تاکسی، تکنیسین ها و سر آشپزها، همگی لباس یا دست کم، کلاه های فرم می پوشند تا توانایی و قدرت خود را نشان دهند.

آن ها مجلاتی را که درباره مسایل روانشناسی است، نمی خوانند. بیش تر تمایل به فعالیت های بیرون از خانه دارند مثل شکار، صید یا مسابقات رانندگی. مریخی ها علاقه مند اخبار، وضعیت هوا و رویدادهای ورزشی هستند و به خواندن کتاب های رمان و خود آموز علاقه نشان می دهند. مریخی ها به اشیا و وسایل بیش از افراد و احساسات دلبسته اند.
حتی امروز بر روی سیاره زمین، در حالی که زنان در عالم خیال رمان ها و ادبیات عاشقانه سیر می کنند، مردان در فکر خودروهای پر قدرت تر، ابر رایانه ها و وسایل فنی و جعبه ابزارها و فن آوری های تازه و پیچیده تر هستند. مردان ذهن خود را مشغول اشیایی کرده اند که آن اشیا می تواند به آن ها کمک کند تا با رسیدن به اهدافشان، ابراز قدرت و توانمندی کنند.
برای مریخی ها رسیدن به هدف بسیار مهم است زیرا راهی است که می تواند شایستگی آن ها را ثابت کند و از این رو، احساس خوبی در مورد خودشان دارند. در نزد مریخی ها، احساس خوب داشتن در مورد خویشتن، هنگامی تحقق می یابد که خودشان بتوانند به این اهداف نایل شوند.
از نظر آن ها، کس دیگری نمی تواند آن ها را به سر منزل مقصود برساند. مریخی ها افتخار می کنند که خودشان به تنهایی کارهایشان را انجام می دهند. ( از نظر آن ها ) خود مختاری، نشانه توانایی، قدرت و شایستگی است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

شناخت این ویژگی مریخی ها به زنان کمک می کند تا بفهمند چرا «مریخی ها» در قبال اصلاح رفتارشان یا انجام آن چه به آن ها توصیه می شود، تا آن اندازه مقاومت می کنند.
ارایه توصیه ای نا به جا به مردان این تصور را در ذهن آن ها ایجاد می کند که آن ها نمی دانند چه کار کنند یا خودشان از پس کارهایشان بر نمی آیند. مردان نسبت به چنین رفتاری بسیار حساس اند، زیرا مسأله شایستگی برای آن ها بسیار بسیار اهمیت دارد.

مریخی ها از آن جا که تمایل دارند خودشان مشکلات خویش را برطرف کنند، به ندرت درباره مشکلات خود با دیگران صحبت می کنند، مگر آن که نیاز به توصیه ای کارشناسانه داشته باشند. مریخی ها دلیل این رفتارشان را چنین بیان می کنند: «چرا وقتی خودمان می توانیم کاری را انجام دهیم دیگران را دخالت دهیم؟»
مرد مشکلاتش را پیش خودش نگه می دارد مگر آن که نیاز به ملباسمو با فرد دیگری به منظور یافتن راه حلی احساس کند. وقتی شما خودتان می توانید کاری را انجام دهید، درخواست کمک نشانه ضعف و ناتوانی تلقی می شود.

اما چنان چه او ( مریخی ) واقعاً به کمک نیاز داشته باشد، نشانه خردمندی اوست که از دیگران کمک بگیرد. در این حالت، او در پی کسی خواهد بود که نزد او محترم است و سپس مشکل خویش را با او در میان می گذارد.

گفت و گو درباره یک مشکل در مریخ، در واقع دعوت برای ملباسمو با دیگران است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
مریخی دیگری که نقش مشاور را دارد از این بابت احساس غرور می کند. این مریخی ناخود آگاه کلاه همه فن حریفی خود را بر سر می گذارد و پس از مدتی گوش دادن، توصیه های گرانبهایی را ارائه می دهد.
این رسم و عادت مریخی یکی از دلایلی است که وقتی زنان درباره مشکلات صحبت می کنند مردان به طور غریزی راه حل ارائه می دهند. هنگامی که زنی از روی سادگی و بی ریایی احساسات آشفته خویش را و یا مشکلات روزمره را مطرح می کند، مرد به اشتباه گمان می کند که او نیاز به توصیه هایی کارشناسانه دارد. مرد کلاه همه فن حریفی خود را بر سر می گذارد و شروع به توصیه دادن می کند.
این کار، روش او برای ابراز عشق و محبت و تلاش به منظور کمک به همسرش است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)


او با حل مشکلات همسرش می کوشد تا احساس بهتری را به او القا کند. می خواهد برای همسرش فردی مفید باشد. احساس می کند وقتی از توانایی خویش در جهت حل مشکلات همسرش استفاده می کند، همسرش برای او ارزش قایل است و او سزاوار عشق و محبت همسرش است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

با این حال، مرد مریخی راه چاره ای را ارائه می دهد، اما همسرش هم چنان آشفته و ناراحت باقی می ماند، برای مرد بسیار مشکل است که به حرف های همسرش گوش دهد، زیرا راه چاره او پذیرفته نشده و از این رو خود را موجودی بی مصرف و بی فایده تلقی می کند.

او این موضوع را نمی داند که می تواند فقط با گوش دادن و توجه و همدردی حامی و پشتیبان همسرش باشد. و آگاه نیست که در سیاره ونوس، صحبت کردن درباره مشکلات به معنای ارائه راه چاره برای حل آن مشکلات نیست.


منبع: کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی
لینک مرجع