انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: آیا شیر مادر برای پسر یا دختر فرق داره ؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بخش نوزاد کلیک کنید.

» دو زن در امریکا همزمان وضع حمل میکنن یکی دختر یکی پسر به دلیل اشتباه مسولان زایشگاه نمیدونن کدوم بچه مال کیه ؛بعد به ازمایش DNA متوسل میشن ولی در کمال ناباوری نتیجه تست دی ان ای هردو مشابه هم بوده و نتونستن تشخیص بدن کدوم بچه مال کدوم زنه و کسی بهشون گفته که مشکل شما رو فقط مسلمانان میتونن حل کنن و با یکی از علمای اسلام تماس میگیرن و ماجرا رو میگن اونم راهنماییشون میکه میگه از هردو زن مقداری شیر بگیرید وبررسی کنید مقدار مواد معدنی و مغذی شیر هرکدوم بیشتر بود اون مادر پسر و هرکدوم کمتر بود مادر فرزند دختر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)چون (لذکر مثل حظ الانثیین )برای هر مذکر سهم دو مونث هست طبق قران.و دیدند که دقیقا همینطوریه و شیر مادری که دختر داشته موادش نصف زن دیگر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)سبحان الله اینم از معجزات قران که با تکنولوژی به اثبات رسید.
رسول الله "صلی الله علیه وسلم" میفرماید(بلغو عنی ولو آیه))
((از من تبلیغ کنید حتی اگر که یک آیه باشد))

و با فرستادن این پیام برای دیگران این پیام شفاعت روز قیامت برای تو خواهد شد
این مطالعه که توسط محققان دانشگاه هاروارد در آمریکا انجام شده است نشان می دهد که بدن مادران به طور طبیعی شیر متفاوتی برای پسر یا دختر تولید می کند.
همچنین مطالعات انجام شده روی انسان ها، میمون ها و دیگر پستانداران تفاوت هایی را در محتوای شیر مادر و مقدار تولید آن نشان داده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) 
این مطالعه نشان داد که شیری که مادر برای نوزاد پسر تولید می کند سرشار از چربی و پروتئین است که انرژی بیشتری دارد اما زمانی که مادر نوزاد دختر بدنیا می آورد مقدار شیر مادر بیشتر می شود.
کیتی هایند از دانشگاه هاروارد که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: فرضیه های زیادی برای توضیح این فرآیند مطرح شده است برای مثال در میان میمون های ˈرزوسˈ، میمون ماده گرایش به تولید کلسیم بیشتری در شیرش برای نوزادهای ماده ای دارد. 
وی افزود: این به مادران امکان می دهد شیر بیشتری به دخترانشان بدهند که کمک می کند آنها سریعتر رشد کنند و زودتر به بلوغ و تولید مثل برسند. 
این محقق خاطر نشان کرد: این در حالی است که میمون های نر نیاز ندارند که به سرعت میمون های ماده به بلوغ جنسی برسند زیرا تنها محدودیت آنها برای تولید مثل به تعداد میمون های ماده بستگی دارد.
هایند گفت: هنوز نمی دانیم چرا درانسان ، مادران شیرهای متفاوتی برای نوزدان خود بر حسب جنس آنها تولید می کنند. نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این فرآیند از وقتی بچه هنوز در شکم مادر است اتفاق می افتد.
پی بردن به تفاوت ها در شیر مادر و تأثیر آن بر رشد کودک می تواند به بهبود تولید شیرخشک برای کودکانی که مادرشان قادر به شیر دادن به آنها نیستند کمک کند.

[تصویر:  najiforum_شیر-مادر2.jpg]
لینک مرجع