انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: آموزش ایجاد ساخت استیکر اختصاصی تلگرام به صورت دسته ای
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام برای ایجاد و ساخت استیکر(‌یا برچسب) دسته ای و منحصربه فرد یا اختصاصی خودتون به روش زیر اقدام کنید .

ابتدا ای دی زیر را اضافه نموده 


stickers@
کد php:
@Stickers 
, و بعد به ترتیب کدهای زیر را می زنید و با هر کد ...

عملیات مخصوص به کد را اعمال نمائید .
کد php:
/newstickerpack   
کد  اول  که بعد که بزنید می توانید شروع کنید به ساخت استیکر یه پک  بسازید 
/addsticker  کد دوم
/delsticker  کد سو م
/ordersticker کد چهارم 
/cancel   کد پنجم 






Hello, I'm the Sticker Bot! You can control me by sending these commands:
/newstickerpack - create a new sticker pack
/addsticker - add a new sticker to an existing pack
/delsticker - remove a sticker from an existing pack
/ordersticker - reorder stickers in a pack
/cancel - cancel the current operation



سلام، من بدون دشنه هستم! شما می توانید به من از طریق ارسال این دستورات کنترل استفاده کنید:
/ newstickerpack - ایجاد یک بسته برچسب جدید
/ addsticker - اضافه کردن یک برچسب جدید به بسته های موجود
/ delsticker - حذف یک برچسب از بسته های موجود
/ ordersticker - دوباره مرتب برچسب در یک بسته
/ لغو - لغو عملیات در حال حاضر





لینک به تایپیک طراحی استیکر 
http://najiforum.ir/thread-22740.html


لینک به تایپیک تلگرام ورژن 3
http://najiforum.ir/thread-23472.html 

 

 
شما میتوانید در مسنجر تلگرام با توجه به عکس های که دارین استیکر بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید که کار بسیار راحتی هست ساختن استیکر در مسنجر تلگرام برای ساخت استیکر مراحل زیر را در تلگرام دنبال کنید .
بخش مرتبط 

http://najiforum.ir/forum-1877.html
ابتدا بوت استیکر را اد کنید برای اد کردن بوت استیکر میتوانید از لینک زیر استفاده کنید
stickers@
برای ثبت استیکر جدید عبارت newstickerpack/ را ارسال کنید بعد از شما میخواهد که برای استیکر خود نام انتخاب کنید یک اسم به دلخواه ارسال کنید مثلا baratoir
سپس از شما میخواهد یک شکلک خود برنامه را ارسال کنید که شکلک بیانگر استیکر شما باشد یک شکلک ارسال کنید
 
 
در این قسمت شما باید تصویر استیکری که میخواهید بسازید را وارد کنید برای وارد کردن تصویر از علامت سنجاق پایین صفحه استفاده کنید سپس گزینه File را انتخاب کنید سپس انتخاب گالری و انتخاب و ارسال استیکر مورد نظر خود
توجه: سایز عکس باید ۵۱۲ در ۵۱۲ پیکس باشد و حجم ان نباید از ۳۵۰ کیلوبایت بیشتر باشد
 
 
همچنین برای وارد کردن عکس استیکر دوم ابتدا ارسال شکلک سپس ارسال عکس استیکر از روشی که در بالا گفته شد
بعد از وارد کردن تمام عکس های استیکر خود عبارت publish/ را ارسال کنید
 
 
در آخر هم یک اسم نمایشی برای استیکری که ایجاد کردین انتخاب و وارد کنید مشاهده میکنید که لینک استیکر برای شما ارسال میشود که میتوانید به اشتراک بگذارید.
 
