انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: 7 عادت مضر که باید از زندگی کاری خود حذف کنید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
7 عادت مضر که باید از زندگی کاری خود حذف کنید
شاید این جمله را شنیده‌ باشید که «۸۰ درصد از موفقیت‌های شما ناشی از تنها ۲۰ درصد از تمامی تلاش‌هایتان است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)» جمله‌ی مذکور به وضوح این موضوع را بیان می‌کند که ۸۰ درصد از فعالیت‌هایی که ما برای رسیدن به موفقیت انجام می‌دهیم ارزش پایینی دارند و به نوعی بیهوده هدر می‌روند.
zoomit.ir :امین فیض پور: شاید این جمله را شنیده‌ باشید که «۸۰ درصد از موفقیت‌های شما ناشی از تنها ۲۰ درصد از تمامی تلاش‌هایتان است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)» جمله‌ی مذکور به وضوح این موضوع را بیان می‌کند که ۸۰ درصد از فعالیت‌هایی که ما برای رسیدن به موفقیت انجام می‌دهیم ارزش پایینی دارند و به نوعی بیهوده هدر می‌روند.
در این مقاله قصد داریم ۷ مورد از این فعالیت‌ها که همان عادت‌های وقت‌کش هستند را به شما معرفی کنیم تا شما هر چه زودتر از شر آن‌ها خلاص شوید.اگر می‌خواهید موفقیت بیشتری به دست آورید، دو راه پیش رو دارید که یکی از آن‌ها بدست آوردن زمان بیشتر در طول روز است و دیگری حذف فعالیت‌های وقت‌گیری است که در طول روز انجام می‌دهید. مشکل اما اینجاست که بیشتر این فعالیت‌های غیرمفید خیلی زود تبدیل به عادتی در زندگی ما می‌شوند و ما بدون اینکه حتی متوجه باشیم در حال انجام آن‌ها هستیم و بدون هیچ فکری شاید هر روز مرتب آن‌ها را انجام می‌دهیم.


[تصویر:  %D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D9%85%D8%B6%D8...00x168.jpg]
زمانی که شما آن کار‌های غیر مفید را از زندگی خود ریشه کن کنید و جای آن را با همان ۲۰ درصد از فعالیت‌هایی که می‌توانند شما را بیش از این به موفقیت برسانند بپردازید قطعا چیزی شبیه به معجزه را تجربه خواهید کرد و شاید دیگر پیش خود نگویید که ۲۴ ساعت برای یک روز وقت بسیار کمی است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) ممکن است هنوز هم متوجه این عادت‌ها نشده باشید یا به غیر مفید بودن آن‌ها ایمان نیاورده باشید، پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا ۷ مورد از مهم‌ترین آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

۷. چک کردن دائم ایمیل‌ها[تصویر:  %D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D9%85%D8%B6%D8...00x165.jpg]
در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۲ درصد از کارمندانی که در ایالات متحده آمریکا مشغول به انجام کار خود بوده‌اند اعلام کرده‌اند که به ایمیل‌ها فقط پس از گذشت ۱۵ دقیقه از زمان دریافت آن‌ها، پاسخ داده‌اند. به این مقدار ۲۳ درصد از کارمندان دیگر این کشور را اضافه کنید که صرفا پس از ۳۰ دقیقا ایمیل‌های دریافتی را پاسخ گفته‌اند. سوال، واقعا هر چه سریع‌تر پاسخ دهیم، بهتر است؟ چک کردن دائم ایمیل‌ها می‌تواند مدت زمان زیادی ارزش زیادی نیز دارد را از ما بگیرد اما این روند را می‌توان کنترل کرد.

اگر بخواهید عادت جدید و بهتری برای چک کردن ایمیل‌ها برای خود بسازید، می‌توانید اطلاعیه دهنده‌های دستگاه‌های مختلف مثل لپ‌تاپ، گوشی یا تبلت خود را به شکلی تنظیم کنید که در زمان کار روی پروژه‌های مهم به صورت دائم وقت شما را با ارسال نوتیفیکیشن از ایمیل جدید نگیرند. همچنین می‌توانید کلاینت‌های ایمیل خود را به شکلی تنظیم کنید که در طول روز تنها ۲ یا حداکثر ۳ بار در روز چک کنند. به این شکل و با عادت جدید حسابی برای خود وقت خریده‌اید.۶. عالی خواستن همه چیز[تصویر:  %D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D9%85%D8%B6%D8...00x200.jpg]
انجام دادن کار‌ها به سبکی که کوچکترین نقصی در آنها وجود نداشته باشد به جرات خواسته همه است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) اما عادت به اینکه همه چیز را فقط عالی بخواهیم بعد از مدتی علاوه بر اینکه آزار دهنده می‌شود می‌تواند زمانی زیادی از شما بگیرید، چرا که مجبورتان می‌کند برای اینکه یک وظیفه را به حد عالی برسانید صبر، زحمت و وقت بسیار بیشتری صرف کنید.
در نظر گرفتن مقدار زیادی از زمان برای پرفکت کردن یک وظیفه تنها به عقب انداختن قدم‌های بعدی است که باید مرتب و با نظم خاص خود برداشته شوند. از همین الان این عادت را از بین ببرید و به جای آن تلاش کنید وظیفه خود را درجه خوب و کافی برسانید و بعد به سمت جلو حرکت کنید و هیچگاه در یک مرحله توقف کامل نکنید.


منبع : راه خوب

 
لینک مرجع