انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان؛ کدامیک انتخاب مناسب‌تری برای شماست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  8df6_najiforum_ir_1386689612-183455.jpg]
کنسول‌های پلی استیشن ۴ سونی و ایکس باکس وان مایکرو
سافت‌
، هر دو در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، کنسول‌های قابلی هستند. کنسول‌هایی که مطمئنا نسبت به پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰، تجربه بازی بهتری را به کاربران ارائه خواهند کرد.
از آنجایی که این دو کنسول هردو برپایه معماری x86 طراحی شده‌اند، این‌بار شباهتهای بیشتری نسبت به گذشته، بین این دو وجود دارد. اما از نظر قیمت، پلی استیشن ۴ با قیمتی در حدود ۴۰۰ دلار، تقریبا ۱۰۰ دلار از کنسول مایکرو
سافت‌
، ارزان‌تر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) البته ممکن است شما جزو آن دسته از کاربرانی باشید که نمی‌توانید از کینکت یا دیگر متعلقات کنسول ایکس باکس وان صرفنظر کنید.
پلی استیشن ۴ به خوبی ویدئوهای تمام اچ دی را پخش کرده و اگر‌چه ایکس باکس وان نیز از چنین قابلیتی بهره می‌برد اما به عقیده برخی این قابلیت، از طریق 
افزایش
 اندازه تا ۱۰۸۰p در ایکس باکس وان، لحاظ می‌شود. بدین ترتیب، با توجه به قیمت و اگر تنها می‌خواهید کنسولی صرفا برای بازی‌های ویدئویی داشته باشید، پلی استیشن ۴ را به شما توصیه می‌کنیم.
شاید از نظر برخی کاربران، پرداخت مبلغ یادشده، صرفا جهت لذت بردن از بازی‌های ویدئویی، کاری بیهوده باشد. اگرچه ایکس باکس وان، قیمت بیشتری نسبت به رقیب خود دارد اما قابلیت‌های جانبی مانند امکان مشاهده زمانبندی برنامه‌های تلویزیون، امکان ارسال فرامین صوتی و کینکت می‌تواند لذت استفاده از یک کنسول بازی را 
افزایش
 دهد. بنابراین اگر به کنسولی با قابلیت‌های بیشتر نیاز دارید، ایکس باکس وان، پیشنهاد ما به شماست (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
با گذشت زمان، بازی‌های رایانه‌ای برای کنسول‌های بازی به وفور عرضه خواهند شد اما بد نیست در انتخاب کنسول بازی مورد نظرتان به ندای درونی قلب خود گوش فرا دهید. ممکن است به بازی خاصی علاقه داشته باشید که تنها برای یک کنسول بازی عرضه می‌شود، بنابراین پیش از هرچیز از عرضه آن بازی برای کنسولی که قصد خریداری آنرا دارید، اطمینان حاصل کنید.
البته در حال حاضر و باتوجه به تعداد انگشت شمار بازی‌های محبوب عرضه شده برای نسل جدید این کنسول‌ها شاید خرید ایکس باکس وان، به علت امکان بهره‌گیری از قابلیت‌های جانبی و ارتباطی بیشتر، به صرفه‌تر باشد.
با سابقه‌ و شناختی که از بروز عیوب مختلف در کنسول‌های بازی داریم، نظیر مشکلات موجود در ایکس باکس ۳۶۰ و یا مشکل چراغ آبی در پلی استیشن ۴ و حتی مشکل سروصدای درایو نوری در ایکس باکس وان بهتر است برای خرید این کنسول‌ها عجله نکنید.
اگرچه بازی‌های زیادی برای کنسول‌های بازی عرضه می‌شوند، اما تعداد کمی از آن‌ها واقعا ارزش بازی کردن را دارند. بنابراین منتظر بمانید تا علاوه بر اطمینان از عرضه بازی مورد نظرتان برای کنسول محبوبتان، از مزیت کاهش قیمت نهایی آن کنسول نیز بهره ببرید.
 
لینک مرجع