 
در صورتی که قادر نیستین سایز استیکر خود را تغییر دهید از بوت Clippy استفاده کنید به این صورت که عکس را ارسال میکنید و به سایز و حجم مورد نظر تبدیل میکند که میتوانید از لینک زیر بوت را اد کنید


http://najiforum.ir/forum-1877.html
آموزش ساختن مجموعه استیکر تلگرام برای استفاده سایر تلگرامی ها
———————————————————————————
از طریق این روش می توانید برای سایت رسمی تلگرام استیکر ساخته و آن ها را در سراسر جهان منتشر کنید …
۱- فقط و فقط در دستگاهی که تلگرام روی آن نصب است ( موبایل یا کامپیوتر ) ، مرورگر خود را باز کنید .
۲- در نوار آدرس مرورگرتان نشانی telegram.me/stickers را نوشته و به آن مراجعه کنید .
۳- اکنون روی دکمه SEND MESSAGE بروید تا به صفحه ی چت با این ربات منتقل شوید .
۴- اکنون در قسمت نوشتن متن عبارت Hi را تایپ کنید و برای این ربات بفرستید تا این ربات دستورالعمل های خودش را برای شما ارسال کند :
 

http://najiforum.ir/forum-1877.html

۵- اکنون عبارت newstickerpack/ را نوشته و برای ربات بفرستید .
۶- در این مرحله یک نام ( ترجیحاً نامی که تا حالا کسی انتخاب نکرده ) برای مجموعه ( پک ) استیکر خود انتخاب نموده و به ربات ارسال کنید .
۷- در این مرحله باید شکلک مربوط به اولین استیکر این مجموعه را انتخاب کنید . به عنوان مثال شما قصد دارید یک مجموعه استیکر خنده دار بسازید . پس یکی از شکلک های خنده دار موجود در تلگرام را انتخاب نموده و برای ربات ارسال کنید . مانند تصویر زیر :
 
 
۸٫۱- ابتدا به سایت resize-photos.com رفته و روی دکمه Browse کلیک نموده و عکس خود را از هارد کامپیوتر یا حافظه گوشی خود انتخاب کنید .
– اکنون در مقابل کادر Width عبارت ۵۱۲ را وارد کنید .
– در مقابل قسمت Quality ، نوار مربوطه را کمی به سمت چپ بکشید ( اگر کیفیت عکس شما پایین است این مرحله را انجام ندهید ) .
– در مقابل قسمت Output Format نیز گزینه PNG را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Upload & Resize photo کلیک کنید تا عکس در سرور موردنظر بارگزاری و تنظیمات اعمال شود .
– اکنون در صفحه ای که برای شما باز می شود گزینه DOWNLOAD IMAGE را انتخاب کنید تا عکس ویرایش شده را دانلود کنید . الان طول عکس دانلود شده ۵۱۲ پیکسل است و عرض آن یا باید کمتر از ۵۱۲ پیکسل یا نهایتاً ۵۱۲ پیکسل باشد تا مورد قبول ربات تلگرام شود .
۸٫۲ – اکنون روی علامت گیره ( که در تصویر زیر با رنگ بنفش مشخص شده ) بزنید و گزینه File را انتخاب کنید و سپس عکسی را که از سایت بالا دانلود نمودید انتخاب نموده و برای ربات بفرستید .
 
اگر بعد از فرستادن عکس پیام زیر را دریافت کردید یعنی عکس شما برای ربات قابل قبول است و  این یعنی به مرحله بعد بروید .
 
Successful making sticker in telegram
 
۹- اکنون با دریافت پیغام …Congratulations در می یابید که شما یک عدد استیکر با علامت آدمک موردنظرتان ساخته اید . برای ساخت استیکرهای بیشتر مراحل ۷ و ۸ را مجدداً تکرار نموده و استیکرهای بعدی را بسازید .
۱۰- پس از پایان یافتن کارتان کافیست عبارت publish/ را نوشته و برای ربات بفرستید .
 
۱۱- در این مرحله یک نام کوتاه و غیرتکراری و غیرموجود در تلگرام را نوشته و برای ربات بفرستید تا لینک دانلود استیکرهای شما حاضر شود .
 
