انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: فید خوان چیست ؟ آر اس اس چیست ؟ rss چیست ؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام : 

در کل جمع آوری آخرین اخبار های یک سایت بدون رفتن به لینک یا بخش های مختلف .... مثل لیست نمودن هست .... یا سر تیتر ! 

فید خوان ناجی ...    http://najiforum.ir/rss.php
پیشنهاد می کنم  لینک بالا را با اوپرا  opera باز کنید . برای دانلود برنامه ی اوپرا به بخش دانلود برنامه های ناجی مراجعه کنید   http://najiforum.ir/downloads.php

http://najiforum.ir/fed/varzeshi    فید خوان ورزشی 
http://najiforum.ir/fed/ashpazi    آشپزی 
http://najiforum.ir/fed/cinama     اخرین اخبار سینما 
http://najiforum.ir/fed/ham     روزنامه همشهری 
http://najiforum.ir/fed           وبلاگ سازی ناجی گالری عکس ناجی و جامعه مجازی ایرانیان !






فناوری فید feed که آن را در فارسی «خوراک» یا «خبرمایه» هم ترجمه کرده‌اند، فناوری‌ای است که می‌تواند گشت و گذار شما را در اینترنت متحول کند. فید راهی برای دسترسی سریع و بدون دردسر به آخرین اخبار و نوشته‌های سایت و وبلاگهاست (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

اگر تا به حال از فید استفاده نمی‌کردید، این نوشته را بخوانید و وقت وب‌گردی یک روزتان را صرف آشنایی با آن کنید، مطمئنا پشیمان نخواهید شد و در آینده از روزی که در آن با فید آشنا شدید به نیکی یاد خواهید کرد!

چرا باید فید بخوانیم؟!
 تصور کنید که دوست دارید همیشه مطالب چند وبلاگ به خصوص را بخوانید و یا از آخرین اخبار روز دنیا مثلا در مورد سیاست و اخبار روز، پزشکی یا فناوری مطلع باشید. برای این کار مجبور هستید که هر روز از همه این وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری بازدید کنید. این کار چندان ساده نیست و وقت‌گیر است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) شما باید هر روز زمان زیادی در انتظار باز شدن صفحات اینترنتی بنشینید و تازه اصلا هم معلوم نیست که وبلاگ مورد نظر شما به‌روز شده باشد!
 فید دقیقا چیزی است که به کار شما می‌آید. به کمک فید، مرور مطالب تازه سایت‌ها و وبلاگ‌ها بسیار ساده می‌شود.

از فید نترسیم؟
 خیلی‌ها تا اسم فید به گوششان می‌خورد، با خودشان فکر می‌کنند که کار کردن با فید، فقط به درد خوره‌های کامپیوتر می‌خورد و بس. آنها از تغییر واهمه دارند و تصور می‌کنند که خو کردن به فید و ترک عادات وب‌گردی قدیمی‌شان، چیز دشواری است و فواید استفاده از فید به تحمل زحمات آشنایی با آن، نمی‌ارزد! در صورتی که هر کس با هر میان تحصیلات و در هر رشته‌ای که باشد به تناسب نیاز خود می‌تواند از فناوری از فید بهره ببرد.


RSS چیست ؟ چگونه از rss دیگران استفاده کنیم ؟

     
  RSS  چیست ؟    http://najiforum.ir/rss.php

RSS مخفف Really Simple Syndication میباشد که بشما اجازه میدهد محتویات سایت خود را دسته بندی کرده و با یک فرمت سریع و استاندارد تیتر مقالات و اخبار سایت خود را در دسترس دیگران قرار دهید. فرمت فایل های RSS همان XML است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) و بصورت اتوماتیک آپدیت میشود.
بدون وجود RSS کاربران باید هر روز سایت شما را چک کنند تا بتوانند از تازه های سایت شما باخبر شوند . اما با این تکنولوژی ، کاربران ، RSS چندین سایت را در یک برنامه RSS aggregator (یا RSS خوان) در کنار هم می بینند و تایتل نوشته های اخیر سایت شما را بدون مراجعه به سایت شما مشاهده میکنند



و یک نکته ی : تصویر: images/smilies/smile.gif
وقتی شما در وبلاگ سازی ناجی یک وبلاگ ایجاد کنید یه گزینه برای همین منظور قرار گرفته که شما می توانید به راحتی مطالب انجمن ناجی یا هر سایت دیگر را فقط با چند کلیک به وبلاگ و یا سایت خود انتقال بدهید .

این بخش برای  برداشتن مطالب انجمن ناجی  کلیک کنید 


کلیک کنید 
لینک مرجع