انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: لقب اسدالله توسط چه کسی به حضرت علی(ع) داده شد؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
لقب اسدالله توسط چه کسی به حضرت علی(ع) داده شد؟
اسدالله در اصل متعلق به حضرت حمزه بن عبدالمطلب عموى پیامبر گرامى اسلام(ص) است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در روایات متعددى این لقب براى ایشان امده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) به عنوان مثال در اصول کافى، ج 1، ص 224، ح 2، باب ان الائمه ورثوا علم النبى و جمیع الانبیاء آمده است:

 


 على قائمه العرش مکتوب: حمزه اسدالله و اسد رسوله و سید الشهداء و فى ذؤابه العرش: على امیر المؤمنین. در ستون عرش نوشته شده است که حمزه شیر خدا و شیر پیامبر خدا و سرور شهیدان است و در بالاى عرش نوشته شده است که على( ع ) امیر مؤمنان است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در روایات، براى على علیه سلام هم لقب اسد الله آمده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) به عنوان نمونه، در بحارالانوار، ج 39، ص 73 چنین آمده است:

 از پیامبر خدا پرسیدند:

زاهدترین و خدایى ترین انسان کیست؟ آن حضرت فرمود: على وصیى و ابن عمى و اخى و حیدرى و کرارى و صمصامى و اسدى و اسدالله. على(ع )که وصى من، عموزاده ام، برادرم، شجاعترین پشتیبانم، شجاعترین حمله کننده به دشمن، شمشیرم، شیرم و شیر خدا است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) و به خاطر این سخن پیامبر خدا( ص) دیگران هم آن حضرت را اسدالله مى نامیدند که به معناى شجاع است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) اسدالله کنایه است و در میان مردم عرب از این کنایه ها فراوان است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

در بحارالانوار، ج 35، ص 84، ح 27 و بحارالانوار ج 34، ص 267 و بحارالانوار، ج 29، ص 57 روایاتى در این باب آورده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

 
بخش مرتبط 

http://najiforum.ir/forum-85.html
انس پسرمالک گوید: ‏

فرستاده خدا صلی‌الله علیه وآله وسلم بالای منبر رفت و سخنان بسیاری گفت، سپس فرمود: «علی، پسر ‏ابوطالب کجاست؟ 
علی به سوی رسول خدا رفت و گفت: من اینجا هستم ای فرستاده خدا. 
حضرتش او را به سینه خود چسباند و میان دو چشم‌اش را بوسید و با صدای بلند فرمود: ‏

‏«ای مسلمانان! این برادرم و پسرعمویم و دامادم است، این گوشت و خون و موی من است، این پدر ‏نوه‌هایم حسن و حسین دو سرور جوانان بهشت است، این گشاینده اندوه‌ها از من است، این شیر و شمشیر ‏خداست در زمین او بر دشمنانش، لعنتِ لعنت‌گران بر دشمنش باد، خدا از دشمنش بیزار و من نیز از ‏دشمنش بیزارم».

منابع این روایت:‏

ذخائرالعقبی 92   
ابوسعد /شرف‌النبوة؟ 
ر.ک: خلاصه الغدیر، ص 376، محمود رضا افتخارزاده


کسانی هستند که تا چشمشان به شیر و خورشید نشان ایران میفتد سریعا آنرا به طرفداران رژیم منقرض شده پهلوی و سلطنت طلبان یا به گفته خود ضد انقلاب نسبت میدهند. ولی آیا به راستی نمیدانند که چرا این علامت هنوز که هنوز است نشان اصلی ملی و اسلامی ایران است؟

آیا فکر میکنند که شیرو خورشید در تقابل با آرم الله آن هم به آن صورت نا مانوس بر پرچم جمهوری اسلامی است؟

علی (ع) شیر و شمشیر خدا و سلطان خدا بر روی  زمین است و ایران پایگاه بزرگ فرزند پاک و برومندش قائم آل محمد (عج) است و طرح چنین آرمی توسط گذشتگان خردمند ایران زمین بی دلیل و حکمت نبوده و نیست ضمن اینکه سمبل شجاعت ایرانیان از دوره باستان تا حال بوده است ...


 لنگر به همین ارسالی 

http://najiforum.ir/thread-23911.html
لینک مرجع