انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: نوروزتان خجسته باد!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

سلام دوستان گرامی !!



پیشاپیش آرزو می کنم سال خوبی داشته باشید و عید برای شما سرشار از برکت و خرسندی باشد . چند روز در سفر هستم . امیدوارم همیشه موفق باشید و ایام به کام شما باشه . ان شاء الله در سال جدید با فرصت های جدید روبرو هستیم . که باید سعی کنیم به لطف خدا از اونها خوب استفاده کنیم . 







همیشه برقرار و برفراز باشید . 

93/12/29 - بچه محله پامنار - اندیشه








 
[تصویر:  najiforum_32749-291.jpg]

1/26 از سال 1394 گذشت ! به همین راحتی !

سلام به دوستان خوب و رفقای اهل معرفت !
امیدوارم تا این لحظه سال خوبی را گذرانده باشید و نوروز به شما حسابی خوش گذشته باشد . لحظه های آخر تعطیلات رسیده است و ان شاءالله فردا موعد کار و تلاش و تحصیل مجدد فرا می رسد .برای ایرانیان معمولاً ، روزهای اول سال آنقدر زود می گذرد که متوجه گذر زمان نمی شوند . تا حدودی حق دارند . نیمه اول فروردین زمان رفع خستگی سال گذشته و تجدید روحیه برای سال جدید است . اما بد نیست به یاد داشته باشیم که در همین روزهای اول زمان زیادی از سال را از دست می دهیم . تعطیلی یک کشور به مدت ((نیمی از ماه)) در کمتر جایی از دنیا مشاهده می شود . درست است که امور اداری در 4 روز اول سال تعطیل می شود ولی نگاهی به ادارات که گاه نیمی از کارکنان آنها به مسافرت رفته اند و یا انجام امور را به نیمه دوم فروردین موکول می کنند و یا گروه زیادی از کسبه که به سفر تفریحی می روند در کنار نظام آموزشی که بیش از همه در تعطیلی (بخوانید : خواب آموزشی !) به سر می برند ، نشانگر وجود یک خلا بزرگ در فاصله پایان سال قبل و شروع شال جدید می باشد و به نوعی بهره وری را به چالش می کشد .

همین جا لازم است بگویم ؛ کسی با تفریح عاقلانه و سفر آگاهانه مخالفی ندارد بلکه بر آن سفارش نیز می گردد . قصه از آنجا شروع می شود که افراد فراموش می کنند در تب و تاب نوروز حدود 2 هفته یا 1/26 از سال بدون محاسبه سپری می گردد . این مدت زمان کمی نیست و باید ضمن تفریحی که برای خود در نظر گرفته ایم از محاسبه امور خود غافل نشویم . به عبارت دیگر در ایام نوروز اگر کار و شغل را تعطیل می کنیم از امور درونی غافل نشویم . ایام عید زمان مناسبی برای خواندن یک جلد کتاب خوب و غیردرسی است که هم لذت مطالعه را درک کنیم و هم از این تعطیلی ها دست خالی برنگردیم . در نوروز می توان جشنواره عکاسی از طبیعت با گوشی تلفن همراه برگزار کرد و همه با هر سطحی در آن شرکت کنند و هنر عکاسی را بهتر بیاموزند . در جریان سفرهای نوروزی می توان برای هر بار پیاده و سوار شدن به خودرو با یک صلوات معنویت و آرامش را با سفر خود همراه کنیم . لطف نوروز در این است که با بهار همراه می شود و می توانیم آیین احترام به طبیعت را به جا آورده و هرکدام در جشن ملی کاشت نهال نوروزی شرکت کنیم . اگر در کشور ما نیمی از کشور به سفر بروند و هرکدام فقط در 3 شهر کویری هرکدام یک درخت بکارند ، بعد از 5 سال شاید شهر کویری باقی نماند . البته همه اینها نیازمند ((وجود متولی فرهنگی برای تعطیلات ملی )) می باشد . 

در پایان بهتر است به گونه ای رفتار کنیم که شب آخرین روز تعطیلات ، به غیر از خاطره گردش و رستوران و خوابیدن در چادر مسافرتی و پارکها و یا مدارس و .... چیز بیشتری در ذهن ما باقی بماند که این خاطره معنوی از دیگر موارد ماندگارتر است . همان طور که 2 هفته از سال گذشت ؛ ان شاء الله 50 هفته دیگر هم سپری خواهد شد و این ما هستیم که باید از گذر عمر درس بگیریم و با محاسبه خود در ترقی و بهتر نمودن حیات مادی و معنوی خود بکوشیم . درسی که باید از بهار بیاموزیم همین است . سال با شکوفایی و تلاش طبیعت آغاز می شود و گرنه ابتدای سال را با ابتدای زمستان و خواب طبیعت گره می زدند و همزمانی شروع سال نو با بهار ، در فرهنگ ایرانی نشانهء خوبی برای اهمیت بهره وری و استفاده از زمان می باشد .

شاید اگر به جای تعطیلات اول سال ، تعطیلات آخر سال داشته باشیم بیشتر به معنای ارزش زمان پی ببریم . در این صورت است که برای خود یکسال پر از خوبیها و کار مفید رقم خواهیم زد و البته برای رفع خستگی در پایان تلاش استراحت خواهیم کرد . یعنی فرهنگ (اول خفتن  و بعد رفتن ) جای خود را به فرهنگ متعالی (اول کاشت و داشت بعد برداشت ) خواهد داد و این معنا دور از ذهن نیست و جرقه ای است برای دریافتن ارزش زمان !!








روزهایتان همواره بهاری باد . 

از نوشته های بچه محله پامنار ( اندیشه )

1394/01/14


*






 
عید نوروز بر همه شما مبارک !!

ان شاءالله سالی پر از سلامتی و شادکامی داشته باشید.



روزگار می گذرد ...
خیلی سریع ...
قدر عمر و سرمایه زمان رو بدونیم ...


زمان تکرار نمی شود .

 
لینک مرجع