انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: انتخاب کلمه کلیدی برای سئو سایت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 
انتخاب کلمه کلیدی برای سئو سایت، اولین مرحله از فرآیند بهینه سازی وبسایت است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) با ما باشید تا شما را با نحوه انتخاب صحیح کلمات کلیدی برای سئو سایت آشنا کنیم.
انتخاب بهترین و مناسب ترین کلمه کلیدی گام اولیه و بسی پر اهمیت در سئو سایت و طراحی سایت است که لازم است برای آن وقت کافی در نظر گرفته شود. همانطور که در مطلب پیشین در مورد جستجوی کلمه کلیدی برای سئو بیان نمودیم، توجه به میزان سرچ کلمات مختلف در گوگل و در نظر داشتن کلمات پرسرچ پیشنهادی گوگل در اولویت  کار قرار دارد. بدین منظور یکی از عاقلانه ترین کارهایی که می توانید انجام دهید، ترکیب این کلمات و ساختن کلمات کلیدی (کیوردهای) چند کلمه ای و به اصطلاح لانگ تیل (long tail) ها است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) از سوی دیگر به علت رقابت فراوانی که بر سر بعضی از کیوردها وجود دارد، باید از بین کلمات کلیدی مختلف آن هایی را انتخاب کنید که کمتر شناخته شده اند. به عبارت دیگر بهترین کلمه کلیدی، کلمه ای است که طولانی و ترکیبی از کلمات پرسرچ و با رقابت پایین تر باشد. به عنوان یک راهکار می توانید کلمات کلیدی پرسرچ رقبایتان را آنالیز کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله آنالیز رقبا در سئو سایت را بخوانید.
نحوه انتخاب کیوردهای طولانی در سئو سایت
نحوه انتخاب کیوردهای طولانی در سئو سایت حرفه ای با استفاده از راهکارهایی که به شما ارائه می دهیم قابل انجام است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) با این حال سعی کنید بهترین و آسان ترین راه را انتخاب کنید.
[تصویر:  seo-long-keyword-select.jpg]
استفاده از کلمات مرتبط در سئو
ارتباط کلمات کلیدی در سئو سایت لازم است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) به همین علت باید به کلماتی که به یکدیگر مرتبط هستند توجه کنیم. هنگامی که کاربر کلمه ای را در گوگل سرچ می  کند، لیستی از کلمات مرتبط با کلمه مورد سرچ زیر صفحه نشان داده می شود. این کلمات توسط کاربران دیگر به وفور سرچ می شوند و کیوردهای طولانی در سئو سایت به حساب می آیند. می توانید هرکدام از آن ها را مججددا به صورت جداگانه در گوگل سرج کنید و این فرآیند را تکرار کنید.
استفاده از انجمن یا فروم forum در سئو
در انجمن های تخصصی مرتبط با حوزه کاری شما، سوالاتی پرسیده می شود. این سوالات را کاربرن در گوگل نیز سرچ می کنند. این موضوع به این دلیل است که مخاطبان شما در گوگل، اکثرا در این انجمن ها حضور دارند و به پرسش و پاسخ از یکدیگر مشغولند. اگر بتوانید به سوالات ذهن آن ها و نیازهایی که دارند پاسخ دهید، توانسته اید کاربران زیادی را به سایت خود بکشانید. مجموعه تاپیک های انجمن به شما مجموعه ای از کلمات کلیدی را می دهند که می توانید در google keyword planner از آن ها استفاده کنید. با ورود به هر مجموعه، تاپیک هایی را که افراد مختلف گذاشته اند را مشاهده می کنید. عنوان این تاپیک ها معمولا در  گوگل زیاد سرچ می شوند.
جستجوی دستی در سئو
نحوه سرچ کردن در گوگل خود مهارتی است که لازم است هر فردی در حوزه سئو سایت آن را به خوبی بداند. برای انتخاب کیوردهای طولانی، می توایند از ترکیب های زیر در انواع وبسایت ها و فروم ها استفاده کنید.
“keyword” + “forum”
“keyword” + “board”
“keyword” + “powered by vbulletin”
همچنین می توانید بعد از سرج کردن، گزینه more را زده و گزینه choose discussions را انتخاب کنید. با این کار گوگل لیستی از انجمن ها و نیز سایت های پرسش و پاسخ نظیر جواب های یاهو را نمایش می دهد.
استفاده از پیشنهادات گوگل در سئو
استفاده از پیشنهاداتی که گوگل به کاربران ارائه می دهیم، اهمیت بالایی در سئو دارد. پس از تایپ هر کلمه در گوگل، لیستی از کلمات تکمیلی از طرف گوگل پیشنهاد می شود. این کلمات که suggestion های گوگل نامیده می شوند، می توانند گزینه خوبی برای انتخاب کلمات کلیدی طولانی باشند.
با در نظر گرفتن و انتخاب کلمه کلیدی برای سئو سایت به صورت هوشمندانه می توانید قوی تر در گوگل ظاهر شوید.
 
لینک مرجع