انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: عامل ورود به بهشت چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
عامل ورود به بهشت چیست؟
برخی از افراد در توهم خوب بودن هستند و فکر می‌کنند که در نهایت نیز رضای الهی و بهشت نصیب‌شان می‌شود در حالی که قرآن شرط خوب بودن را "ایمان" و "عمل صالح" می‌داند.
به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیه 124 از سوره «نساء» در این ارتباط سخن می‌گوید:
«وَمَنْ یَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَیٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِکَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا یُظْلَمُونَ نَقِیرًا»
ترجمه آیه:
"و هرکس کارهای شایسته انجام دهد، چه مرد باشد و چه زن، در حالی که مومن باشد پس آنان به بهشت وارد می‌شوند و کمترین ستمی به آنان نمی‌شود."
برخی از پیام‌های این آیه:
عامل ورود به بهشت، ایمان و عمل صالح است، نه ادعا و آرزو و نژاد زیرا در بهره‌گیری از لطف خدا، همه نژاد‌ها، رنگ‌ها و ملل یکسان‌اند.
با انجام قسمتی از کارهای صالح، به بهشت امید داشته باشید. چون کمال، بی‌نهایت و قدرت کسب انسان محدود است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
برخلاف اعتقادات گروهی از یهود و مسیحیان، زن و مرد، در رسیدن به کمالات معنوی برابرند.
ایمان، شرط قبولی اعمال است و خدمات انسان‌های بی‌ایمان، در همین دنیا جبران می‌شود و ارزش‌ اخروی ندارند، اما جزای مومن نیکوکار، بهشت است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
کلمه‌ی «نقیر» از نوک زدن گرفته شده و به گودی هسته‌ی خرما که گویا نوک خورده است، گفته می‌شود. بنابراین کارهای نیک، گرچه اندک باشد ارزش دارد.
منابع:
کتاب دقایقی با قرآن، تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، ناشر: مرکز فرهنگی درس‌هایی از قرآن، نوبت چاپ: پانزدهم، زمستان سال 1390
لینک مرجع