انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: آموزش ساخت بوت تلگرام
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آموزش ساخت ربات تلگرام با استفاده از قابلیت ربات ساز باباربات BotFather تلگرام
دستور زير 
 

BotFather@

برنامه تلگرام حقیقتا یکی از بهترین اپلیکیشن های ارتباطی و اجتماعی است که این روزها در ایران هم محبوبیت بیشتری به دست آورده. به نظر می رسد یکی از مهم ترین نقاط قوت این اپلیکیشن که او را به رقیبی سرسخت برای مشابه های خود بدل میکند، ارائه نسخه های این برنامه برای تمامی پلتفرم ها و همچنین امکان استفاده از نسخه تحت وب است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
یکی از قسمت های غریب این برنامه که شاید هنوز همه کاربرانش آن را کشف نکرده اند ربات های تلگرام است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) اول از همه باید بدانیم که ربات ها در تلگرام کار های به خصوصی انجام میدهند برای مثال بعضی ها به ما توانایی ساخت استیکر می دهند بعضی دیگر عکس مورد نظر مارا پیدا میکنند و بسیاری کارهای دیگر و هر کدام از ربات ها قابلیت ها و دستورات خاص خودشان را دارند, که در مطلب معرفی ربات های تلگرام Telegram Bot کاربردهایی که دارند اشاره کردیم در این مطلب از سایت ای پی کی فا نحوه ساخت ربات در نرم افزار محبوب رو برای شما کاربران گرامی تشریح خواهیم کرد با ما همراه شوید.
قبل از آموزش طراحی ربات در تلگرام به دو نکته مهم توجه داشته باشید:
۱- دانش برنامه نویسی تحت وب
۲- سرور مناسب جهت پشتیبانی از فعالیت های ربات که این سرور به بار کاری که قرار هست ربات برای شما انجام دهد دارد و بسته به تعداد کاربرانی که از ربات استفاده میکنند طبیعتا باید برای رباتی که دستوارت بیشتری رو پشتیبانی میکنه سروری با منابع بالا تهیه کنید.
در آبدیت جدید تلگرام رباتی رو معرفی کرد, به نام @BotFather که وظیفه آن ساخت یک ربات و مدیریت کامل ربات شخصی شماست, که کافیست دستورات رو بر حسب https API ارائه شده روی سرور, ربات خود رو مدیریت کنید.
باباربات با یک سری دستورات از پیش تعریف شده و کار شما رو جهت ساخت ربات متناسب با رابط کاربری جدید تلگرام آسان کرده و می توانید به کمک آن برای ربات خود کارایی از جمله تغییر عکس پروفایل, اطلاعات کوتاه جهت نمایش در پروفایل, توضیحات مختصر برای شروع کار و تعریف یک سری دستوارت رو انجام دهید.
برای شروع ساخت یک ربات شخصی در تلگرام در قدم اول به قسمت گفتگو با ربات BotFather بروید.
بدین منظور روی لینک اختصاصی باباربات کلیک کنید: @BotFather و با کلیک بر روی Send Massege به محیط گفتگو با ربات انتقال پیدا میکنید.
توضیحات بیشتر در رباطه با ادد کردن با نام کاربری رو در این پست (ساخت لینک برای آی دی تلگرام) می توانید مشاهده کنید.
در محیط چت با, بابا ربات روی Start کلیک کنید.
telegram-bot-BotFather-01.apkfa.ir
باباربات دستورات لازمه برای ساخت یک ربات شخصی رو برای شما ارسال می کند.
telegram-bot-BotFather-02.apkfa.ir
همچنین در رابط کاربری جدید تلگرام در قسمت مشخص شده در تصویر بالا منویی کشویی مختص دستوارت یک ربات برای راحتی کاربران بدون نیاز به تایپ کردن, تعبیه شده که کافیست روی دستور مورد نظر لمس کنید.telegram-bot-BotFather-03.apkfa.ir
/newbot برای شروع کار و ساخت ربات این دستور رو ارسال کنید, پس از ارسال بابا ربات از شما میخواهد یک نام برای ربات خود تعیین کنید که این نام در پروفایل ربات شما ثبت میشود سپس بعد انتخاب نامی برای ربات یک نام کاربری که دیگران می توانند با سرچ کردن آن ربات شما را پیدا کنند انتخاب کنید که پایان آن با bot به اتمام برسد, به عنوان مثال: TetrisBot یا tetris_bot
telegram-bot-BotFather-04.apkfa.ir
/token در گام بعدی این دستور رو ارسال کنید که بابا ربات به صورت آنی یک رمز برای ما ارسال میکند، این رمز بسیار مهم است و شما می توانید از طریق آن ربات خود را کنترل کرده و دستورات خود را تغییر دهید.
