انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: سونی اکسپریا C5 Ultra معرفی شد: 6 اینچ با دوربین سلفی 13 مگاپیکسل
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
http://najiup.ir/up3/najiforum_Xperia-C5-Ultra-Press-0.jpg

همانطور که انتظار می رفت، سونی امروز از چندین اسمارتفون تازه نفس رونمایی کرد که یکی از آن ها C5 Ultra نام دارد. این تلفن همراه، همانطور که از نامش پیداست، یک فبلت اندرویدی بوده و دارای صفحه نمایش بزرگی است و در عین حال به گونه ای طراحی شده تا نظر علاقه مندان به سلفی را به خود جلب کند. با آنکه این گوشی در دسته ی گوشی های میان رده قرار می گیرد اما سونی طراحی آن را جدی گرفته و توانسته قاب اطراف صفحه نمایش را به حداقل رسانده و ضخامت دستگاه را به تنها 8.2 میلی متر برساند.

 
[تصویر:  najiforum_Xperia-C5-Ultra-Press-0.jpg]

Sony Xperia C5 Ultra is official 6 inch phablet snaps 13MP selfies 2

جلوی دستگاه توسط نمایشگر 6 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080*1920 پیکسل اشغال شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) سونی با کاهش قاب اطراف صفحه نمایش توانسته به عرض باریک 79.6 میلی متر برای C5 Ultra دست یابد. با این حال، متأسفانه قابلیت ضد آب بودن و بلندگوهای استریو که در اکثر دیگر گوشی های ساخت سونی قرار دارند، در لیست مشخصات C5 Ultra وجود ندارد. این گوشی هوشمند در رنگ های مشکی، سفید و سبز روشن عرضه خواهد شد.

Sony Xperia C5 Ultra is official 6 inch phablet snaps 13MP selfies 3

اندروید 5.0 لالیپاپ به همراه رابط کاربری محبوب سونی بر روی C5 Ultra نصب شده اند. یکی از قابلیت های جدید رابط کاربری سونی در این گوشی آن است که کاربران می توانند با کشیدن انگشت خود به صورت مورب بر روی صفحه، حالت "کار با یک دست" را فعال کنند. در این حالت، صفحه به اندازه ی یک گوشی 4 اینچی کوچک می شود تا کاربران بتوانند تنها با استفاده از یک دست، به تمام گوشه های صفحه نمایش دسترسی داشته باشند.

Sony Xperia C5 Ultra is official 6 inch phablet snaps 13MP selfies 4

در بخش سخت افزاری با یک پردازنده 64 بیتی و هشت هسته ای مدیاتک MTK6752 رو به رو می شویم که دارای فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز است و در کنار آن، پردازنده گرافیکی ARM Mali760 MP2 قرار دارد. همچنین C5 Ultra دارای 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی است که برای یک گوشی میان رده، قابل قبول محسوب می شود. امکان افزایش حافظه داخلی تا 200 گیگابایت به کمک حافظه های microSD نیز وجود دارد.

Sony Xperia C5 Ultra is official 6 inch phablet snaps 13MP selfies 5

اما یکی از جالب ترین قابلیت های C5 Ultra، دوربین های آن هستند. هر دو دوربین پشت و جلوی این تلفن همراه را دوربین های 13 مگاپیکسلی تشکیل می دهند. در جلوی دستگاه، دوربین سلفی C5 Ultra دارای فوکوس خودکار و زاویه دید 88 درجه ای است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) به بیانی ساده، دوربین جلوی گوشی را انتخاب کنید، دوستان خود را به تعداد دلخواه به عکس گرفتن دعوت کنید و در آخر شاهد عکسی عریض با جزئیات واضح باشید. علاوه بر این ها، یک فلش LED نیز برای دوربین جلویی تعبیه شده است تا حتی محیط های تارک نیز نتوانند مانع سلفی گرفتن شما شوند.

Sony Xperia C5 Ultra is official 6 inch phablet snaps 13MP selfies 6

دوربین اصلی C5 Ultra نیز یک دوربین 13 مگاپیکسلی است که در مقایسه با دوربین جلو، دارای زاویه دید کمتری است (80 درجه). دوربین پشت نیز از یک فلش LED بهره می برد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که هیچیک از دوربین های این گوشی هوشمند دارای لرزش گیر دست نیستند.

Sony Xperia C5 Ultra is official 6 inch phablet snaps 13MP selfies 7

با چنین اندازه و صفحه نمایشی، انتظار می رود که C5 Ultra دارای باتری بزرگ و قدرتمندی باشد اما متأسفانه اینگونه نیست. باتری غیرقابل تعویض سی 5 الترا دارای ظرفیت 2930 میلی آمپر بر ساعت است که شاید همین موضوع بسیاری از کاربران را از خرید آن منصرف کند. به هر حال سونی می گوید که با استفاده معمولی، کاربران می توانند تا 2 روز کامل از گوشی خود استفاده کنند.
سونی C5 Ultra از اواسط ماه آگوست در بازارهای در حال توسعه و در دو مدل تم سیمکارت و دو سیمکارت عرضه خواهد شد.
لینک مرجع