انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: ایوب آل ربیع ملقب به ابوعزرائیل متولد ۱۹۷۸، رزمنده نبردهای حشد الشعبی در عراق و سوریه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
http://najiup.ir/up3/najiforum_aboezraiel.jpg
ایوب آل ربیع ملقب به ابوعزرائیل متولد ۱۹۷۸، رزمنده نبردهای حشد الشعبی در عراق و سوریه است که در مقابل نیروهای موسوم به داعش ایفای نقش می‌کند. او در پروسه آزادسازی مناطق مختلف استان صلاح‌الدین و در دفاع از حرم حضرت زینب، ایفای نقش کرده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)[۱]وی، حدود ۴۰ سال سن دارد در جنگ خیابانی اطراف تکریت باعث ایجاد رعب و وحشت در میان داعش شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)[۲]وی پیشتر با توجه به تخصص و تحصیلاتش در تربیت بدنی، در دانشگاه تدریس می‌کرد. اما پس از فتوای مرجعیت عراق به نیروهای بسیج مردمی پیوست تا از نیروهای ارتش این کشور در مبارزه با داعش پشتیبانی کند.[۲]ایوب علاوه بر تکواندو، در تیراندازی نیز بسیار مهارت دارد.[۲] «ابوعزرائیل» که به عنوان مسئول گردان‌های امام علی (ع) ایفای نقش می‌کند، دارای پتانسیل‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای است و در نبرد آزادسازی تکریت ستاره درخشنده آزادسازی قلب «صلاح‌الدین» شناخته شد.[۱]وی با انواع سلاح‌های سبک و سنگین کار کرده و آشنایی با فنون نبرد را در حد مبارزه با تکفیریها دارد.ref name=ToolAutoGenRef4/> وی دارای ظاهری نسبتاً درشت و چهره‌ای خشن است با سری تراشیده و محاسنی سیاه، یونیفرم سیاه‌رنگ می‌پوشد و لقب «ابو عزرائیل» را بر روی بازوی خود بسته است و در میدان جنگ با داعشی‌ها رجزخوانی می‌کند.[۲] ویدئوهایی کوتاه از او در عملیات پاکسازی تکریت منتشر شده که با نعره زدن در خیابان‌ها نیروهای داعش را بزدل خطاب می‌کند.[۲] او یک بار هم از ناحیه دست مجروح شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)[۲]

[تصویر:  najiforum_aboezraiel.jpg]
برخی مجلات خارجی با انتشار عکس‌هایی از «ایوب» از او به عنوان استاد دانشگاهی یاد می‌کنند که در حال مبارزه با تروریستها است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)[۲] همرزمان «ابو عزرائیل» در صلاح الدین می‌گویند که برخلاف چهره و نام ترسناکی که دارد، در ملاقات و صحبت با او، با لبخندی دلنشین مواجه می‌شوید.[۲]ابوعزرائیل در فیلمهایی که از او در اینترنت منتشر شده به شدت عناصر داعش و حامیان این گروه را تهدید می‌کند. گفته شده وی از نیروهای”کتائب امام علی (ع)” می‌باشد.[۲] بعضی از صفحات مرتبط با تکفیری‌ها در شبکه‌های مجازی ادعا کرده‌اند که وی فارسی نیز صحبت می‌کند.[۲] او مدافع حرم است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)[۲] داعش اخیراً اعلام کرده بود که «ابوعزرائیل» را کشته است، در صورتی که حضور او در مشهد و زیارت علی بن موسی الرضا، این ادعا را باطل کرد.[۱] به گزارش اویس، در حالی که رسانه‌های داعشی و سعودی تلاش دارند مجاهدین حشد الشعبی(بسیج مردمی عراق) را قاتل اهل سنت معرفی کنند. تصویری از ابو عزرائیل در اینترنت در حال نماز خواندن کنار یک نماز گذار سنی منتشر شده که شاید بسیاری از ادعاهای داعشی‌ها را پاسخ دهد.[۳]ادعای داعش در حالی است که بسیاری از اهل سنت مانند قبیله البونمر جزو مجاهدین حشد الشعبی هستند.[۳]مسیحیان نیز در این حرکت شرکت دارند.[۴]
کلیپ کوتاهی از دیدار ابو عزرائیل و یکی از اعضای جنبش انصارالله منتشر شد که در آن ایوب فالح الربیعی (ابو عزرائیل) ۳۷ ساله به سران آل سعود اعلام کرد از یمن به سمت شما خواهیم آمد و پس از داعش شما را شکست خواهیم داد.[۴]به گزارش اویس، با منتشر شدن این ویدیو رسانه‌های سعودی و کاربران وهابی به شدت از دست او عصبانی هستند