نحوه استفاده از token را در سایت تلگرام مطالعه کنید: Telegram Bot API
/revoke دستوری برای منقصی کردن token
/setdescription با ارسال این دستور باباربات از ما تقاضای یک متن را می کند، ما بایستی در این متن به توصیف ربات خود بپردازیم و کارهایی را که انجام میدهد را شرح دهیم .این متن زمانی که یه کاربر برای اولین بار با ربات شما شروع به چت کردن می کند برایش ارسال می شود.
توجه کنید این متن بایستی از ۵۱۲ کلمه کمتر باشد.
/setabouttext توسط این دستور شما می توانید اطلاعات کوتاهی که کمتر از۱۲۰ حرف است را شرح دهید. این اطلاعات زمانی که شما ربات خود را به اشتراک می گذارید در پروفایل ربات نمایش داده می شود.
/setuserpic توسط این دستور شما می توانید یک عکس برای ربات خودتان انتخاب کنید (عکس پروفایل ربات)
/setcommands  توسط این قسمت شما می توانید به ربات خود دستورات خاصی را بدهید. می توانید از طریق فرمت زیر دستورات خود را به ربات منتقل سازید:
commands – description
دستورالعمل – توصیف دستورالعمل
به یاد داشته باشید دستورات شما تا زمانی که سرور اختصاصی را برای ربات خود تهیه نکنید قابل استفاده نیستند .
/setjoingroups اجازه دادن به کاربران جهت ادد کردن ربات شما در گروه ها
توضیحات ادد کردن ربات ها در گروه ها رو در این پست مشاهده کنید: اضافه کردن ربات در گروه های تلگرام Telegram Bot Add To Gorup
/setprivacy حساسیت به پیام های ارسالی خاص توسط کاربران برای ربات شما
/cancel متوقف کردن عملیات فعلی کار با باباربات
telegram-bot-BotFather-05.apkfa.irنکات مهم:
۱- تمامی ربات های ساخته شده توسط توسعه دهندگان در ورژن قبلی, برای هماهنگی با رابط کاربری جدید و باباربات باید آبدیت کنند چون نمی توانند از امکانات آبدیت جدید تلگرام استفاده کنند.
۲- دستورات تعریف شده برای ربات خود توسط باباربات تا زمانی که api را روی سرور فراخوانی نکنید کارایی نخواهد داشت.
۳- توضیحات بیشتر در رابطه با تعاریف دستوارت رو در سایت تلگرام مشاهده کنید: Bots An introduction for developers

اي دي ما :‌  
kargardan @
يا 
najiforum@

بوت 
najiforum_bot
تلگرام یک پیام‌رسان است که بواسطه ایده ‌های بکر تمام نشدنی‌ اش، رشد خیره‌ کننده‌ای از ابتدای کار تاکنون داشته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) با توجه به open source بودن مکانیزم احراز هویت و تبادل اطلاعات تلگرام، از ابتدا برنامه‌ها و ربات‌ های اتوماتیکی ساخته شده بود اما به دلیل سطح بالا بودن API تلگرام، تعداد بسیار اندکی ربات ساخته شد.
اما تلگرام ماه پیش، یک API ساده‌ تر برای ساخت ربات‌ها ارائه کرد که خودش آن را انقلاب ربات‌ ها نامید و رشد انفجاری تعداد روز افزون ربات‌ های تلگرام در این سه ماه، تائید کننده صحت این نام‌گذاری است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
ربات‌ های تلگرام وظیفه اتصال کاربر به سازنده ربات را در محیط تلگرام برعهده دارند. این ربات‌ ها با یک URL که توسط سازنده ربات به تلگرام معرفی شده، با سازنده ربات در ارتباط هستند. ارتباط ربات با کاربر، نمی‌تواند توسط ربات شروع شود و حتما باید اولین بار کاربر یک ربات را Start بزند. به نظر می‌رسد که این تمهید برای جلوگیری از گسترش Spam ها اندیشیده شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
زمانی که کاربر، متنی به عنوان پیام برای ربات ارسال می‌کند، سازنده ربات می‌تواند با دو روش متمایز RestFull API یا Webhook از این پیام مطلع شود و پس از اطلاع، می‌تواند بلافاصله به آن پاسخ دهد یا پاسخ به آن را به زمانی در آینده موکول کند.
