انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: كف دستش نوشته شده بود خلبان عراقی!!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 [تصویر:  najiforum_0x914194bc012419d8-0.jpg]

خاطره از سرهنگ خلبان سید نورالدین حسینی
از جالب ترین خاطرات ابتدای جنگ، می توانم به ورود ستوان مجید عقیقی روان به تنگة نوژیوران اشاره كنم. تعدادی چادر دونفره در تنگه برپا كرده بودیم كه چهار خلبان، تا غروب آفتاب، زیر یكی از آنها استراحت می كرد. همان روز اول جنگ بود كه عقیقی روان با آن قد و قامت كوتاهش به جمع ما پیوست. تازه از اصفهان به كرمانشاه منتقل شده بود و بین ما كسی را نمی شناخت. مظلوم روی صخره ای نشسته بود كه سروان پورزارع، صدای مان كرد و خواست او را هم به جمع خود بپذیریم. آن قدر معصوم و تنها نشان می داد كه دلم به حالش سوخت و صدایش كردم.
از همان لحظة برخورد اول، تعصب و اعتقاداتش را نشان داد. با هرچه كه خلاف عرف و شرع و اخلاق بود، به شدت برخورد می كرد. برایش فرقی نمی كرد كسی را كه مورد انتقاد قرار می دهد، كیست. حتی در چند مورد نسبت به انجام بعضی از پروازها، به خلبانان اعتراض كرد. معتقد بود؛ حفظ بیت المال در درجة اول اهمیت قرار دارد. با این نوع نگاه به مسائل، نمی توانست در بین دوستان جایگاهی پیدا كند. من می دانستم چه چیزی در وجودش است؛ از این رو مرا به سوی خودش كشید و سرانجام با دوستی ای كه بین مان برقرار شد، آرام آرام گرایش معنو یام به سوی خدا بیشتر شد.
با شروع جنگ تحمیلی، منطقة غرب به سه قسمت تقسیم شد. سرپل ذهاب را شهید شیرودی، منطقة میانی یا سومار را شهید شمشادیان(شهید سرتیپ خلبان، یحیی شمشادیان سال 1332 در شهرستان قصرشیرین كه به دنیا آمد . او در 1361/7/15 در منطقة سومار به شهادت رسید.) ، و منطقة ایلام را نیز شهید كشوری (شهید سرلشكر خلبان، احمد كشوری سال 1332 در شهرستان كیاكلا از توابع استان مازندران به دنیا آمد. او در 15-9-1359 در منطقة میمك به شهادت رسید.) در اختیار داشتند. پس از این تقسیم بندی، عقیقی روان جز گروه آتش شیرودی باقی ماند و فعالیت های زیادی را همراه با او در منطقة سرپل ذهاب انجام داد. ادعایی نداشت و برایش فرقی نمی كرد با چه كسی پرواز می كند. یك بار در منطقة مهران، با ستوانیار عین افشار سانحه داد. بالگرد آتش گرفت و كاملاً سوخت. بی هوش او را به بیمارستان ایلام برده بودند. وقتی برای ملاقاتش رفتم، هنوز به هوش نیامده بود كه متوجه شدم كف دستش نوشته شده است : .« خلبان عراقی »
اعتراض كردم.
مسئول بیمارستان گفت برای اینكه توسط عوامل منافق و ضدانقلاب شناسایی نشود، اعلام كرده ایم هر دو از خلبانان عراقی هستند!!
مرحوم احمد كروندی از خلبانان برجستة هوانیروز بود كه به دلیل رشادت های كم نظیرش، موفق به دریافت مدال فتح از دست مقام معظم رهبری شد. ایشان با اینكه سرنترسی داشت و بین خلبانان بالگرد ضدتانك كبرا شناخته شده بود، بار اول كه با عقیقی روان پرواز كرد از مهارت و جرئتش خیلی تعریف كرد. 
درود بر مدافعان خاک ایران
عکس : سرتیپ عقیقی روان فرمانده اسبق هوانیروز 

لینک مرجع