اکنون می توانید لینک دانلود استیکرهای خود را به دیگران بدهید تا آن ها نیز استیکرهای شما را نصب و استفاده کنند .

این هم نتیجه نهایی ساخت استیکر :
 
*** اگر به دنبال ساخت استیکرهای بدون پس زمینه و حرفه ای تر هستید ، در نرم افزار فتوشاپ یک عکس Transparent با طول ۵۱۲ پیکسل و عرض کمتر یا مساوی ۵۱۲ پیکسل و با فرمت PNG ایجاد نموده و مراحل ۸ تا ۱۱ را تکرار کنید …
 
به علت حجم بالای نظرات کاربران عزیز در این مطلب و تکراری شدن برخی پرسش ها ، لطفا قبل از مطرح کردن پرسش ، قسمت نظرات را کاملاً مطالعه نمایید ( حتماً جوابتونو می گیرید :) ) و چنانچه به پاسخ خود دست نیافتید ، مشکل خود را با ما مطرح کنید .

http://najiforum.ir/forum-1877.html
http://najiforum.ir/thread-23564.html
استیکر های ارسالی شما برای تلگرام باید دارای سه مشخصه‌ زیر باشند:
▣ فرمت فایل تصویر ارسالی باید png یا webp باشد (فرمت webp. گوگل برای نمایش بهتر و بهینه تر تصاویر استفاده می شود) و عکس مورد نظر نیز به صورت دوربری شده باشد.
▣ فایل ارسالی شما باید دارای طول و عرض 512px باشد. در واقع حداقل یکی از مقدارهای طول یا عرض باید “512px” باشد و دیگری “512px” یا کمتر از آن باشد.
▣ حجم فایل تهیه شده باید کمتر از 350 کیلوبایت باشد.
برای راحتی این امر، تلگرام یک فایل PSD پیشنهادی به شما ارائه خواهد کرد که می توانید با باز کردن آن، و انتقال استیکر های مورد نظرتان به این فایل، و سپس خروجی گرفتن از آن، با فرمت PNGG بدون کوچکترین دردسری استیکرهای خود را آماده‌ ارسال کنید.

