انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: علامات شروع مرحله میانسالی در خانم ها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 
نگهداری و سلامت سالمندان - زنان دوران میانسالی را چگونه بگذرانند؟
  
  
 اگر هر خانم بداند که برای ورود به این دوره باید این تغییرات را بپذیرد و به طور اصولی با مشکلا ت آن مبارزه کند آن گاه می تواند با خیال راحت وارد این دوره شود و خود را برای مرحله بعدی زندگی اش آماده سازد.
مطمئنا هیچ گاه برای بازسازی دیر نیست و این تصور که شخص از لحاظ فیزیکی و روانی رو به نزول است کمرنگ تر می شود. ترس زنان از پیری زودرس و از دست دادن زیبایی ظاهری و قدرت بدنی و... یک امر بدیهی است،
   
چرا که زنان همیشه سعی دارند از آن چه هستند خود را جوان تر بنمایند و زندگی یک زن به جوان بودن و تظاهر به جوان بودن و پیری تقسیم می شود پس دوره میانسالی چه می شود؟
این امر اصلا منصفانه نیست چرا که ورود به این دوره نه تنها بد نیست، بلکه دورانی است در خور توجه، چرا که مردان در این سن و سال به مانند جوانی احساس شادابی به مانند پیران احساس با تجربگی می کنند در صورتی که یک زن میانسال بر خلا ف آقایان قصد پوشاندن آثار میانسالی را دارد بنابراین برای ورود به این دوره این نکات را یادآور می شویم.
   
نحوه زندگی، روش تغذیه، نحوه ورزش می‌تواند شما را در مسیر این راه پر پیچ و خم به صعود نزدیک کند.
   
شروع به مرحله میانسالی با این علامات خود نمایی می کند:
  
۱) مو کم کم شروع به ریختن می کند و تدریجا به دخالت ژنتیک رنگ خود را از دست می دهد و خاکستری و سپس سفید می شود.
۲) پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد.
۳) چشم ها به خوبی گذشته روی اشیای نزدیک متمرکز نمی شوند.
۴) دیواره رگها سخت می شوند.
۵) غضروف مفصل ها آب خود را از دست می دهند.
۶) کلیه ها مواد زائد را آهسته تر از خود خارج می کنند.
   
تغییرات به وجود آمده در بافت عضلات بیانگر کند شدن سوخت وساز بدن و در نتیجه افزایش بافت های چربی است که نگه داشن وزن مناسب بدن به جز با ورزش و
رژیم غذایی خواه ناخواه امکان پذیر نیست.
   
تغییرات حاصله به غیر از اثرگذاری بر روی بافت ها و عضلا ت روی مفاصل پشت و استخوان ها نیز اثر می گذارد. همچنین ارتجاعی شدن پوست در اثر از دست دادن پروتئین ها و فیبر بافت های پیوندی بر اثر مرور زمان اتفاق می افتد.
آیا می دانید چرا در آستانه ورود به دوران میانسالی با خشک شدن پوست مواجه می شویم؟ از آنجائی که غده های چربی و عرق مهمترین مولد رطوبت در پوست هستند با بالا رفتن سن و رسیدن به دوران یائسگی این غدد کندتر عمل می کنند و در نتیجه پوست شروع به خشک شدن تدریجی می کند.
   
دومین نشانه به وجود آمده روی پوست چروک شدن آن است که در اثر از دست دادن خاصیت ارتجاعی فیبرهای کلا ژن و الا ستین است و مولکول های این فیبرها سخت و جمع می شوند و در نتیجه پوست چروک می شود.
     
   سومین اثر روی پوست نازک شدن پوست است که در اثر کمک کاری سلول ها و عمل بازسازی آنها بازدهی کلا ژن نیز کم می شود و در نتیجه پوست نازک می شود.
    
   
    ادامه دارد


 

 
لینک مرجع