یک ربات می‌تواند با بلافاصله به درخواست کاربر پاسخ دهد که کاربردهای وسیعی دارد. ربات‌هایی هستند که حسب عبارت درخواستی و دستور کاربر، در یک دیتابیس جستجو می‌کنند و نتایجی متنی یا فایل صوتی، تصویری و … را برمی‌گردانند. ربات‌هایی که جنبه نظرسنجی یا برگزاری آزمون آنلاین و امثال آن را دارد و …
اما برخی ربات‌ها نیز ارسال مطلب به کاربر به موکول کردن به آینده می‌کنند که این حالت هم کاربردهای جالب خودش را دارد. مثلا ارسال مطالب تفریحی، فرهنگی و … در فواصل زمانی منظم روزانه یا هفتگی است یا در زمان آماده شدن آن است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) مثلا برخی ربات‌ها مترصد آپدیت سایت‌ های مطلوب کاربر و فید آنها می‌شوند تا هر زمان که آپدیت شد، به کاربر اطلاع دهند. سایت شخصی شما نیز می‌تواند قطعه‌ کد یا پلاگینی داشته باشد که پس از درج مطلب توسط شما در سایت‌تان، همان مطلب را توسط ربات تلگرام به اعضایی که قبلا با آن ربات در ارتباط بوده‌اند، ارسال نماید.
علاوه بر کاربردهای فوق، کاربردهای هوشمندانه دیگری نیز می‌توان برای آن ابداع کرد. این کاربردها به دلیل وجود chat id است که تلگرام در اختیار ربات قرار می‌ دهد. با استفاده از chat id مطالب دریافتی هر کاربر می‌ تواند منحصر به آن فرد شود نه همه کاربران آن ربات. با کمک این نکته کاربردهای زیادی می‌توان تعریف کرد. مثلا ربات‌های تلگرامی می‌توانند جایگزین دریافت اطلاعات، گزارشات و … ای باشد که تاکنون کاربر بر روی ایمیل با پیامک دریافت می‌ کرده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) (خصوصا که دریافت روی پیامک، هم برای ارسال کننده و هم برای دریافت کننده ی پیامک دارای هزینه و مشکلات و محدودیت‌ هایی می‌ باشد)
همچنین پیش‌ بینی می‌کنم در آینده نزدیک، تجارت الکترونیک نیز با ربات‌ های تلگرامی رایج شود. ربات‌هایی که برخی خدمات یا کالاها خصوصا فایل‌ های دیجیتال را در ازاء پرداخت مبلغی معین به کاربر ارائه کنند. پرداختی که با کمک یک کد USSD منحصر به آن خرید، به سادگی و با یک کلیک از طریق موبایل کاربر قابل انجام خواهد بود.
برای ایجاد یک ربات، نیاز به مقداری برنامه‌نویسی دارید که با API ربات‌ های تلگرامی ارتباط برقرار کنید.
با توجه به انتظار شما از ربات، ممکن است هاست نیاز باشد یا نباشد, اگر بخواهید ربات شما قابلیت پاسخ بلافاصله به کاربر را داشته باشد، لازم است یک فضا در اینترنت داشته باشید و سرویس webhook خود را با API تلگرام فعال کنید. سرور مورد نیاز برای این کار نیز باید متناسب با تعداد درخواست مخاطبین ربات شما باشد. مثلا برای یک ربات ساده و تفننی، یک هاست اشتراکی ارزان یا حتی رایگان کافی است اما برای رباتی که بخواهد به کاربر فایل‌ های سنگین دریافت کند یا در آینده نزدیک دریافت کند و روی آنها هم پردازش خاصی انجام دهد یا رباتی که چند صدهزار درخواست در ساعت را باید پاسخگو باشد، یک سروری اختصاصی و مجزا نیاز است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
اما اگر ربات شما نخواهد بلافاصله پاسخ دهد بلکه مثلا یک ربات خبرنامه‌ ای است که کاربران فقط باید دکمه start را بزنند تا عضویتش در آن تائید شود و بعدا در زمان‌ هایی که شما خواستید، مطالب را به کاربران عضو شده ارسال کنید، نیازی به سرور نیست و با یک برنامه تحت سیستم‌ عامل هم می‌ توانید هر زمانی که نیاز بود، به اینترنت وصل شوید و به تمام کسانی که دکمه Start ربات شما را زده‌اند، مطالب جدید را بفرستید یا به کسانی که در ربات شما سوال خاصی را خطاب به شما مطرح کرده‌اند، پاسخ مختص آن فرد را ارسال کنید. در این حالت نیاز نیست هزینه‌ ای برای هاست پرداخت کنید.