مچنین می توانید با برنامه های گرافیکی نظیر Adobe Photoshop عکس استیکر مورد نظر خود رو طراحی کنید، یا با استفاده از برنامه StickIt! (دانلود StickIt! – Photo Sticker Maker Pro جدا کردن عکس از پشت زمینه) زمینه تک رنگ عکس مورد نظر رو حذف کنید .
ارسال عکس مورد نظر برای تبدیل استیکر به تلگرام
بعد از انجام مراحل بالا و ساخت استیکرهایی که واجد شرایط تلگرام هستند، نوبت به ارسال آن‌ ها و ساخت مجموعه‌ شما خواهد رسید که خود تلگرام پیشنهاد کرده است تا این امر را توسط نسخه‌ کامپیوتری تلگرام انجام دهید.
در صفحه‌ اصلی تلگرام ابتدا آیکن ذره بین را انتخاب و در بخش Search آی دی stickers@ را وارد کنید یا از لینک استفاده کنید :https://telegram.me/stickers
پس از تایپ عبارت و نمایش نتیجه Stickers bot را انتخاب کنید.
stickers رباتی برای ساخت پک استیکر در تلگرام می باشد برای آشنایی و عملکرد ربات های تلگرام پیشنهاد می کنیم پستمعرفی ربات های تلگرام Telegram Bot رو مشاهده کنید.
و بعد از پیدا شدن این ربات، روی آن کلیک کنید. صفحه‌ای برای گفتگو باز خواهد شد که کار ساخت استیکرها در این بخش انجام خواهد شد. در ابتدا پیامی دلخواه ارسال کنید تا این ربات ورود شما را تبریک بگوید و لیست دستورات ممکن را برای شما ارسال کند.
برای شروع کار ساخت، طبق دستورات و تصاویر زیر عمل کنید:
در ابتدا دستور newstickerpack/ را ( علامت / در ابتدای دستور قرار دارد) تایپ و برای این ربات ارسال کنید.
[تصویر:  1.png] پاسخ ربات : ربات استیکر ساز از شما می‌ خواهد تا نامی برای مجموعه‌ استیکر خود انتخاب کنید که ما در این جا نام lineapkfaa برگزیدیم.
[تصویر:  2.png] پاسخ ربات : ربات استیکر ساز از شما می‌ خواهد تا با توجه به حال و احوال استیکر خود (ناراحت، خوشحال، متعجب و …)  یک اموجی برای آن تعیین کنید.
دلیل این امر دسترسی راحت تر به استیکرها است به این صورت که شما با زدن اموجی “گریه” بدون نیاز به مراجعه به تب استیکر‌ها، می‌توانید خلاصه‌ ای از استیکرهای غمگینی که به این اموجی ربط داده‌ اید مشاهده کنید و با کلیک روی آن، به سرعت استیکر ها را ارسال کنید. اگر تمایلی به صرف وقت برای این موضوع ندارید، می‌ توانید برای تمامی استیکرها یک اموجی یکسان ارسال کنید.
[تصویر:  3.png] پاسخ ربات : ربات تلگرام ضمن تشکر از شما درخواست دارد عکس مورد نظر خود رو ارسال کنید که باید شرایط و استاندارد  های تلگرام رو دارا باشد.
برای ارسال عکس در محیط چت به ربات آیکن گیره را انتخاب و با گزینه File تصویر را برای ربات ارسال کنید (از بخش Photo برای اینکار استفاده نکنید)
[تصویر:  4.png] پاسخ ربات : بعد از ارسال هر استیکر، این ربات به شما تعداد استیکر هایی که تاکنون به این مجموعه وارد کرده‌اید را یادآوری  می‌کند و اگر تمایل به ادامه دارید، کافی است تا استیکر بعدی را ارسال کنید.
برای استیکر مورد نظر (عکس جدید) باید یک اموجی تعریف کنید و سپس طبق روال قبلی جلو برید که ما در این آموزش فقط یک استیکر در پک قرار دادیم .
در مرحله بعد و بعد از ارسال تمامی عکس های مورد نظر برای تبدیل استیکر در پک دلخواه و تحویل لینک پک استیکر خودمون دستور publish command/ ( علامت / در ابتدای دستور قرار دارد) رو برای ربات استیکر ساز تلگرام تایپ و ارسال می کنیم تا  استیکر های شما در کسری از ثانیه منتشر و آماده‌ استفاده شود.
اگر نام شما مورد قبول قرار گیرد پیام زیر به شما ارسال می شود، که در پاراگراف اول این پیام لینک پک استیکر شما قرار دارد مانند (telegram.me/addstickers/line_yassystem)
 پاسخ ربات : ربات استیکر ساز از شما می‌خواهد تا نامی یا آی دی مرتبط با پک استیکر خود رو انتخاب و ارسال کنید تا در  هنگام اشتراک لینک این پک استیکر با مشکل مواجه نشیم.
توجه : نام یا همون آی دی استیکر شما به این شکل در تلگرام ثبت خواهد شد : https://telegram.me/addstickers/line_apkfa
در قسمت line_apkfa اسمی که برای پک استیکر خود انتخاب کردید قرار می گیره البته خود ربات استیکر ساز تلگرام لینک پک استیکر شما رو ارائه خواهد داد.
[تصویر:  6.png] در آخر کافیست روی لینک پک استیکر خود کلیک کنید تا به مجموعه استیکر های تلگرامتون add کنید همچنین اگر دقت کنید  نام استیکر رو در پنجره پک نمایش خواهد داد.
همچنین با تایپ و ارسال دستور help برای ربات، سایر دستورات رو برای شما ارسال خواهد کرد.

https://t.me/najiforumbot
 

 
لینک مرجع