انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: آثار استفاده مداوم از کاور چرمی ال جی G4
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
http://najiup.ir/up3/najiforum_lg.jpg
برای آنکه بتوان یک گوشی هوشمند را "خوش ساخت" نامید، باید از سه جهت بهترین باشد. اول اینکه باید زیبا بنظر برسد، یعنی سلیقه کاربر را راضی کرده و از نظر بصری در بازار شلوغ گوشی های موبایل متمایز باشد؛ دوم باید در دست راحت نگه داشته شود، یعنی نباید لیز باشد و یا گرفتنش سخت یا ناجور باشد؛ و سوم اینکه باید بادوام باشد، یعنی باید خود را به عنوان اندوخته ای که در آزمایش زمان سربلند بیرون می آید، ثابت کند. مشخص است که ال جی G4 دارای دو شرط اول هست اما آیا کاور چرمی پشت این گوشی می تواند آزمایش سوم، یعنی پایداری و دوام را پشت سر بگذارد؟
[تصویر:  najiforum_lg.jpg]

 
این سوالی نیست که ما بتوانیم به محض اینکه یک گوشی بدستمان می رسد آن را پاسخ دهیم. مقاومت گوشی مورد سوال باید بعد از استفاده مداوم برای مدتی، مورد ارزیابی قرار گیرد. اکنون نتایج استفاده ی مداوم از ال جی G4 منتشر شده اند. این گوشی پس از استفاده ی مداوم روزانه به مدت 2 ماه، در کاور چرمی پشت خود، نشانه هایی از ساییدگی، پارگی و پوسیدگی نشان می دهد که چندان در نظر خوشایند نیستند.

توجه داشته باشید که این بررسی ها بر اساس تجربه استفاده گوشی LG G4 با کاور پشت چرم اصل قهوه ای می باشد. بر خلاف دیگر تنوع های رنگی این گوشی که دارای بافت سخت تری می باشند، این پوشش خاص، سطح نسبتاً صافی دارد که در بافت بسیار ظریفی به کار رفته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) همچنان که خواهیم دید، دوام هر پوشش ممکن است متفاوت باشد. در تصاویر زیر می توانید ببینید که بعد از دو ماه استفاده هر روزه، پوشش پشت LG G4 چگونه بنظر می رسد.

نکته مهمی که باید ذکر کنیم این است که این نمونه آزمایشی، با دقت و ملاحظه بسیار بالا حمل و استفاده شده بود. هرگز از جایی نیافتاده بود و در اکثر مواقع در درون یک کیف موبایل با پوشش لطیف بر روی میز کار قرار داشت. با اینحال چهار گوشه چرمی آن به وضوح ساییده شده که به احتمال زیاد ناشی از مالیده شدن گوشه های موبایل به قسمت داخلی کیفی بود که در آن قرار داشت. پوشش چرمی اکنون با توجه به کثیف شدن در طول زمان تیره تر بنظر می رسد و همینطور لکه هایی با منشأ نامشخص در قسمت های مختلف آن دیده می شوند که در اطراف اسپیکر قابل ملاحظه تر هستند.
با این حال، به نظر می رسد که پوشش پشت LG G4 ما در مقایسه با گوشی های دیگر مقاومت بهتری داشته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در یک جستجوی سریع در وب می توانیم عکس های پوشش های چرمی این گوشی را ببینیم که خیلی خراب تر و ساییده شده تر هستند. چهار تصویر اول که در زیر می بینید، دو LG G4 را نشان می دهند که قطعا در وضعیت بدتری قرار دارند. به نظر می رسد مدت استفاده از هر دو گوشی بیشتر از گوشی ما نبوده است اما نشانه های ساییدگی، مخصوصاً در کناره ها و گوشه ها، کاملاً واضح است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)


جالب این است که هر دو این گوشی ها دارای پوشش چرمی قهوه ای مانند گوشی ما می باشند. دیگر کاور های LG G4 ممکن است کمتر نسبت به آسیب حساس باشند. برخی کاربران، تصاویر کاور های مشکی گوشی G4 خود را به اشتراک گذاشته اند که بعد از 3 الی 4 هفته استفاده کاملاً نو بنظر می رسند. بغیر از رنگ، تفاوت کاور قهوه ای و مشکی در بافت آنهاست؛ پوشش قهوه ای بافت ظریف تری دارد در حالی که پوشش سیاه بنظر دارای بافت زمخت تر و محکمتری است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
 
لینک مرجع