انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: قــدرت نظـــامی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام به همه شما ! وقت به خیر !
  

  
همان طور که همه می دانیم کشور ایالات متحده آمریکا ، در کنار توسعه علمی ، اقتصادی و اجتماعی به توسعه نظامی و سیاسی نگاه خاصی دارد و همواره کوشیده است با رویهء استکباری ، حضور خود را در عرصه روابط جهانی به همه کشورها تحمیل کند . در این میان گروهی از کشورها ، هم پیمان اصلی آمریکا بوده و هستند که می توان از کشور انگلیس و رژیم اشغالگر قدس (صهیونیزم) نام برد . شراکت سیاسی و نظامی این کشورها تا حدی است که جنگ افزارهای زیادی بین این کشورها مبادله می شود و همواره ایالات متحده آمریکا ضمن بهره مندی از سود اقتصادی کلان اقدام به فروش تجهیزات نظامی مدرن به ویژه در بخش هوافضا به رژیم صهیونیستی(اسرائیل) نموده است . اما در یک مورد آمریکا از فروش نوع خاصی از جنگ افزار به اسرائیل خودداری نمود . سؤال این بخش به همین مسأله اشاره دارد .




======================================================
( علی رغم ارتباط سیاسی نزدیک آمریکا و اسرائیل ، آمریکا از فروش کدام جنگ افزار به اسرائیل عمداٌ خودداری نمود ؟ )

1) نام سلاح را بنویسید ؟ 2) علت این کار آمریکا چه بود ؟ 3) این کار چه پیامی برای ما می تواند داشته باشد ؟ 
======================================================


پاسخ خود را ذیل همین بخش درج نمایید و از جایزه انجمن ناجی و همچنین هدیه معنوی و نقدی اندیشه بهره مند شوید.
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
جایزه انجمن ناجی : توسط تیم مدیران ناجی تعیین می گردد.

جایزه معنوی و نقدی اندیشه: از میان پاسخهای صحیح دو نفر به قید قرعه هریک 100,000 ریال (شارژاعتباری)
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>


به امید فرج هرچه سریعتر حضرت صاحب الزمان (عج) و به امید نابودی رژیم اشغالگر قدس!





توجه : آخرین مهلت ارسال پاسخ و شرکت در مسابقه تا پایان آذرماه (1393/09/30)
توجه : آخرین مهلت ارسال پاسخ و شرکت در مسابقه تا پایان آذرماه (1393/09/30)






.









 

 

 

 

 

 
جایزه معنوی و نقدی اندیشه: از میان پاسخهای صحیح دو نفر به قید قرعه هریک 100,000 ریال (شارژاعتباری)<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

به امید فرج هرچه سریعتر حضرت صاحب الزمان (عج) و به امید نابودی رژیم اشغالگر قدس!

جایزه برای برنده دوبرابر شد 20 هزار تومن .
باو خیلی سخته  راهنمایی نداره؟
 
دوستان گرامی ! پاسخ خیلی آسونه . می تونید یه جستجوی کوچک در اینترنت بکنید البته بهتره انگلیسی باشه . ولی یه راهنمایی کوچیک می کنم . سراغ جنگ افزار های بزرگ برید . امیدوارم به پاسخ برسید و هدیه رو دریافت کنید . البته فراموش نکنید که سؤال سه قسمت داره و حتی قسمت سوم یعنی نتیجه گیری ، شما امتیاز بیشتری داره . 

موفق باشید !!









 
چندی پیش نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ایهود اولمرت مدعی شده بود که برای آسیب جدی رساندن به تأسیسات هسته‌ای ایران باید طی ده روز 1000 موشک کروز تاماهاوک به سوی تأسیسات آن پرتاب کرد.
 
این اظهارات اگرچه بلافاصله تکذیب شد ولی تکرار آن از سوی این رژیم به نوعی مبین تهدید غیر رسمی ایران به استفاده از این نوع موشک ها است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
 
اسرائيل چند سال پیشتر از این در سال 2000 نیز هنگامي که مذاکرات صلح با سوريه در جریان بود، از واشنگتن خواست موشک‌هاي کروز از نوع توماهاوک را به تل آويو بفروشد که اين درخواست در آن مقطع زمانی پذيرفته نشد. تحلیلگران این درخواست رژیم صهیونیستی را استفاده از ابزار تهدید برای پیشبرد مقاصد خود در مذاکرات ارزیابی کردند.
 
البته کارشناسان دفاعي معتقدند که آمريکا نمي‌خواهد با اين اقدام خاورميانه را بیش از این دچار بی ثباتی نماید. "رابرت هوسون" تحليلگر جينز می گوید: «آمريکا نمي‌خواهد در چنين زمان حساسي اين فناوري را به اسرائيل بفروشد.»
 
اين موشک‌ها قادر به حمل کلاهک هسته‌اي نيز هستند.
 
از آن سو حتی برخي از تحليلگران موشکي اسرائيل در مورد کارايي توما‌هاوک در مورد تاسيسات اتمي ايران مردد هستند.  برخی نیز اعتقاد دارند امریکا هیچگاه امکان استفاده از این تکنولوژی را در اختیار اسرائیل قرار نخواهد داد.  "آلون بن ديويد" تحليلگر دفاعي اسرائيل معتقد است آمريکا ممکن است بمنظور متوقف ساختن برنامه موشکي رقباي اسرائيل از فروش اين موشک به اسرائيل خودداري کند.
 
وي افزود: «اگر آمريکايي‌ها متوجه شوند که اسرائيل به توان موشکي کروز نزديک شده است، بلافاصله جلوي آن را خواهند گرفت.»
 
