انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: سفر در زمان با عرضه نسخه جدید بازی Cut The Rope
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر شما از کاربران سیستم عامل اندروید و یا iOS و از طرفداران بازی های پازل و دوبعدی روی این دو سیستم عامل باشید، حتما با بازی Cut The Ropeآشنایی دارید.
به گزارش شگفت انگیز و به نقل از آی کلاب، این بازی اولین بار در اکتبر سال ٢٠١٠ توسط شرکت روسی Zeptolabعرضه شد و از آن استقبال بسیاری به عمل آمد و در نه روز اول عرضه اش یک میلیون بار دانلود شد. دلیل محبوبیت این بازی، محیط بسیار زیبا، شخصیت اصلی بازی یعنی همان Om Nomو گیم پلی این بازی می باشد و همچنین جا دارد بگویم که این بازی یکی از بهترین گرافیکهای موجود بین بازی های دو بعدی گوشی های هوشمند را داراست
محیط بازی شامل یک آبنبات متصل به طناب یا طناب های کشیده شده،سه ستاره و عواملی ثابت یامتغیری در صفحه می باشد که شما باید سعی کنید طوری عوامل متغیر را تعیین و طناب را ببرید که آبنبات با گذر از محل ستاره ها در دهان Om Nomقرار بگیرد. می توان گفت که فیزیک این بازی کاملا منطقی و دقیق می باشد.امتیاز نهایی هر مرحله بر اساس تعداد ستاره های جمع شده و مدت زمان بازی محاسبه می گردد.
[تصویر:  97b643c60c.gif]
[تصویر:  d07b7ab166.jpg]
در آگوست سال ٢٠١١ عنوانی جدید از این بازی انتشار یافت که Experimentsنام داشت،Experimentsادامه ای بر نسخه اصلی این بازی بود و فقط در آن گیم پلی با ایجاد عواملی جدید در همان محیط نسخه اولیه تغییر کرده بود.شرکت Zeptolabتا سال ٢٠١٣ فقط برای این دو بازی، بسته های تکمیلی عرضه کرد که تعداد آنها برای نسخه اول به ١٣ و برای نسخه دوم به ۵ بسته تکمیلی رسید.
در ژانویه ٢٠١٣ Zeptolabخبر از عرضه نسخه جدید CtRداد و نام این نسخه را اعلام کرد.نسخه سوم این بازی که در ماه آپریل عرضه شد، Time Travelنام دارد.در این سری جدید شما و Om Nomبا ماشین زمان به سفر در گذشته رفته و اجدادش را ملاقات می کنید.البته داستان فقط ملاقات با اجداد این موجود بامزه نیست! در گیم پلی بازی جدید شما باید دو آبنبات را یکی به خود Om Nomو دیگری را به جدش بخورانید و کمی بازی سخت تر از نسخه های پیشین می شود.در اول بازی Time TravelOm Nomدر حال خوردن آبنباتش است که ماشین زمانی در خانه اش پرتاب می شود و آبنباتOm Nom را می رباید و او هم وارد ماشین شده و بازی آغاز می گردد.
[تصویر:  97b643c60c.gif]
[تصویر:  8d0ed09a3f.jpg]
این بازی در کل دارای شش مرحله اصلی می باشد که هر مرحله شامل پانزده ماموریت است:
The Middle Ages: در این مرحله Om Nomبه دیدار جد قرون وسطی ای خود می رود. عامل اصلی محیطی این مرحله زنجیر هایی می باشند که آبنبات به آنها متصل شده و فقط توسط تیغه ای خاص بریده می شوند.این قسمت از بازی اولین مرحله بوده و مقدمه ای برای تازه واردان به دنیای CtRمی باشد.
The Renaissance: ظاهر یکی دیگر از اجداد Om Nom ، با کلاهی پردار، ریش و سیبیلی تیز همراه است که بازیکن را به یاد هنرمندان و نویسندگان دوره رنسانس می اندازد.در این مرحله از بازی، دکمه ای داخل محیط بازی پدید می آید که با لمس کردن آن، بازی متوقف می شود و این عامل بیشتربرای انداختن آبنبات در دهان Om Nomو جد رنسانسیش کاربرد دارد.
Pirate Ship: این مرحله بمب هایی را برای شما در ماموریت ها قرار می دهد که با منفجر کردن آن ها می توانید همه اجسام داخل محیط بازی را پرتاب کنید.اینجاست که شما با ورژنی از Om Nomملاقات می کنید که شبیه به دزدان دریایی است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
[تصویر:  97b643c60c.gif]
[تصویر:  ec9d33d609.jpg]
Ancient Egypt: شما می توانید با موجودی اینجا دیدار کنید که آرایش و پارچه روی سرش او را شبیه به فرعون کرده است! در این قسمت یکی از آبنبات های شما می تواند به موازات آبنبات دیگری پرواز کند ولی اگر با مانعی برخورد داشته باشد، بال های آن شکسته و از محیط بازی خارج می شود.
Greek: این مرحله از بازی یکی از سخت ترین مراحل Time Travelمی باشد که در محیط بازی، شما فقط می توانید فقط Om Nomیا جدش را مشاهده کنید و آن ها روی یک پایه متحرک قرار دارند و با برخورد آبنبات بر یک دکمه، یکی رفته و دیگری نمایان می شود.جد یونانی Om Nomهمچون یونانی ها، یک برگ بویا بر سر خود دارد.
The Stone Age: این دفعه Om Nomبه عصر حجر سفر کرده است و جد او از او درشت تر به نظر می رسد و روی شکمش نقاطی دیده می شود و روی سرش استخوانی وجود دارد.در این قسمت دست کیده ای در یک محیط دایره ای شکل وجود دارد که با تکان دادن آن، جای موانع و ستاره ها عوض می شود.
موتور گرافیکی این بازی همان موتور استفاده شده در Cut The Ropeاصلی و Time Travelمی باشد و واقعا گرافیک این بازی چشمگیر و بسیار خاص است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)صدای بازی هنوز هم دوست داستنی و قابل ستایش است و حتی گاهی صدای Om Nomو جدش شما را به خنده ودارا می کند.بزرگترین ضعف این بازی موسیقیش می باشد که فقط یک قطعه موسیقی در بازی نواخته می شود.
در آخر باید بگویم، در گیم پلی این بازی هیچ گونه خشونتی به کار گرفته نشده و می تواند هر فردی در هر سن و سالی را سرگرم به خود کند.
لینک مرجع