انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: راههای مراقبت از پوست در میانسالی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 خشک شدن و چروک شدن و شل شدن پوست عوامل غیر اجتناب بالا رفتن سن هستند ولی ما می توانیم با مراقبت از پوست و تغذیه خوب این عمل را به تعویق بیندازیم.
   

۱) قرار نگرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب
۲) استفاده کردن از کرم های محافظتی و ضد آفتاب
۳) خوردن ویتامین های لازم، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنزیم های لازم برای پوست
۴) پرهیز و اجتناب از استرس های بی مورد
۵) تمرین های ورزشی برای صورت
۶) تمیز کردن پوست با صابون های گلیسیرینه همچنین پاک سازی پوست با استفاده از آرد ذرت که به صورت خمیر رقیق در آورده و به صورت دایره روی پوست می مالیم که این امر باعث جدا شدن سلول های خشک و آلودگی های پوست می شود.
  
کمبود ویتامین (A) می تواند باعث از بین رفتن تازگی پوست شده و در نتیجه پوست خشن و لکه دار می شود.
  
کمبود ویتامین © که برای ساخت کلاژن و پروتئین مورد نیاز پوست لازم است باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می شود.
  
در صورت تامین ویتامین © مورد نیاز پوست حیات مجدد خود را به دست می آورد.
  
کمبود ویتامین (E) صدمات حاصل از اکسیده شدن زیاد شده و پوست نازک و خشک می شود در صورتی که استفاده از ویتامین (E) می تواند به عنوان آنتی اکسیدان به التیام پوست کمک کند.
  
کمبود آب می تواند باعث تجمع سم ها شود و در صورتی که شش تا هشت لیوان آب در روز مصرف شود پوست شاداب و مرطوب نگه داشته می شود چرا که آب بهترین دوست پوست است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
  
همچنین استفاده از یک ماسک خوب می تواند پوست را تقویت کند و منافذ باز پوست را ببندد یک ماسک با پودر جوانه گندم پوست را تغذیه و به آن شادابی و درخشندگی خاصی می بخشند و باعث می شود منافذ باز کوچکتر شود
  
طرز تهیه این ماسک به این صورت است، یک قاشق جوانه گندم یا سبوس گندم را با یک قاشق غذاخوری آب مقطر و یک زرده تخم مرغ مخلوط کرده و با قاشق هم می زنیم و به حالت خمیر در می آوریم،
سپس این خمیر را روی صورت به غیر از روی چشم می مالیم و بعد از بیست دقیقه با یک حوله نم دار و استفاده از آب گرم خمیر را بر می داریم و بعد آب را به صورت می پاشیم و با ضربات ملایم با حوله آن را خشک می کنیم و سپس از یک کرم رطوبتی استفاده می کنیم.
  
اگر از کرم های رطوبتی استفاده می کنید سعی کنید آنهایی که دارای استروژن هستند استفاده نکنید چون کارآیی آن به طور علمی ثابت نشده و دارای قیمت های زیادی هم هستند.
با ورود به میانسالی بیشتر خانم ها از پف چشم ها مخصوصا در ساعت اولیه صبح رنج می برند که با کمبود خواب یا استفاده از 
غذاهای مانده یا پرچربی افزایش می یابد،
 
چرا که این عوامل باعث نگهداری آب در بافت های پیوندی اطراف چشم می شود. در طی روز با قدرت جاذبه زمین این پف برطرف می شود ولی برای برطرف شدن تورم صبحگاهی یک چای کیسه ای را در آب خنک شب خیس کنید و صبح به مدت ۵ دقیقه روی چشم هایتان بگذارید حتما باید این کیسه چای در یخچال نگهداری شود و بعد از کرم رطوبتی استفاده کنید و بعد به کارهای روزانه و ورزش بپردازید
  
و اگر می خواهید پوست تمام بدن خویش را از خشکی دور کنید و پوست سالمی داشته باشید عادت بسیار خوب کیسه کشیدن در حمام را فراموش نکنید تمام بدن را با حرکات دایره ای کیسه بکشید. با این کار جریان خون بهتری به سطح پوست می رسد و پوست های خشک بدن را نیز جدا می کند.
 
حمام های طولانی باعث آرامش می شود و منافذ پوست را باز می کند واگر این کار مکرر انجام شود بهتر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) برای صورت خود از کرم های رطوبتی در حمام استفاده کنید با انجام این کارها فکر جراحی پلا ستیک را از سر خود بیرون کنید، چرا که خطوط روی صورت جزیی از وجود ما و یادآور خنده ها برای خوشحالی از خاطرات خوش و گریه ها برای از دست دادن عزیزانمان است و بیانگر عواطف و احساسات ما در سال های گذشته هستند.
  

 

 

 
لینک مرجع