انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: معرفی ترفندهای مخفی و کاربردی در آی‌فون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر از کاربران سیستم عامل آیفون هستید و می خواهید در کار با آیفون خود حرفه ای تر بشوید، باید با ترفندهای مخفی و کاربردی iOS بیشتر آشنا شوید.
به گزارش شگفت انگیز و به نقل از موبنا، سیستم عامل موبایل اپل، همیشه چیزهای تازه ای برای یادگرفتن در خود دارد؛ ممکن است اکثر این ترفندها را بشناسید اما مرور آن ها در یک بخش خالی از لطف نیست.
جملات پر کاربرد خود را به کمک عبارت های میانبر سریعتر تایپ کنید. برای این کار به بخش Settings رفته و مسیر زیر را دنبال کنید.
General > Keyboard > Add New Shortcut
[تصویر:  23c4a1fdba.gif]
[تصویر:  4aff83a1e2.jpg]
[تصویر:  23c4a1fdba.gif]
[تصویر:  d678c5fc11.jpg]
[تصویر:  23c4a1fdba.gif]
[تصویر:  929b101cfe.jpg]
با فعال سازی ویژگی Do Not Disturb در بخش تنظیمات (Settings)، هنگامی که آیفون شما قفل باشد هیچ هشداری نمایش داده نمی شود.
نه تماس ، نه پیامک و نه هیچ چیز دیگر؛ این ویژگی برای زمانی که خواب هستید ایده آل است، ویژگی Do Not Disturb، قابلیت تنظیم و شخصی سازی نیز دارد.
[تصویر:  23c4a1fdba.gif]
[تصویر:  a4a8be9f62.jpg]
در هنگام ارسال پیام، می توانید به جای نوشتن، آن را بیان کنید. برای این کار روی کلید میکروفون در صفحه کلید زده و پیام خود را بگویید. آیفون با دقت هر چه تمام تر پیام شما را درج کرده و سایر کارها را انجام می دهد.
[تصویر:  23c4a1fdba.gif]
[تصویر:  eae65b7e6b.jpg]
شما می توانید، شکلک ها و آدمک های جالبی را به صفحه کلید خود اضافه کرده و از آن ها در هنگام ارسال پیام استفاده کنید. از بخش تنظیمات وارد بخش General و سپس Keyboard بشوید. حالا گزینه Add New Keyboard را انتخاب و در لیست بازشده روی گزینه Emoji بزنید، تا به لیست صفحه کلیدهای شما اضافه شود. برای استفاده از شکلک های جدید، در صفحه کلید، روی کلید کره زمین بزنید.
[تصویر:  23c4a1fdba.gif]
[تصویر:  b428bac220.jpg]
اگر می خواهید اپلیکیشن ها باز را به صورت کامل ببندید دوبار روی کلید Home بزنید تا Tray آن نمایش داده شود.
سپس انگشت خود را روی آیکون یکی از اپلیکیشن ها نگاه دارید تا شروع به لرزیدن کنند. حالا برای بستن هر اپلیکیشن، کافی است روی علامت قرمز رنگ گوشه آیکون آن بزنید.
[تصویر:  23c4a1fdba.gif]
[تصویر:  47b70d869d.jpg]
لینک مرجع