به عنوان مثال سرویس آنلاین روسی paquebot.io برای همین منظور ایجاد شده است و اتفاقا ربات‌ های ساده زیادی با اینگونه سرویس‌ ها ساخته شده است اما چند نکته منفی در اینجا وجود دارد:
 ربات‌ هایی که با این روش ایجاد می‌ شود بسیار ساده و تفننی هستند و فاقد قابلیت‌ های رباتی هستند که برنامه‌ نویسی شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
 کاربرانی که شما با تلاش خود برای ربات خود جمع کرده‌اید، می‌تواند به سادگی توسط ارائه‌دهنده سرویس رایگان برای ارسال تبلیغات و … مورد سوء استفاده قرار گیرد.
 ربات‌هایی که با این روش ایجاد شده کند بوده و به درخواست کاربر دیر جواب می‌دهد و گاهی جواب نمی‌دهد!
چگونه بدون دانش برنامه‌ نویسی و با استفاده از Zapier و Paquebot ربات‌هایی خودکار در تلگرام بسازیم؟
در این آموزش قصد داریم نحوه ایجاد یک ربات کاملا خودکار را بدون نیاز به سرورها، دانش برنامه‌ نویسی و تخصص‌ های دیگر بررسی کنیم.
ایجاد ربات با استفاده از BotFather
در برنامه تلگرام پروفایل @BotFather را بازکنید و شروع به مکالمه با آن کنید. به‌ منظور شروع مکالمه می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید. در صورتی که صفحه مقابل شما همچنان خالی است به‌روز‌رسانی نرم‌افزار تلگرام خود و یا نوشتن عبارت “/start” را مدنظر قراردهید.
BotFather از شما درخواست می‌کند مطالبی در خصوص راهنمایی هرچه بیشتر را مطالعه کنید اما این موارد ضروری نیستند.
اولین گامی که باید بردارید ایجاد یک ربات کاملا جدید است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) بدین منظور فرمان “newbot” را تایپ کنید. BotFather از شما درخواست ورود یک نام را خواهد کرد که یک عنوان دلخواه با پسوند bot خواهد بود.
در صورتی که نام‌کاربری دلخواه شما در دسترس نیست می‌توانید از ترکیب‌های مختلف “yourname_bot”, “yournamerobot”, یا “yourname_robot” استفاده کنید.
در این آموزش رباتی ایجاد خواهیم کرد که خبرهایی در خصوص اینکه چه کسانی در روز جاری به‌دنیا آمده‌اند ارسال می‌کند بنابر این نام انتخابی ما Born Today خواهد بود و همان‌گونه که عنوان شد نام‌کاربری باید به شکل “BornTodayBot” مورد استفاده قرار گیرد.
bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-01.apkfa.irBotFather به شما یک آدرس یا در واقع رابط کاربری ارسال خواهد کرد که ترکیبی شبیه آنچه در زیر مشاهده می‌کنید خواهد داشت:

87782160:AAGWyE1JSEa8qNqvv4EZzcQQ4kWo7rokMKM
این آدرس را حفظ کنید تا نهایتا در مرحله بعدی در Paquebot مورد استفاده قرار دهید. مدنظر داشته باشید که ربات شما در همین مرحله ایجاد شده ولی در حال حاضر بلا استفاده بوده و کار خاصی انجام نخواهد داد. به‌ همین منظور ما Paquebot را به آن اضافه خواهیم کرد تا کاربر بتواند با آن تعامل داشته باشد.
توضیحات بالا خلاصه ای از ساخت و ایجاد یک ربات توسط BotFather بود که قبلا در پستی به صورت جامع و کامل آموزشی در ای پی کی فا قرار گرفته بود.