[تصویر:  najiforum_ابوعزرائیل.jpg]

[تصویر:  najiforum_بوعزرائیل.jpg]
ابوعزرائیل از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق، رژیم سعودی را تهدید کرد که از سمت یمن وارد عربستان خواهد شد.
این رزمنده عراقی در دیدار با فرماندهان حرکت انصارالله یمن در بغداد گفت که به عربستانی ها می گوییم که از یمن به سوی شما می آییم.

ابو عزرائیل که نام واقعی او «ایوب فالح الربیعی» است، ۳۷ ساله سن دارد.

گفته می شود که او کارش را به عنوان استاد ورزش در یکی از دانشگاه های عراق ترک کرد تا به نیروهای بسیج مردمی بپیوندد.


ابوعزرائیل شهرت خود را از کلیپ های طنزی که به صورت روزانه در طول عملیات آزادسازی شهر تکریت از دست داعش می ساخت، کسب کرده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

http://najiup.ir/up3/najiforum_سردارسلیم...زرائیل.jpg
در تصویری که به تازگی منتشر شده، ابوعزرائیل را که از نیروهای گردان امام علی (علیه السلام) که در صفوف اول مبارزه با داعش است در کنار سردار بزرگ اسلام، حاج قاسم سلیمانی مشاهده می‌کنید.
ابوعزرائیل که نام اصلی او “ایوب آل ربیع” است، مردی  است که در عملیاتهای الحشد الشعبی علیه تروریستهای تکفیری داعش شرکت دارد به تازگی با سردار سلیمانی دیدار کرده و با او عکسی به یادگار انداخته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

[تصویر:  najiforum_سردارسلیمانی-و-ابوعزرائیل.jpg]
رزمنده دلاور عراقی به اینکه ایرانی‌ها پیرو اهل‌بیت عصمت و طهارت و حضرت زهرا(سلام الله علیها) هستند افتخار می‌کند.
 
