انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: نگهداری و استفاده مناسب از کراوات مردانه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  5yayp655bxjn.jpg]
کراوات مناسب در اکثر موقعیت ها می تواند یک لباس کامل و شیک برای شما به ارمغان آورده و تصویری ایده آل از شما ارائه نماید. کراوات کم عمر ترین البسه در کمد یک مرد است و به همین دلیل باید خیلی خوب از آنها مراقبت کرد. با نگهداری مناسب، کراوات برای همیشه عمر خواهد کرد.بسیاری از ابداعات بر اثر تلاش انسان برای خلق کردن و ایجاد تغییر و تحول در زندگی به وجود آمده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در واقع خلاقیت تغییر شکل دادن یک پدیده و به وجود آوردن چیزی با کم و زیاد کردن چیز دیگر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در جهان امروز، نیاز به داشتن تفکری خلاق و مبتکر بیش تر از هر زمان دیگری احساس می شود؛ به طوری که اکثر شرکت ها به منظور کسب جایگاه و امتیاز برای رقابت در بازارهای پویا و متغیر امروزی آن را عاملی ضروری می دانند. دنیای مد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سعی می کند با تولید محصولات و خدمات منحصر به فرد، هر زمان فکر و مفهومی جدید از زندگی ارائه نماید. در صنعت مد، کراوات از جمله مواردی است که بیش ترین تغییر و نوآوری در آن صورت گرفته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این پوشش به عنوان یکی از ملزومات اصلی مد مردانه همواره برای نوآوری و خلق مدهای جدید توسط طراحان انتخاب شده و از زمان پیدایش تاکنون تحولات زیادی پیدا کرده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) طراحان مد لباس می دانند که ایجاد تغییر در گره های کراوات یکی از راه های اصلی تولید نوآوری و خلاقیت در آن می باشد. امروزه هر فرد خلاقی می تواند با مقداری تلاش گره های نو و جدید به دنیای مد معرفی کند و آن را به نام خود ثبت نماید. در این جا شما را با برخی از گره های کراوات آشنا می کنیم که حاصل تفکرهای خلاق و نوآورانه است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
گره استخوان ماهی (The Fishbone knot)
همان طور که از نام آن مشخص است این گره یک گره طرح دار به شکل استخوان ماهی می باشد. با توجه به شکل گره، دیگری به نام (Boutonniere Knot) مشابه آن وجود دارد. این گره در حقیقت از تغییر گره “الدرج” و به منظور ایجاد فرمی پیچیده تر، شکل گرفته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این گره در حالی که متقارن نیست، بافتی منظم و زیبا دارد؛ با این حال، گره استخوان ماهی یکی از گره های بزرگ و عریض در کراوات است که باید با شکل صورت و فرم بدن تناسب داشته باشد. این گره از جمله گره های رسمی است که امروزه به طور قابل توجهی محبوبیت یافته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) با وجود چالش برانگیز بودن این روش، بسیاری از مردان تلاش در این زمینه را قطعاً به دلیل ظاهر زیبایی که نهایتاً برای کراوات خود ایجاد می کنند، ارزشمند می دانند.گره ادیتی (The Ediety Knot)
این گره، گرهی نسبتاً فانتزی است که گاهی با داشتن رنگ یا طرحی متفاوت در دو انتهای کراوات تصویری زیبا و جذاب از آن ایجاد می شود. گره اساساً از نوع گره ویندزور است که دقیقاً به همان شیوه اما با یک پیچ و تاب هوشمندانه گره می خورد. شکل آن به صورتی است که گویی یک کراوات کوچک در میان کراواتی بزرگ و پهن قرار گرفته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) این گره کراوات اولین بار توسط لمبرت ویلسون مروونژی، شخصیت داستانی فیلم ماتریکس معروف شد؛ از این رو با نام گره مروونژی (Merovingian Knot) نیز شناخته می شود. توجه داشته باشید که جهت استفاده از این گره در کراوات نیاز به پوشیدن یک جلیقه یا ژاکت است تا انتهای کراوات آزادانه آویزان نمانده و شکل منظم و مرتبی داشته باشد. همچنین می توان از یک کلیپ کراوات برای نگه داشتن آن در مرکز کمک گرفت.