آموزش ساخت ربات برای تلگرام Telegram Bot – BotFather
برقراری ارتباط میان ربات شما و Paquebot
اکنون و پس از ساخت ربات نیاز به برقراری ارتباط به‌ منظور جمع‌ آوری اطلاعات مورد نیاز است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) بدین‌ منظور از Paquebot استفاده خواهیم کرد. در واقع در این مرحله با Paquebot@ صحبت خواهیم کرد.
بدین‌ منظور کافی است بر روی این لینک کلیک کنید. با بازشدن صفحه مکالمه کافی است عبارت “/addbot” را تایپ کرده و پس از آن آدرسی را که از BotFather دریافت کرده بودید وارد کنید. بدین ترتیب Paquebot متوجه خواهد شد که شما مالک این ربات هستید و سرویس مورد نیاز آن را نصب کرده‌اید. اکنون در صورتی که متن یا فرمانی را برای ربات خود بنویسید، این مطلب به سرورهای Paquebot یعنی مکانی که ربات شما نصب شده ارسال خواهد شد.
bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-2.apkfa.irاکنون شما این امکان را خواهید داشت تا با سه ربات ارتباط برقرارکنید. @BotFather به‌ منظور اضافه‌کردن ربات‌ها به تلگرام، @Paquebot به‌منظور نصب‌کردن Paquebot برای ربات مورد نظرتان و YourBot که در واقع ربات شما بوده و می‌ توانید بر روی آن نظارت داشته باشید. اکنون می‌توانیم @BornTodayBot را با کلیک بر روی این لینک بازکرده و عبارت “/start” را تایپ کنیم. در واقع اکنون هر شخصی می‌تواند BornTodayBot را بازکرده و به جمع زیرشاخه‌ های آن بپیوندد.
ارسال به‌ روز‌رسانی‌ها به ثبت‌نام کنندگان
اکنون ربات ما آماده استفاده بوده و قصد داریم به کاربران آن خیر مقدم بگوییم. بدین منظور تصویر یک گربه خندان را برای آن‌ها ارسال می‌کنیم. در @BornTodayBot می‌توانیم عبارت “/paquebot” را تایپ کنیم تا از این به بعد بروزرسانی‌ های بعدی که به این مکالمه ارسال می‌کنیم به کلیه ثبت‌ نام کنندگان و یا در واقع همان زیر شاخه‌ها ارسال شود. این محتوای ارسالی می‌تواند متن، تصویر، ویدئو، صدای ضبط‌ شده، موقعیت مکانی شما، تعدادی فایل و یا حتی استیکر باشد. می‌توانید به‌ روزرسانی‌ ها را از هر موقعیت از تلگرام ارسال کنید. در صورتی که کاربران شما این محتوا را دوست ندارند می‌توانند با تایپ عبارت “/stop” دریافت آن‌ها را منتفی کنند.bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-03.apkfa.ir
انتشار خودکار به وسیله Zapier
همان‌ طور که در ابتدا عنوان شد قصد داریم این بروزرسانی‌ ها به‌ طور خودکار ارسال شوند به همین دلیل از Zapier بدین‌ منظور استفاده خواهیم کرد, این سایت یکی از سایت های اتوماسیون سازی فعالیت‌ های مبتنی بر وب می باشد که به شما اجازه می دهد تا هرگونه فعالیتی را تبدیل به فعالیتی دیگر کنید. همانند کاری که سایت IFTTT انجام میدهد.
کافیست در سایت Zapier ثبت نام کرده و پس از فعال سازی، اقدام به ساخت دستورات مربوط به این مقاله کنید. نگرانی از این بابت نداشته باشید زیرا Zapier یک ربات نبوده و یک وب‌ سایت معمولی است که به هیچ فرمان نوشتاری نیاز ندارد. با مراجعه به این لینک می‌توانید حساب کاربری خود را ایجاد کنید. در چهارده روز اول استفاده از این حساب هیچ محدودیتی نداشته بنابراین از این بازه زمانی به بهترین نحو ممکن به‌منظور آزمایش کلیه قابلیت‌ ها استفاده کنید.
