انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: بتلفیلد ۳ (Battlefield 3) جنگ شکست خورده
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بتلفیلد ۳
(به انگلیسی: Battlefield 3 و به فارسی، میدان نبرد ۳)‏ یک بازی تیراندازی اول شخص از سری بازی‌های بتلفیلد است که توسط شرکت EA دیجیتال ایلوژنز سی‌ای ساخته‌شده و توسط شرکت الکترونیک آرتز برای پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰ و ویندوز در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۱ در آمریکای شمالی منتشر شد.
توسعه‌دهنده‌(ها) EA دیجیتال ایلوژنز سی‌ای
منتشرکننده(ها) الکترونیک آرتز
سری بتلفیلد
موتور فراستبایت ۲.۰
سیستم(ها) ویندوز، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰
تاریخ انتشار ۲ نوامبر ۲۰۱۱ در ژاپن
۲۵ اکتبر ۲۰۱۱ در آمریکای شمالی
۲۸ اکتبر ۲۰۱۱ در اروپا
سبک بازی تیراندازی اول شخص
شمار بازیکنان ممکن تک‌نفره، چندنفره
رده‌بندی سنی PEGI: 18
حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ویندوز ویستا یا جدید تر
ویدئو کارد دیرکت‌اکس ۱۰ یا11
داستان

سال ۲۰۱۴، گروهبان دوم «بلک برن» (Blackburn) گروهی پنج نفری را در یک ماموریت در کردستان عراق برای شناسایی، جستجو و در نهایت بازگشتی امن رهبری می‌کند. گروه [[آمراویش کشته میشوند. در حالی که نیروهای آمریکایی برای راه یابی به ویلای کافاروف تلاش میکنند یک تیم سه نفره از نیروهای ویژه Spetsnaz روسیه به رهبری دیما موفق به دستگیری کافاروف می شوند و پس از بازجویی از وی از نقشه سلیمان با خبر می شوند. مدتی بعد بلک برن موفق به ورود به ویلای کافاروف میشود و آنجا با دیما برخورد می کند. دیما داستان ال بشیر را تایید می کند و به بلک برن می گوید که نباید بگذارد که او توسط آمریکایی ها دستگیر شود زیرا پای نجات میلیون ها آدم در پیش است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) (زیرا دیما قصد دارد که به وسیله تیمش جلوی وقوع انفجار هسته ای را در پاریس بگیرد.) برای فرار دیما بلک برن مجبور میشود به فرمانده کول شلیک کند که همین واقعه باعث میشود توسط CIA دستگیر شود. در طول بازجویی CIA از بلک برن، دیما و گروهش به پاریس می روند تا جلوی وقوع انفجار هسته ای را بگیرند اما موفق نمی‌شوند. این در حالی است که بازجوهای CIA حرف های بلک برن را مبنی بر دخالت سلیمان در اعمال تروریستی باور نمی‌کنند زیرا سلیمان خود یک جاسوس CIA بوده که در تمام این سال ها به ال بشیر نزدیک می شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) بازجوها عقیده دارند که روس ها قصد انجام این عملیات را دارند و دیما، بلک برن را گول زده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) بلک برن که دیگر راهی برایش نمانده به کمک مونتس که همراه او توسط CIA دستگیر شده از محل بازجویی فرار می کند و خود را به سلیمان می رساند تا جلوی انفجار را بگیرد. بالاخره پس از درگیری های فراوان سلیمان توسط بلک برن کشته می شود و بلک برن سلاحی را که قرار است در نیویورک منفجر شود در اختیار می گیرد. اکثر منتقدان حرفه ای تنها نکته ی مثبت بازی را بحش چند نفره اعلام کردند و بخش تک نفره با نفرت گیمران سراسر دنیا مواجه شد. در واقع طراحی مرحله ی خیلی بد نکته دیگری به چشم نم آید.
نقشه‌ها
سلیمانیه، کردستان عراق
تهران
خلیج فارس
فرودگاه مهرآباد
بیابان های اطراف تهران
پاریس
دره آراز در شمال ایران و آذربایجان
نیویورک
کانال نوشهر
قله دماوند آمل
جزیره خارک
ممنوعیت فروش در ایران

پس انتشار جهانی این بازی، به فروشگاه های عرضه بازی های کامپیوتری در ایران دستور اکید داده شد که این بازی را به فروش نرسانند. لازم به ذکر است که بیشتر مراحل بازی در ایران اتفاق می افتد به گونه ای که در بیشتر مراحل دشمنان ایرانی هستند و به زبان فارسی صحبت می کنند. در یکی از مراحل پرچم جمهوری اسلامی ایران به چشم می خورد.
ولی از نظر من کار اشتباهی بود که تو ایران ممنوع شد فقط قیمت بازی بالا رفت تو بازی کالاف MW3 تو پاریس بود گمونم ولی فرانسه ممنوع نکرد
لینک مرجع