انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: چگونه آقایان نظافت را رعایت کنند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مطمئناً همه می دانند که بعد از بیدار شدن از خواب باید موهایشان را شانه بزند، قبل از غذا خوردن دست هایشان را بشویند و بعد از هر وعده ی غذایی مسواک بزنند. علاوه بر رعایت این اصول و عادات ابتدایی بهداشت، چند کار ضروری دیگر هم هست که باید انجام شود. این اصول را به یک قسمت از برنامه ی روزانه تان تبدیل کنید تا همیشه تمیز و سالم باشید.
1
[تصویر:  nezafat-1-150x150.jpg]
ناخن هایتان را بگیرید و زیر آن ها را تمیز کنید.
ناخن های کثیف و نامرتب نشان دهنده ی بهداشت ضعیف است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) ناخن هایتان را هم اندازه کوتاه کنید و زیر آن ها را تمیز کنید تا آلودگی ها از بین بروند. اگر پوست اطراف ناخن هایتان خشک شده با چند قطره روغن زیتون آن را مرطوب کنید و بعد از 10 دقیقه بشویید.
2
[تصویر:  nezafat-2-150x150.jpg]
به صورت روزانه صورت تان را بشویید.
تقریباً در هر مجله ی زیبایی مخصوص خانم ها نوشته شده که باید هر روز صورت شان را بشویند. اما این توصیه فقط مخصوص خانم ها نیست و مردان هم باید همین کار را انجام دهند. یک پاک کننده ی مخصوص صورت مردان بخرید و در پایان هر روز از آن استفاده کنید تا کثیفی و گرد و خاک و چربی که در طول روز روی صورت تان جمع شده تمیز شود.
3
[تصویر:  nezafat-3-150x150.jpg]
موهای زائد صورت تان را از بین ببرید.
انسان ها به طور طبیعی پرمو هستند اما این به این معنی نیست که از موهای بینی تان غافل شوید. آن ها را حداقل هفته ای یک مرتبه اصلاح کنید. می توانید برای این کار از یک قیچی مخصوص استفاده کنید. موهای اطراف و درون گوشتان را هم به همین صورت اصلاح کنید.
4
[تصویر:  nezafat-4-150x150.jpg]
هر روز از نخ دندان استفاده کنید.
دندانپزشک ها توصیه می کنند که باید به طور روزانه از نخ دندان استفاده شود. استفاده از نخ دندان، پلاک و غذاهای باقی مانده بین دندآن هایتان را از بین می برد و آسیب پذیری در مقابل خرابی دندان و بیماری های لثه را کاهش می دهد. روزانه حداقل یک مرتبه از نخ دندان استفاده کنید و به عنوان مکمل، از یک دهان شویه هم استفاده کنید.
5
[تصویر:  nezafat-5-150x150.jpg]
از یک مرطوب کننده و تسکین دهنده ی لب استفاده کنید.
حتی اگر لب هایتان رطوبت کافی دارد و خشک نیست بهتر است قبل از بیرون رفتن از خانه از یک پوشاننده ی لب استفاده کنید. خانم ها به طور معمول از رژ لب های براق یا معمولی استفاده می کنند و همین باعث می شود که سه برابر کمتر از مردان به سرطان لب مبتلا می شوند. بنابراین بهتر است از یک پوشاننده ی لب استفاده کنید و اگر بیرون و در معرض نور خورشید هستید هر دو ساعت یک بار مجدداً از آن به لب هایتان بزنید.
6
از کرم ها و خمیر های مخصوص اصلاح استفاده کنید.
کرم مخصوص اصلاح را فقط روی نقاطی که می خواهید اصلاح کنید نزنید زیرا این کرم ها خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی پوست هم دارند. قبل از شروع به اصلاح صورت تان را کمی با آب مرطوب کنید و بعد یک لایه ی نسبتاً ضخیم از کرم را روی صورت تان بزنید. به این ترتیب کمتر صورت تان را می برید، و اگر هم این اتفاق بیفتد سوزش و درد کمتری احساس می کنید. برای اینکه پوست نرم تری داشته باشید می توانید از یک ژل بعد از اصلاح و یا مرطوب کننده استفاده کنید.
7
به موهایتان رسیدگی کنید.
علاوه بر اینکه باید حداقل یک روز در میان موهایتان را با شامپو بشویید، فراموش نکنید که وضعیت آن ها را نیز بررسی کنید. شامپو کثیفی های مو را از بین می برد اما محصولات آرایشی و مراقبت مو، رطوبت مورد نیاز آن را تأمین می کند و موجب می شود موها سالم به نظر برسند. مخصوصاً اگر موهایتان خشک و شکننده است، حداقل یک بار در هفته از این محصولات استفاده کنید.
8
کرم ضد آفتاب بزنید.
روی صورت و هر قسمت دیگری از پوست تان که در معرض تابش نور خورشید است، یک لایه کرم ضد آفتاب بزنید. این کار باعث می شود که از آسیب اشعه های مضر خورشید به پوست جلوگیری شود. علاوه بر این احتمال ابتلا به سرطان پوست نیز کاهش می یابد. برای حفاظت چشمانتان از اشعه های UV خورشید، از عینک آفتابی استفاده کنید.
لینک مرجع