برنامه Zapier برای Paquebot در نسخه آزمایشی قرار داشته و به‌ منظور اضافه کردن Paquebot به حساب Zapier باید بر روی این لینک دعوت‌ نامه کلیک کنید.
bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-04.apkfa.irمدنظر داشته باشید که به‌ منظور استفاده از برنامه بر روی Zapier باید دعوتنامه را بپذیرید. اکنون با کلیک بر روی Make A ZAP در سرتیتر Zapier فرایند ایجاد یک zap جدید را آغاز کنید.
در قسمت سمت چپ (Trigger app) آنچه که قصد دارید به ربات خود ارسال کنید را مشاهده خواهید کرد. در قسمت سمت راست (Action app) باید Paquebot را انتخاب کنید تا ارتباط با ربات شما برقرار شود. در این بررسی ما قصد داریم خبرهایی از یک فید (RSS) اضافه کنیم. در صورت لزوم حساب کاربری خود را که به‌عنوان مثال توییتر، جی‌میل یا هر حساب مورد نیاز به‌ منظور برقراری ارتباط است انتخاب کنید.
bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-05.apkfa.irدر مرحله بعدی باید ربات خود را با Zapier در ارتباط قرار دهید. در صفحه‌ بازشونده که به‌ منظور تایید ارتباط در مقابل شما قرار می‌گیرد گزینه‌ ای که از شما یک کلید با عنوان Paquebot Key را سوال می‌کند مشاهده خواهید کرد. به‌ منظور دریافت کلید، ربات خود را بازکرده و عبارت “/botkey” را تایپ کنید.
bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-06.apkfa.irپس از دریافت کلید، آن‌ را در قسمت مربوطه وارد کنید.
bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-7.apkfa.irاکنون ربات شما تایید شده است و می‌ توانید از آن استفاده کنید.
در گام بعدی تنظیمات Zapier، باید مبنای عمل خود را تنظیم کنید. به‌عنوان مثال ما برای روز تولد همان آدرس فید خوان را وارد کردیم.

http://feeds.feedburner.com/historyorb/famousbirthdays
در مرحله بعدی میان منبع و ربات ارتباط برقرار خواهیم کرد.
bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-08.apkfa.irاصولا ما فیلدها و محتوای مختلف را از منبع دریافت و آن‌ را در کادر متنی که به ربات ارسال خواهد شد وارد می‌کنیم. در گام بعد می‌ توانید این بروزرسانی‌ ها را مورد آزمایش قرار دهید. همچنین می‌ توانید بر روی گزینه “Test Zap with this sample” کلیک کرده تا برنامه یک بروزرسانی را مستقیما برای شما ارسال کند.
bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-09.apkfa.irدر صورت دریافت نتیجه موفقیت‌ آمیز، کافی است zap مورد نظر خود را نام‌گذاری کرده و آن‌ را ذخیره کنید. اکنون ربات شما آماده استفاده بوده و به‌ طور کامل خود کارسازی شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
در صورتی که بخواهیم نگاهی اجمالی به نحوه فعالیت این ربات ایجاد شده بیندازیم باید مراحل را این چنین عنوان کرد:
هر گاه یک بروزرسانی بر روی منبع داشته باشیم (در اینجا تولدهای جدید) zappier یک بروزرسانی خودکار ایجاد خواهد کرد. این بروزرسانی جدید به Paquebot با فرمتی که انتخاب کرده‌ ایم ارسال خواهد شد و نهایتا Paquebot این بروزرسانی را به کلیه افرادی که در لیست ثبت‌ نامی قرارگرفته‌ اند می‌فرستد.
برای تغییر زبان ربات دستور locale/ رو برای ربات خود ارسال کنید و لیست زبان ها از جمله زبان شیرین فارسی به شما پیشنهاد می شود که با ارسال locale fa/ پیام های عضویت و لغو عضویت ربات شما به زبان فارسی تبدیل خواهد شد.
برای مطلع شدن از تعداد عضوهای ربات خود کافیست دستور subscribers/ رو به ربات PaqueBot ارسال کنید.
تبلیغ کردن برای ربات
می‌توانید با استفاده از وب‌سایت‌ های مختلفی مانند Store Bot و بخش ویژه معرفی ربات های ای پی کی فا در این آدرس: ربات های تلگرام – TelegramBot به ارائه و تبلیغ هرچه بیشتر برای ربات خود اقدام کنید و یا با استفاده از هش‌ تگ این ربات را در اینستاگرام و یا توییتر بیش از پیش به دیگران بشناسانید.


rssnajiforum_bot@
 
 
لینک مرجع