انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: نکات مهمی در خرید و استفاده از کراوات
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
شـاید بـرای شـما اتفاق افتاده باشد که دوستتان را دیده باشید که پیراهنی صورتی به‌تن کرده و توسط اطرافیان مورد تحسـین، تـمجـید و تـوجه فـراوان قـرار گرفته باشد. هر لباسی که میپوشیم در جای خود یک تاثیر و خاصیتی دارند به نظر شما کراوات بجز احساس خفگی در انسان خاصیت دیگری میتواند داشته باشد؟

همیشه برای پوشیدن لباس‌های غیر رسمی یا داشتن ظاهری اسپرت، یک ترکیب ساده از لباس‌ها را انتخاب نکنید. سعی کنید به ترکیب تیشرت، پولوشرت و شلوارتان یک اکسسوری مناسب مانند یک گردنبند متناسب، یک کلاه و یا یک شال بیفزایید. اگر پیشنهاد ما را بخواهید بهترین انتخاب از این مجموعه، یک شال متناسب است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) اگر تصورات منفی نسبت به شال دارید و فکر می‌کنید که ممکن است در طول روز برای‌تان دست‌وپاگیر باشد و یا گرمای هوا را بیشتر کند، اشتباه می‌کنید. انتخاب یک شال نخی، سبک و نرم تیپ ظاهری شما را با یک تغییر اساسی، به سمت بهتر شدن پیش خواهد برد. شک نکنید که شال یک اکسسوری شگفت‌انگیز است و استفاده از آن تقرییاً هیچ ارتباطی به فصل و یا آب و هوا ندارد. پیشنهاد می‌کنیم شیوه‌های متنوع بستن شال دور گردن و یا روی سر را یاد بگیرید تا نسبت به شال احساس اضافه بودن نداشته باشید. ضمن اینکه باید به خود زمان بدهید تا بتوانید به داشتن یک شال روی گردن‌تان عادت کنید. کراوات باید تا خط کمربند پایین بیاید. این امر اختیاری نیست و هیچ بحثی در مورد آن پذیرفته نمی شود. اگر کراوات از اندازه طبیعی خود کوتاهترباشد، شما را یک فرد ناآگاه جلوه می دهد. ۸) گره کراوات زمانی خوب به نظر می رسد که بعد از گره، یک "فرو رفتگی" محسوس در آن ایجاد شود. گیره کراوات و سایر آویزهای زینتی که به کراوات متصل می شوند، دمده شده اند. ۹) پوشیدن جلیقه نشانگر قدرت بیشتر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) باید توجه داشته باشید که آخرین دکمه کت یا جلیقه لزوماً نباید بسته شود. این امر از زمان ادوارد هفتم مد شد. او وزنش افزایش پیدا کرد، نمی توانست دکمه هایش را ببندد و بنابراین این کار را مد کرد. کت های رسمی یک تا سه دکمه دارند. کت هایی که بیش از سه دکمه دارند، قدری امروزی تر بوده و بیشتر جنبه مد را داشته و آن اصالت خود را از دست می دهند و بیشتر برای وقایع اجتماعی معمولی مناسب هستند تا یک ملاقات مهم کاری. در کت هایی که شامل دو دکمه هستند، فقط دکمه اول بسته می شود.
اگر برای اینکه دو طرف یقه به یکدیگر برسد و کاملا بسته شود از کراوات استفاده میشود این کار کاملا غیر ضروری است ،زیرا با دکمه نیز میتوان این کار را انجام داد.شما نیز به تبـع او تصـمیـم گرفتـیـد کـه پیراهنی به‌همان رنگ تهیـه کـرده و بـر تن کنید اما بعد از این کار مورد تمسخر و ریشخـنـد دیـگــران قــرار گرفته و همان نگاه‌های پیشین نیز از شما برگردانـده شـد و در نتیجه آنها را از تن درآورده و لباس‌های مشکی، آبی و خاکستری قبلی خود را پوشیدید.آستر و تودوزی کراوات را که باعث ایجاد فرم و حجم کراوات ترمه می شود، بررسی کنید. کراوات باید تا پایین و نوک انتهایی خود آستردوزی شده باشد و ترجیحا از موادی تهیه شده باشد که درصد بالایی پشم دارد.
یک پیراهن سفید رنگ، برای کراوات هایی که رنگ تند یا طرح چشمگیر و برجسته ای دارند، زمینه خوبی است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)یادتان باشد که رنگ پس زمینه کراوات باید با پیراهن و کت شما هماهنگ باشد یا آن را تکمیل کند. انتهای باریک آن باید به شکل مربع در پشت وسط انتهای پهن کراوات قرار بگیرد. کراواتی که به این شکل آویزان می شود، به خوبی بر روی سینه شما قرار می گیرد. از خریدن کراواتهایی که هنگام قرار دادن دور دوست، پیچ می خورد خودداری کنید.
انتخاب رنگ کراوات: پیراهن آبی کم رنگ تقریبا با هر رنگ کراواتی خوب به نظر می رسد. می توانید آن را با یک کراوات زرد یا طلایی امتحان کنید. برای ایجاد ظاهر تک رنگ، می توانید یک پیراهن تک رنگ روشن را با یک کراوات تیره به همان رنگ بپوشید، مثلا پیراهن زرشکی روشن با یک کراوات زرشکی تیره.گر یک تک کت ساده خوش دوخت، در طیف سورمه ای و خاکستری داشته باشید که به قالب تنتان می آید، در واقع چندین دست لباس دارید! این تک کت را می توانید با پیراهن های ساده مردانه، پیراهن های طرح دار و حتی جلیقه و شال و..بیاراید و هر بار ظاهری متفاوت را ایجاد می کند.اگر بخواهیم در مورد گره کراوات صحبت کنیم، اول باید دایره المعارف گره های کراوات را مرور کنیم. با کراواتی با طول معمولی و استاندارد، حدوداً 85 نوع گره می توان زد که معروف ترین آنها گره "چهار-در-دست" (Four-in-hand knot) است که به گره ساده یا گره دانش آموزی نیز معروف است و امروزه بیش از گره های دیگر محبوبیت دارد و استفاده می شود.کراوات را روی دست خود قلاب کنید یا آویزان کنید.مان طور که در تصویر می بینید، کت و شلوارهایی در طیف خاکستری- دودی- قهوه ای انتخاب مناسبی برای مردانی است که می خواهند تیپ های روزمره شان در محل کار و ملاقات با دوستان، برازنده و در عین حال راحت باشد. این طیف رنگی به دلیل خنثی بودن، قابلیت بالایی در ست شدن دارد.داشته باشید در کل چهار گره "ویندزور"، "نیمه ویندزور"، "پرات" و "چهار-در-دست" گره های کلاسیکی هستند که اغلب استفاده می شوند.

 
لینک مرجع