انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: چند نکته خانه داری!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ياد بدهيد تا ياد بگيريد
خانه داری: خوابیدگی پرز فرش را با یخ درست کنید!
نمک صرفا کارش اين نيست که به غذا مزه بدهد، کاربرد جوش شيرين دقيقا در همان چيزي که شما فکر مي​کنيد خلاصه نمي​شود. سرکه و آبليمو و چيزهايي امثال اين​ها فقط آن مصارفي را ندارند که به طور معمول از آنها ياد مي​شود. خانه​داري يک هنر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
 
 
نمک صرفا کارش اين نيست که به غذا مزه بدهد، کاربرد جوش شيرين دقيقا در همان چيزي که شما فکر مي​کنيد خلاصه نمي​شود. سرکه و آبليمو و چيزهايي امثال اين​ها فقط آن مصارفي را ندارند که به طور معمول از آنها ياد مي​شود. خانه​داري يک هنر است، هنري که در آن از هر چيزي مي​توان به چند منظور استفاده کرد. امتحان کنيد تا در نهايت همان امتحان شما به يک تجربه تبديل شود و البته يادتان باشد که اين تجربيات را براي ديگران هم خرج کنيد. ياد بدهيد تا ياد بگيريد.
 
 

 
با ماهي​تابه سوخته چه کنيم؟
براي پاک کردن ماهي​تابه يا قابلمه​هايي که سوخته و ته گرفته​اند هرگز از قاشق استفاده نکنيد. چون وقتي قاشق را ته ظرف مي‌کشيد در واقع جز خراشيده شدن کف ظرف اتفاق ديگري نمي​افتد. در اين ميان کافي  است مقدار زيادي جوش شيرين کف ظرف بريزيد و به آن مقداري آب اضافه کنيد تا مرطوب شود. بايد بگذاريد تا ظرف به مدت چند ساعت در همين حالت باقي بماند. بعد از آن مي​توانيد قسمت سوخته را به راحتي از ظرف جدا کنيد.

 
چاره بي​نمکي
مهمان داريد و با شتاب مشغول سروسامان دادن به کارهايتان هستيد. حبوبات را پخته​ايد اما ناگهان يادتان مي​افتد که فراموش کرده​ايد داخل حبوبات نمک بريزيد. هيچ وقت به قصد جبران نمک خشک را به آن اضافه نکنيد. نمک را در مقدار کمي آب جوش حل کنيد و بعد داخل حبوبات در حال پخت بريزيد. به اين ترتيب شوري نمک به طور يکدست در داخل ظرف پخش مي​شود.

 
بوگير طبيعي
اگر مي​خواهيد بوي داخل شيشه‌هاي ادويه را از بين ببريد و از شيشه‌ها استفاده ديگري بکنيد، کمي پودر خردل را به اندازه يک قاشق چايخوري در مقداري آب گرم حل کنيد و داخل شيشه​ها بريزيد. بعد شيشه​ها را به خوبي تکان بدهيد. هر گونه بويي که داخل شيشه​ها است از بين مي​رود و مي‌توانيد از آنها مصارف ديگري کنيد.

 
کاربرد ديگر يخ!
شاید باورتان نشود، ولی یخ جز خنک کردن قابلیت های دیگری هم دارد که به یکی از آنها در اینجا اشاره می‌شود.

اگر پرزهاي خوابيده فرش خانه آزارتان مي​دهد و فکر مي​کنيد از زيبايي فرش کاسته شده، بدانيد که راهي هست تا بتوانيد پرزها را به حالت اول بازگردانيد. يک يا دو تکه يخ روي نقطه مذکور بگذاريد و اجازه بدهيد يخ‌ها درست در همان نقاط آب شوند. روز بعد مي‌بينيد که پرز فرش​ها به همان حالت اول بازگشته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

 
تميزکاري سبدهاي حصيري
سبدها و اشياء بافته شده حصير مثل سبدنان و يا زيربشقابي​هاي از جنس حصير به مرور چرب و کثيف مي​شوند. براي تميزکاري وسايل حصيري از آب و صابون يا پودرهاي پاک​کننده شيميايي استفاده نکنيد. به جاي آن درون يک ظرف بزرگ، آب نمک غليظ بريزيد و سبدهاي حصيري را  داخل آن بگذاريد. حالا با برس نرمي به آرامي طوري که الياف حصير از هم جدا نشوند آنها را تميز کنيد.
 


 
لینک مرجع