درکنار مطرح بودن بحث موشک های کروز به عنوان یک تهدید علیه ایران، همواره این نگرانی نیز از سوی مقامات و تحلیلگران غربی عنوان شده که ایران دارای انواعی از موشک کروز (حتی با کلاهک هسته ای!) است  (ماجرای موشک های اوکراینی) و خود نیز در تلاش برای دستیابی به این تکنولوژی است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
 
نکات فوق نشان می دهد که موشک های کروز اهمیت استراتژیکی در هرگونه درگیری احتمالی در منطقه خواهند داشت و صد البته نباید از نقش این موشک ها در موفقیت نبردهای مختلف  علیه عراق چشم پوشید. 
................................................................................​..................................................
منبع:avia.ir (سید احسان صدر)
..........................................

 

 
با تشکر از خانم آرزو ! 
 

 
نکته خوبی اشاره کردید ولی یک نکته وجود دارد . همان طور که فرمودید ردّ درخواست اسرائیل مربوط به سال 2000 میلادی است و در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون در ایالات متحده آمریکا اتّفاق افتاد . البته موشکهای مشابه هم از نوع بالستیک(پرتابی) و هم از نوع کروز (قابل هدایت) در اختیار اسرائیل می باشد . ولی به دلایلی اسرائیل علاقه به گسترش قدرت موشکی ندارد :
 
 1-اسرائیل به علت نداشتن عمق استراتژیک و مساحت ناچیز هرگز توان ایجاد یک نیروی بزرگ موشکی را ندارد . 
 
2-اسرائیل به ایجاد یک نیروی هوایی قوی روی آورد و همواره سعی در حفظ برتری هوایی دارد تا در پوشش برتری هوایی نیروی زمینی و دریایی این کشور بتوانند از لاک دفاعی خارج شوند و به انجام ماموریتهای برون مرزی بپردازند(توجه داشته باشید که نیروی زمینی و دریایی این رژیم بدلیل وسعت کم عملاً در حالت تدافعی قرار دارند .) 
 

3-نیروی موشکی هسته ای این کشور بسیار آسیب پذیر بوده و بدلیل متمرکز بودن در یک پایگاه اصلی در یک حمله غافلگیرانه تمام توانمندی هسته ای دوربرد این رژیم از بین خواهد رفت و احتمالا با نشت رادیواکتیو سراسر سرزمینهای اشغالی آلوده خواهد شد که این عامل توان جنگ زمینی آنرا کاهش میدهد . 
 
4-ارزش تاکتیکی و استراتژیکی موشکهای بالستیک با هم متفاوت است و یک موشک بالستیک به علت دقت کم در هدفگیری ارزش تاکتیکی کمی دارد و در عوض به علت توان حمل کلاهک هسته ای با اطمینان زیاد از تخریب هدف ارزش استراتژیکی زیادی دارد در نتیجه اسرائیل به جای استفاده از موشک های بالستیک در نقش تاکتیکی به استفاده ي استراتژیکی روی آورده است و تعداد محدودی20( الی 30 فروند) موشک آماده شلیک مجهز به کلاهک هسته ای در کشیک نظامی این رژیم قرار دارد.  
 
5-جنگنده ها و نيروي هوايي برتر تعيين كننده برنده ي جنگ كلاسيك هستند . 
 
6- در مورد دکترین دفاعی باید در نظر داشت که رژیم صهیونیستی کلّاً مهاجمه، حتی برای دفاع هم از حمله پیش دستانه استفاده میکنه، همینطور دسترسی کامل و تقریبا مجّانی به آخرین تکنولوژی هوایی رو هم داره، به همین دلیل هم خیلی زیاد بر روی قدرت هواییش اتّکا داره و هم بسیار روی اون تبلیغ میکنه، چون این بهترین وسیله ای هست که نیازش رو برطرف میکنه.  
 

*****
 
از سویی دیگر ، شهریور ماه 92 در بحبوحه شرایط ناآرام سوریه ، اسرائیل مدّعی شد با شلیک 100 موشک تاماهاوک جنگ آرامی را علیه سوریه به راه خواهد انداخت . همچنین در پایان جنگ تحمیلی عراق ، نیروهای فنّی کشورمان موفّق به سازگار نمودن موشک های نسل قبل هاوک بر روی جنگنده های F14  گردیدند که با موفّقیّت آزمایش شد . 

از این دو نکته اخیر شاید بتوان این نتیجه را گرفت که اسرائیل علی رغم اینکه توان جغرافیائی بالقوّه برای عملیات موشکی موفّق ندارد امّا به جهت برتری در فضای اطّلاعاتی نظامی و ایجاد جنگ روانی در کشور های منطقه اصرار بر داشتن سلاحی چون موشک تاماهاوک داشته باشد که به احتمال قوی با زیردریایی های دلفین اسرائیل سازگاری دارد و  می تواند امنیّت کشور عزیز ما را در خلیج فارس به چالش بکشد . . . .  
پس وجود این نوع موشک در ادوات نظامی اسرائیل محتمل به نظر می رسد .


=================================================
توجه : با توجه به تلاش مناسب و به منظور تقدیر از تحقیق انجام شده، نام ایشان در لیست
افراد ذخیره قرار می گیرد . به امید پاسخ های بیشتر همه اعضای خوب و بینشمند ناجی .
=================================================





 


 

 

 

 


سلام به همه !

امیدوار باشید و تحقیق کنید . پاسخ خیلی راحته و با یکم جستجو پیدا میشه .

پیروز باشید .









واقعا سخته
جگنده اف 101 نیست؟؟
یا  f 22 ک ب ( raport) معروف هست
یکم بیشتر راهنمایی کنین
تصویر: images/smilies/confused[najiforum.ir].gif
 
لینک مرجع