انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: یک داستان کوتاه زیبا در مورد سخت ترین شرایط و امید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تالار گفتگوی ناجی ....

سرگذشت
البته دور از جون شما !
تصور کنید که به عنوان نوزادی ناخواسته و حاصل یک رابطه بی سرو ته در روستایی بسیار فقیر نشیت و در دامن یک مادر بدبهت که کلفت خانه های مردم است دیده به جهان بگشایید .
بدون آنکه وجود پدر را دور و برتان احساس کنید ...
تصور کنید که در بچگی مادرتان آنقدر فقیر است که حتی توان خرید یک لباس ساده را هم برایتان ندارد و مجبورید گونی سیب زمینی بپوشید ، طوری که بچه ها همسایه دائم شما را مسخره کنند و به شما بخندند ....
تصور کنید که در سن کودکی مادربزرگتان محبورتان کند کارهای سخت انجام دهید و همیشه به خاطر ساده ترین اشتباهات شما را کتک بزند و شما هم هیچ پناهی نداشته باشید که در دامنش گریه کنید !
تصور کنید که از سن 9 سالگی دائم مورد اذیت و آزار اطرافیان خود قرار بگیرید ، طوری که اولین فرزندتان را در سن چهارده سالگی و پس از نه ماه مشقت به دنیا آورید ، آن هم یک نوزاد مرده !
تصور کنید که خواهر و برادری که سرگذشتی کمابیش مشابه شما دارند ، خواهرتان از اعتیاد زیاد به کوکائین بمیرد و برادرتان از ابتلا به ایدز ...
تصور کنید که مادرتان آنقدر فقیر است که نمی تواند شما را بزرگ کند و از پس هزینه های اندک شما برآید و مجبورید شود شما را به یک مرد غریبه بسپارد تا بزرگتان کند !
تصور کنید که آ« مرد غریبه یک ارتشی بسیار سخت گیر باشد که تصمیم دارد از همان بچگی به شما نظم و تربیت را یاد بدهد و دائم تنبه کند و دستور دهد ولی شما مجبورید او را بابا صدا کنید ...
تصور کنید که در میان این همه بدبختی سیاه پوست هستید ، یک آمریکایی آفریقایی آن هم در زمانی که اوج نژاد پرستی و نفرت از سیاه پوستان بود زندگی می کنید و تمام این مشکلات در آن زمان برایتان اتفاق افتاده !
و حالا تصور کنید که حدود چهار دهه از آن روزگار گذشته باشد ...
الان چه کار می کنید ؟ چه بر سرتان آمده است ؟
بله ! درست حدس زدید ...
مخفی :
الان قدرتمندترین زن جهان هستید !
محبب ترین پولدارترین با نفوذترین و تنها میلیاردر سیاه پوست !
همه شما را به عنوان صاحب بزرگترین سازمان خیریه جهان ، پرطرفدارترین مجری تلویزیون و برنده ی جوایز متعدد سینما و تلویزیون می شناسند !
سیاستمداران هنرپیشگان ثروتمندان و همه ی آدم های بزرگ و معروف فقط دوست دارند با شما مصاحبه کنند !
در دانشگاه ایلینوی زندگینامه ی شما تدریس می شود در قالب یک درس با عنوان خودتان
یک قصر در کالیفرنیا دارید به مساحت هفده هکتار که از یک طرف به اقیانوس و از طرف دیگر به کوهستان منتهی می شود و همچنین ویلایی دارید در نیوجرسی ، آپارتمانی در شیکاگو ،کاخی در فلوریدار ، خانه ای در جورجیا یک پیست اسکی در کلورادو ، پلاژهایی در هاوایی و ...
درآمد سالانه حدود سیصد میلیون دلار و دارایی حدود سه میلیارد دلار به عنوان ثروتمند ترین زن خود ساخته ی جهان شهرت دارید !
آنچه خواندید خلاصه ای بود از سرگذشت مجری بزرگ تلویزیون (وینفری)


 
لینک مرجع