رزمنده شجاع عراقی که با نام ابوعزرائیل در شبکه‌های اجتماعی شهرت جهانی یافته است می‌گوید: تروریست‌ها بدانند در تکریت جایی نخواهند داشت.
“ایوب آل ربیع” نام این مبارز است که به “ابوعزرائیل” معروف شده است، او یکی از نیروهایی است که در پاسخ به فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان، داوطلب شد تا در نبرد با داعش مشارکت داشته باشد، او متولد سال ۱۹۷۸ است و شهرت ابوعزرائیل را برای خود، شهرت جدیدی نمی‌داند.
ابوعزرائیل ایرانی بودن خود را رد کرده و خود را یک شهروند عادی می‌داند که از عشیره “زیرجاوی” است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) او سه فرزند هم دارد و به اینکه ایرانی‌ها پیرو اهل‌بیت عصمت و طهارت و حضرت زهرا(سلام الله علیها) هستند افتخار می‌کند.
وی اظهار کرد: من یکی از اعضای جنبش اسلامی عراق و از گردان امام علی(علیه السلام) هستم. مهم نیست که به کدام گروه تعلق دارم زیرا هدف همه گروه‌ها مبارزه با تروریسم است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
رزمنده عراقی که آوازه‌اش حتی به رسانه‌های بین المللی هم کشیده شده، دیالوگی با عنوان “الاطحین” به معنی “آردشان کن” دارد که از آن در برابر تروریست‌ها استفاده می‌کند.
ابوعزرائیل فردی خوش‌قلب است که به خشونت اعتقادی ندارد اما در برابر دشمنان کوتاه نمی‌آید.
وی که برای نخستین بار با شمشیر و تبر در جنگ با داعش مورد توجه رسانه ها قرار گرفت گفته است؛ من در سوریه می‌جنگیدم اما پس از تحولاتی که با سقوط موصل در عراق به وجود آمد و تروریست‌ها استان صلاح الدین را تصرف کردند وارد عراق شدم تا به همراه دیگر رزمندگان در پاسخ به فتوای مرجعیت دینی به یاری مردم مظلوع عراق بپردازم.
رزمنده گردان امام علی(علیه السلام) افزود: نیروهای داوطلب مردمی برای دفاع از همه گروه‌ها و اقشار در عراق می‌جنگند، امروز همه مبارزان داوطلب مردمی ابوعزرائیل هستند زیرا در نبرد با تروریست‌های داعش جانفشانی می‌کنند.
ابوعزرائیل درباره درگیری‌ها برای آزادسازی شهر تکریت مرکز استان صلاح‌الدین نیز گفت: این نبرد متوقف شد و توقف آن نیز به دلیل ضعف پشتیبانی هوایی بوده است، هدف این است که تا حد ممکن تلفات جانی در نیروهای خودی کاهش یابد، با این حال ما برای بازپس گیری استان صلاح الدین جدی هستیم.
در شبکه های اجتماعی کاربران عراقی با هشتگ #الاطحین و گرفتن تصاویری با این مضمون کمپین ابوعزرائیل را داغ کرده اند.


[تصویر:  najiforum_aboezraiel_34899.jpg]


[تصویر:  najiforum_aboezraiel2.jpg]


[تصویر:  najiforum_aboezraiel3.jpg]

[تصویر:  najiforum_aboezraiel4.jpg]

[تصویر:  najiforum_aboezraiel4.jpg]

[تصویر:  najiforum_aboezraiel6.jpg]
یک روزنامه انگلیسی معروف شدن یکی از مبارزان عراقی را یکی از دلایل افزایش امیدواری‌ها برای تضعیف داعش در عراق عنوان کرده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
 
نبرد آزادسازی تکریت مرکز استان صلاح‌الدین عراق در عمل پایان یافته و این شهر از نظر نظامی سقوط کرده است و فقط شماری از عاملان انتحاری در بعضی محله‌های این شهر در محاصره حضور دارند.
پاکسازی شهر تکریت به علت اقدام داعش در نصب تله‌های انفجاری در خیابان‌ها، ساختمان‌های دولتی و خانه‌ها به زمان نیاز دارد و کار یگان‌های مهندسی برای پاکسازی کامل این شهر مدتی طول خواهد کشید.
درهمین حال روزنامه انگلیسی تایمز با اشاره به افزایش محبوبیت یکی از نیروهای بسیج مردمی عراق که با نام “ابو عزرائیل” در تکریت معروف شده است، از او به عنوان «رمبوی عراقی» یاد کرد.
ابوعزرائیل که قهرمان تکواندو و استاد سابق دانشگاه است؛ در دهه پنجم عمرش قرار دارد با این حال جزئیات مفصلی از هویت این مبارز عراقی منتشر نشده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
به نوشته تایمز؛ این مبارز که گمان می‌رود از اعضای یکی از گردان‌های شیعه مورد حمایت ایران باشد؛ پس از انتشار فیلم‌هایی از گشت زنی او در خیابان‌های تکریت و تمسخر عناصر داعش، معروف شد.
صفحه این مبارز عراقی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، بیش از ۲۵۰ هزار مخاطب را به خود جذب کرده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
این روزنامه انگلیسی معروف شدن این مرد و انتشار ویژگی‌هایی او در اینترنت، یکی از دلایل افزایش امیدواری‌ها برای تضعیف داعش در عراق است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)


http://najiforum.ir/thread-23868.html
 
لینک مرجع