گره گل رز (The Rose knot): گره نسبتاً متقارن و کمی بزرگ بوده و باز کردن آن نیز تا حدودی مشکل است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) با این حال یکی از گره های زیبا و دل انگیز کراوات است که چون از نظر شکل یادآور یک گل رز می باشد، معمولاً از آن برای موقعیت های عاشقانه استفاده می کنند. شکل های متفاوتی از این گره تولید می شود که برخی از آن ها گلبرگ های گل رز را به خوبی نمایش می دهند. این گره تا حدودی به گره “ترینیتی” شباهت دارد، تنها تفاوت آنها حلقه های اضافی در گره گل رز است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) البته شیوه ی گره زنی آن کمی با روش گره “ترینیتی” فرق می کند.
این جزء از لباس، همواره امکان آن را فراهم می کند تا کمد لباس خود را به سادگی از طریق هماهنگ کردن با انواع پیراهن، کت، ژاکت و لباس های مختلف تنوع ببخشید. حتی اگر شما دارای تعداد محدودی کراوات باشید.بهترین راه نگهداری از کراوات این است که به اندازه کافی کراوات داشته باشیم تا زود از بین نروند. در واقع برای هر کت و شلوار سه یا چهار کراوات لازم است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) پیش از پوشیدن دوباره یک کراوات دو یا سه روز به آن فرصت دهید تا چروک هایش از بین بروند.لکه‌های خیلی شدید: اغلب با لکه برهایی مثل تتراکلرید کربن از بین می روند. برای البسه چرب، کمی پودر تالکوم روی لکه بپاشید و بگذارید نا حد امکان جذب شود. بخار اتو را بدون تماس اتو با پارچه به لکه بزنید و یا کراوات را روی یک کتری در حال جوشیدن نگه دارید. سپس از یک لکه بر خشک یا پودر شده استفاده کنید.لکه های خیلی شدید: اغلب با لکه برهایی مثل تتراکلرید کربن از بین می روند. برای البسه چرب، کمی پودر تالکوم روی لکه بپاشید و بگذارید نا حد امکان جذب شود. پس از چند ساعت بقایای لکه را با یک پارچه تمیز و نرم پاک کنید.پس از چند ساعت بقایای لکه را با یک پارچه تمیز و نرم پاک کنید.
یک دست پیراهن سفید مردانه هم از واجبات کمد لباس آقایان خوش پوش است زیرا یک پیراهن سفید ساده آهار زده شده، با هر لباسی ست می شود و ظاهری شکیل و آراسته به شما می دهد. شلوار را در ناحیه کمر بالا بیاورید نه پایین تر.آستر و تودوزی کراوات را که باعث ایجاد فرم و حجم کراوات می شود، بررسی کنید. کراوات باید تا پایین و نوک انتهایی خود آستردوزی شده باشد و ترجیحا از موادی تهیه شده باشد که درصد بالایی پشم دارد.
هر یک از این آویزها شامل یک قسمت افقی برای گذاشتن شلوار و گیره برای نگهداری کراوات و یا روسری است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)کراوات با پهنای متوسط پوشیده و حتما طول آن تا کمر برسد. از پوشیدن لباسهای با نقش و نگار شلوغ خودداری ورزید.
هر کدام از ما یک ردیف رنگی خاص در ذهن داریم اما خانه فضایی است که چهار دیواری بودن و اختیاری بودنش این اجازه و جرأت را به ما می‌‌دهد تا رنگ‌های دیگر را هم امتحان کنیم و رنگ‌های جدید را هم کثیف کنیم و در نگاه دیگران به خودمان تغییری ایجاد کنیم.
 
لینک مرجع