انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: هاستینگ و وب سایت رایگان گوگل؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
  
با میزبانی وب سایت در Google App Engine چند مزایا برای شما وجود دارد. اول وب سایت شما قابل اطمینان تر میباشد چون از خدمات داده ای گوگل سرویس دهی می شود. دوم اگر شما یک وب سایت با ترافیک کم دارید دلیل آن به احتمال بسیار زیاد این میباشد که شما  نمی خواهید حتی چند ریال هم خرج وب سایت خود بکنید. با استفاده از هاست Google App Engine شما 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان برای تصاویر خود و صفحات HTML و دیگر فایل ها و 1 گیگابایت از پهنای باند در هر روز در اختیار شما قرار داده می شود. اگر شما از این حد مورد نظر گرفته شده تجاوز کردید شما در ازای هر مقدار استفاده باید هزینه پرداخت کنید دقیقا شبیه  Amazon S3 .
میزبانی در Google App Engine :
با استفاده از شرکت های هاست معمولی دنیا شما کمی فضای ذخیره سازی بر روی سرور آن اجاره می کنید بعد از آن شما صفحات HTML و دیگر فایل های خود را با استفاده از FTP یا سی پنل به سرور آنها انتقال می دهید و وب سایت شما آماده به خدمت می شود. Google App Engine هم به همین شیوه مشابه کار می کند به جز اینکه مکانیزم انتقال فایل کمی متفاوت میباشد.
مرحله 1 ) به آدرس appengine.google.com بروید و یک برنامه جدید ایجاد کنید. اگر شما هیچ وقت App Engine استفاده نکرده باشید ممکن است به منظور تایید از شما شماره تلفن همراه درخواست شود تا بتوانید یک برنامه جدید ایجاد کنید.
مرحله 2 ) برنامه جدید خود را نامگذاری کنید باید نام برنامه منحصر بفرد باشد و ممکن است تنها شامل حروف الفبای کوچک و اعداد باشد. برای مثال شناسه برنامه شما ممکن است این گونه باشد  “thisismyawesomewebsite” .
مرحله 3 ) دو مرحله بعدی ممکن است برای برخی از شما ها ترسناک باشد ولی اعتماد کنید آنها به سادگی فقط نیاز به دانلود و اجرا برای نصب سلسله بعدی میباشد.
اول دانلود و نصب Python از python.org میباشد.
دوم دانلود و نصب App Engine SDK از code.google.com میباشد.
مرحله 4 ) دانلود کردن و خارج کردن از حالت زیب این فایل website.zip در جایی بروی صفحه دسک تاب کامپیوتر شما میباشد. این فایل شامل وب سایت اصلی شما با برخی از صفحات HTML , تصاویر , و CSS که ما سعی داریم آن را با  Google App Engine میزبانی کنیم.
مرحله 5 ) یک فایل app.yaml با notepad باز کنید و شناسه برنامه خود و یا همان نام برنامه خود که در مرحله 2 ایجاد کرده اید را به جای کلمه ‘labnol’ جایگزین کنید و تغییرات را حفظ ( save ) کنید.
مرحله 6 ) در نهایت الان وقت آپلود کردن وب سایت خود به Google App Engine میباشد. برنامه Google App Engine را باز کنید. این برنامه از منوی شروع ,  choose File -> Add Existing Application and browse to the folder جایی که شما وب سایت خود را از حالت زیب خارج کرده اید.
دکمه deploy را بزنید ورودی اعتباری حساب گوگل خود را وارد کنید و در عرض چند ثانیه وب سایت شما باید به صورت آنلاین در abc.appspot.com در دسترس باشد و abc نام منحصر بفرد برنامه Google App Engine خود میباشد. پس از آن اگر شما خواستید صفحاتی به وب سایت خود اضافه و یا تغییر دهید دکمه Deploy را دوباره فشار دهید و فایل جدید / یا تغییر خود به App Engine آپلود خواهد شد.
توجه داشته باشید که وب سایت شما به عنوان یک زیر دامنه از appspot.com میزبانی می شود اما شما می توانید یک دامنه در Google Apps ثبت کنید و وب سایت خود را در App Engine به این دامنه اشاره کنید.
لینک:
وب سایت رایگان گوگل
گوگل اپ انجین یا موتور اجرای برنامه گوگل (به انگلیسی: Google App Engine)

که با عنوان های دیگری هم چون GAE و GAE/J نیز نامیده می شود، اولین نسخه آن نیز در آوریل ۲۰۰۸ ارائه شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
این موتور امکان اجرای برنامه های تحت وب را بر روی سرویس‌دهنده‌های گوگل فراهم می کند. ساخت، حفظ و مدیریت ترافیک و داده ها به آسانی در این سیستم قابل اجرا است

 
مدیران این برنامه های تحت وب که نیاز به یک سرور دارند باید دارای نام دامنه ای در سایتappspot.com و یا خود سایت Google Appsاشند و این امکان برایشان وجود دارد تا این برنامه خود را در کل اینترنت به اشتراک بگذارند و یا تنها افراد خاصی که عضو آن می شوند از آن استفاده کنند.
موتور برنامه در گوگل برای ثبت نام و کسب دامنه به هزینه ای نیاز ندارد و امکانات آن در حالت رایگان دسترسی به 500 مگا بايت حافظه و سرعت CPU و پهنای باند مناسب برای استفاده 5 میلیون نفر در ماه است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) در حال حاضر در این سیستم موتور برنامه های گوگل تنها حساب رایگان وجود دارد که در آینده امکان خرید حساب ها با امکانات بیشتر مهیا می باشد.
محیط برنامه ها در Google App Engine
محیط برنامه های load شده در این موتور گوگل بسیار قابل اعتماد از لحاظ نداشتن مشکل در لود و آپلود های مکرر می باشد. این محیط دارای مشخصه های زیر است:
_ سیستم دینامیکی خدمت رسانی وب ، البته با پشتیبانی کامل از فناوری های قدیمی تر
_ ایجاد حافظه دائمی با انجام فعالیت های مختلف
_ تغییر اندازه و ایجاد تناسب در اجرای برنامه ها به صورت اتوماتیک
_ ایجاد حساب کاربری گوگل با تمامی ویژگی های آن از جمله ارسال ایمیل و APIs
_ امکانات کامل ایجاد local host در کامپیوتر شخصی همانند موتور برنامه گوگل
سیستم Google App Engine تماما از Python programming language  استاندارد کتابخانه ای این برنامه پشتیبانی می کند.
این زبان برنامه نویسی در حال حاضر تنها زبانی است که موتور برنامه گوگل از آن استفاده می کند ولی در آینده این موتور از زبان های برنامه نویسی و توابع کتابخانه ای دیگر نیز پشتیبانی می کند.
برنامه های لود شده در این موتور گوگل در یک فضای امنیتی مناسب اجرا می شوند و سیستم های به کار رفته در موتور این برنامه ها را در سرور های گوناگونی قرار می دهد تا هیچ وقت در اجرای برنامه ها خدشه ای وارد نشود.
علاوه بر فضای امنیتی مناسب و سرور های گوناگون سخت افزار ها ، سیستم عامل ها و میزان حافظه ای که گوگل در خود به هر برنامه اختصاص می دهد مناسب با برنامه های تحت وب می باشند.
این مطالب توضیح مختصری درباره Google App Engine می باشد که توصیه می شود برای استفاده از آن ازاینجا به صورت کامل مراحل ساخت و توضیحات تکمیلی آنرا بیاموزید.


لازم هست با ای پی ایران نمی شه وارد شد ! 
لینک مرجع