انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: کاربرد سوئیچ شبکه چیست ؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سوئیچ شبکه دستگاهی کوچک و سخت افزاری است که در بین چندین دستگاه متصل به یک شبکه محلی LAN ارتباط برقرار میکند و از فناوری به اسم سوئیچینگ بسته برای سه گام دریافت ، پردازش و انتقال اطلاعات برای دستگاه مقصد استفاده میکند .
به طور گسترده در شرکت ها و مراکز داده از سوئیچ های شبکه سرور hp استفاده میکنند .چندین رایانه ، چاپگر ، انواع نقاط دسترسی،تلفن ها و چراغ ها و سایر سخت افزار ها را میتوان با استفاده از سوئیچ شبکه به هم متصل کرد .اطلاعاتی مثل دریافت و ارسال ایمیل را میتوان بسیار ایمن با استفاده از سوئیچ شبکه به اشتراک بگذارید .
در این بین سوئیچ هایی از نوع اترنت رایج ترین و پرکاربرد ترین های سوئیچ شبکه به حساب می آیند. برای انواع مختلفی از شبکه ها مثل ATM ، کابل های فیبر نوری و… از قابلیت های سوئیچینگ استفاده میشود . سوفوس ای ام سی فورتی گیت سایبروم  یونولیت بسته بندی
برای تفکیک سوئیچ ها از همدیگر باید چند نکته را در نظر گرفت .سوئیچ ها قابل دسته بندی هستند و میتوان آن ها را به نواع : مدیریتی یا غیر مدیریتی، تنوع پورت ها ، مگ یا گیگابایتی بودن پورت های اترنت اشاره کرد.
در اصل پارامتر هایی که بیان کردیم مهمترین ویزگی های ان ها در حالت کلی سرور اچ پی است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این را به یاد داشته باشید بدون وجود سوئیچ در بیشتر مواقع نمیتوان به اهداف خود در زمینه توسعه شبکه ای دست یافت یا در صورت بهره گیری از تجهیزات و سخت افزار های دیگر با محدودیت مواجه میشوید .
منبع و ادامه در : کاربرد سوئیچ شبکه چیست ؟
 
لینک مرجع