انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: ثبت نام بیمه دولتی , بیمه رایگان ,بیمه همگانی درمان، رایگان و اجباری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام طرحی از طرف دولت برای کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند .




مخفی :
بیمه همگانی درمان، رایگان و اجباری
سازمان بیمه سلامت شرایط استفاده از بیمه درمانی رایگان را اعلام کرد.
تمامی افرادی که بیمه درمانی ندارند می‌توانند با استفاده از این شرایط دفترچه بیمه سازمان بیمه سلامت را دریافت کرده و تحت پوشش بیمه درمانی همگانی قرار گیرند. براساس اطلاعیه‌ای که در پایگاه اینترنتی سازمان بیمه سلامت منتشر شده است افراد می‌توانند از روز دوشنبه اول اردیبهشت‌ماه برای ثبت نام به این پایگاه به آدرس www. bimehsalamat. ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را پشت سر بگذارند.
در این اطلاعیه همچنین آمده است که صرفا افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه سلامت یا درمان هستند، می‌توانند نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند، لذابیمه‌شدگان تحت پوشش سایر سازمان‌های بیمه گر (از قبیل: سازمان تأمین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خدمات درمانی نیروهای مسلح و...)مشمول این طرح نیستند. درصورتی‌که در مراحل بررسی فرم ثبت‌نام اولیه، مشخص شود فرد متقاضی دارای پوشش بیمه‌ای سایر سازمان‌هاست؛ ثبت نام نامبرده لغو خواهد شد.
سازمان بیمه سلامت که متولی اجرای بیمه همگانی درمانی است پیش از این نیز اعلام کرده بود که در سال 93برای پوشش بیمه‌ای کامل جمعیت اقدام خواهد کرد. ‌انوشیروان محسنی بندپی، مدیرعامل این سازمان دیروز به ایسنا گفت: براساس قانون باید افرادی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، درآمدی ندارند، بیکارند و از توانایی پرداخت حداقلی حق بیمه و دریافت دفترچه برخوردار نیستند، صاحب دفترچه شوند و سازمان بیمه سلامت ایرانیان مکلف است نسبت به بیمه کردن همه افراد فاقد دفترچه بیمه اقدام کند.
ثبت‌نام اختیاری و اجباری
ثبت نام برای دریافت دفترچه بیمه سازمان بیمه سلامت در حال حاضر به‌صورت داوطلبانه انجام می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان این کار را انجام دهند اما اگر در این میان افرادی برای ثبت‌نام اقدام نکنند، سازمان بیمه سلامت آنها را شناسایی و بیمه خواهد کرد. روند شناسایی افراد فاقد دفترچه بیمه به این شکل است که پس از این هنگام ثبت نام مدرسه از تمامی دانش‌‌آموزان می‌خواهند که دفترچه‌های درمانی‌شان را همراه داشته باشند علاوه بر این دانشجویان نیز به هنگام ثبت نام در دانشگاه مکلف به ارائه دفترچه بیمه درمانی‌شان هستند.
چتر بیمه همگانی
دولت قصد دارد تا تمامی جمعیت کشور را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد‌ به همین منظور در بودجه سال 93کشور اعتباری بالغ بر 2هزار میلیارد تومان برای این کار درنظر گرفته است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) آمارهای مختلف از افراد فاقد بیمه جمعیت این گروه را بین 6تا 13میلیون عنوان کرده‌است اما به گفته رئیس سازمان بیمه سلامت طرح بیمه همگانی در مرحله نخست برای جمعیت بالغ بر 6میلیون نفر پیش‌بینی شده ‌است اما این جمعیت به‌تدریج افزایش خواهد یافت تا تمام جمعیت کشور تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند.
تخلف‌ها پیگیری می‌شود
کسانی که تحت پوشش بیمه درمانی سازمان‌ها یا نهادهای دیگر هستند اجازه ندارند در این طرح ثبت نام کنند، در واقع این بیمه فقط و فقط برای کسانی تعریف شده که از هیچ بیمه درمانی برخوردار نیستند، ‌بنابراین در هر مرحله‌ای از ثبت نام یا استفاده از این بیمه مشخص شود که فرد بیمه‌شده تحت پوشش بیمه سایر نهادها و سازمان‌هاست، ‌متخلف شناخته شده و براساس قانون با او برخورد خواهد شد.
بانک اطلاعات بیمه‌شدگان
با وجود اینکه در سال‌های گذشته بارها و بارها از بانک اطلاعات بیمه‌ای درمانی سخن به میان آمده واقعیت این است که اطلاعات بیمه‌ درمانی در هیچ بانکی به‌صورت متمرکز جمع‌آوری نشده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) سازمان تأمین اجتماعی که لقب بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور را دارد بارها اعلام کرده که مشخصات کامل بیمه شدگانش را در یک بانک ذخیره کرده و اطلاعات این بانک پیوسته به روز می‌شود اگر چه هنوز مشخص نشده که دسترسی به این بانک اطلاعاتی برای احراز هویت افرادی که می‌خواهند از بیمه رایگان دولت استفاده کنند امکان پذیر خواهد بود یا نه؟ سایر سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌ای نیز تا‌کنون اعلام نکرده‌اند که مشخصات افراد بیمه شده را برای راستی آزمایی در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار خواهند داد یا خیر؟ سازمان بیمه سلامت در حالی باید اطلاعات بیمه‌ای افراد متقاضی را بررسی کند که هنوز بانک یکپارچه‌ای برای ذخیره و ثبت سوابق بیمه‌ای جمعیت کشور مشخص نشده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
تا آخر اردیبهشت وقت هست .
لینک مرجع