انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: تغذیه دوران بارداری،چای زنجبیلی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
چای زنجبیلی حالت تهوع دوران بارداری را کاهش می دهد
نوزاد 
 
حالت تهوع یكی از شایع ترین مسائلی است كه در طول 6 و 16 هفته اول بارداری پیش می آید.
 
 
 بارداری با عوارض و مشكلات خاص خود همراه است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) هر خانم بارداری مشكلات دوران بارداری را تجربه می كند البته این شرایط برای تمام خانم ها یكسان نیست. 

حالت تهوع یكی از شایع ترین مسائلی است كه در طول 6 و 16 هفته اول بارداری پیش می آید. احتمال دارد این مشكل در ساعات اولیه روز بسراغ خانم ها نیاید و در حقیقت خانم های باردار بعد از ظهر ها و عصر ها بیشتر دچار حالت تهوع می شوند پایین آمدن قند خون یكی از دلایل بوجود آمدن این حالت است

. برای حالت تهوع درمان خاصی وجود ندارد اما در منزل راه هایی پیشنهاد می شود كه می توانند شدت حالت تهوع را كاهش دهند. 

استفراغ های شدید، بدن خانم باردار را با مشكلاتی روبرو می كند از جمله كم شدن آب و وزن بدن  كه می توانند شرایط اورژانسی به وجود آورند. این شرایط احتمال دارد كه كه یك درصد در خانم های باردار اتفاق بیفتد. 

 برای خانم های بارداری كه از حالت های تهوع دوران بارداری رنج می برند، پیشنهاداتی شده است كه می توانند با كمك آنها شدت حالت های تهوع و استفراغ را كاهش دهند. 


یكی از مواد خوراكی كه برای كم شدن حالت تهوع پیشنهاد می شود و به راحتی از سوپر ماركت ها می توان آن را تهیه كرد زنجبیل است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) زنجبیل علاوه بر كاهش شدت حالت تهوع برای كاهش استرس مفید بوده و به سیستم هضم غذا كمك می كند. 

خوردن چای زنجبیلی در هر ساعت از شبانه روز بینهایت موثر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) می توانید آن را به شكل چای كیسه ای تهیه كرده و یا مقداری از زنجبیل تازه را در آب جوش ریخته و میل كنید. از دیگر مواد خوراكی كه به كاهش تهوع خانم های باردار كمك می كند می توان به خوراكیهای نمكدار اشاره كرد. همیشه مقداری خوراكی نمكدار در كنار تخت خواب خود نگه دارید تا در هنگام صبح بلافاصله پس از بلند شدن از خواب مقداری از آن را بخورید. 

بیش از اندازه پرخوری نكنید. به جای یك وعده بزرگ غذایی می توانید در طول روز 5 تا 6 وعده های كوچك میل كنید. از پختن غذاهای بودار خودداری كنید. حس بویایی در دوران بارداری حساس تر می شود. بنابراین پختن غذاهای بودار باعث تشدید حالت تهوع می شود.



http://najiforum.ir/forum-1765.html
Heart انجمن ناجی Heart


 
لینک مرجع