انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: مذاکرات سخت و نفس‌گیر هسته‌ای پس از ۱۳ سال پایان یافت.
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 
مذاکرات سخت و نفس‌گیر هسته‌ای پس از ۱۳ سال پایان یافت. دور پایانی مذاکرات هسته‌ای از ششم تیرماه آغاز و با تمدید دو نوبت پس از ضرب‌الاجل ۱۰ تیر سرانجام بامداد سه‌شنبه پس از ۱۸ روز بحث و گفت‌وگوی فشرده و جدی با دستیابی به توافق جامع هسته‌ای پایان یافت.متن توافق ایران و ۱+۵ مشتمل بر ۱۰۰ صفحه و ۵ ضمیمه است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
دیدار جداگانه ظریف با کری و اشتاین مایر و هاموند به همتایان آمریکایی ، انگلیسی و آلمانی‌اش در حال برگزاری است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) لاوروف، وزیر خارجه روسیه هتل محل مذاکرات هسته‌ای را ترک کرد و در پاسخ به اینکه توافق شده یا نه گفت: می‌روم بخوابم. سی ان ان نیز نوشته است که توافق انجام شده و فقط کاغذهای توافق در حال آماده شدن است
 
*نشست داخلی ۶ کشور پس از یک ساعت پایان یافت اما جلسه معاونان همچنان ادامه دارد.  *روحانی پس از اعلام جمع بندی بصورت زنده با مردم صحبت می‌کند.خبرگزاری تاس روسیه نوشته است که وزیر خارجه ایران هم به زودی به نشست ۱+۵ ملحق می‌شود. این خبرگزاری نشست کنونی را «تعیین‌کننده» توصیف کرده است
 *قرار است تا ساعاتی دیگر با حضور وزیران خارجه شش کشور، ظریف و موگرینی در مراسمی در مقر سازمان ملل بیانیه مشترک پایانی دور نهایی مذاکرات جامع هسته‌ای را قرائت کنند. *نشست عراقچی و روانچی با شرمن و رابرت مالی آغاز شد. 
گفت‌و‌گوی تلویزیونی روحانی با موضوع مذاکرات هسته‌ای امروز برگزار می‌شود.پس از تایید نهایی دستیابی ایران و ۱+۵ به جمع‌بندی نهایی در مذاکرات هسته‌ای، گفت‌و‌گوی تلویزیونی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز برگزار می‌شود. این نشست به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی کشور به صورت زنده پخش خواهد شد.به گزارش تسنیم، روز گذشته پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور از برگزاری گفت‌و‌گوی تلویزیونی رئیس‌جمهور پس از پایان مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۵+۱ خبر داده بود.


بخش موفقيت 

http://najiforum.ir/thread-22333.html
توافق هسته ای درایت رهبر است
توافق هسته ای تدبیر این دولت است
توافق هسته ای هوشیاری ملت است
توافق هسته ای پیروزی کشور است
سرداران هسته ای تشکر تشکر
فرارو- رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود پس از توافق جامع ایران و گروه 1+5 گفت که من هر اقدام کنگره را که بخواهد جلوی اجرای موفقیت آمیز این توافق را بگیرد وتو خواهم کرد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای وین به سخنرانی پرداخت. وی طی این سخنرانی گفت: بیایید هرگز از روی ترس مذاکره نکنیم اما هرگز از مذاکره نترسیم. 

وی گفت توافق هسته‌ای مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و باعث امن‌تر شدن دنیا خواهد شد.

اوباما افزود: به خاطر این توافق، جامعه بین‌الملل توانست اطمینان حاصل کند که جمهوری اسلامی سلاح هسته‌ای تولید نخواهد کرد‎.

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه این توافق بر اساس اعتماد نیست بلکه بر اساس راستی آزمایی است گفت: پنج سال محدودیت مربوط به سلاح و ده سال سلاح‌های هسته ای در مورد ایران اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: بدون این توافق هیچ محدودیتی بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال نمی‌شد.

اوباما افزود: بازرسان قادر به بازرسی از هر سایت مشکوک ایران خواهند بود. آژانس به هر مکان مورد نیاز در هر زمان لازم دسترسی خواهد داشت.

وی ضمن استقبال از بررسی توافق در کنگره خطاب به کنگره گفت: این توافق امنیت ملی ما را تأمین می‌کند. من هر قانون و مصوبه‌ای را که مانع از اجرای این توافق شود وتو خواهم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که این کشور تحریم‌های خود بر ایران در زمینه حقوق بشر را حفظ خواهد کرد.

اوباما تاکید کرد: من بارها به مردم ایران گفته ام که ما آماده تعامل محترمانه هستیم. اختلافات زیادی داریم، اما تغییر ممکن است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

رییس جمهور امریکا با تاکید بر اینکه "بدون این توافق خاورمیانه با خطر یک جنگ جدید روبرو می شد." گفت از همکاری ایران برای مقابله با داعش استقبال می کند. 


http://najiforum.ir/thread-23636.html
لینک مرجع