انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: چگونه رنگ ها از نظر معنوی روی ما تاثیر می گذارند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
1.مقدمه‌ای بر چگونگی تاثیرِرنگها از نظر معنوی:
همه ی ما، روزانه تصمیماتی‌ درمورد رنگ می‌‌گیریم. مثلاً رنگ لباسی که می‌‌خواهیم بپوشیم را انتخاب می‌‌کنیم. هر چند وقت یک بار، شاید نیاز باشد رنگِ ملحفه هایی را که می‌‌خواهیم خریداری کنیم ، را انتخاب نماییم.  گاهی‌ باید رنگِ دیوار منزلمان را انتخاب کنیم.
  براساس تحقیقاتِ معنوی، باید بدانیم بنا بررنگی که انتخاب کرده ایم، ( چه برای لباس، چه برای محیط اطرافمان)، از نظرِ سطح معنوی، تحت تاثیر قرار می گیریم. در این مقاله ، نتیجه ی تحقیقات انجام شده در موردِ تاثیراتِ رنگ، به اشتراک گذاشته می‌‌شود تا خوانندگان، آمادگیِ لازم برای تصمیم گیریِ بهتر را پیدا کنند تا زندگی آنها آسان تر شود.
2.چگونه رنگها از نظرِ معنوی روی ما تاثیر می گذارند؟
 
این جهانِ هستی‌، در سطح ناآشکارِ خود، از سه جزء (ساتوا Sattva، راجا Rajaو  تاما (Tama   تشکیل شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی) ما در صفحه ی اینترنتی مان،  در موردِ جزئیاتِ آن سه توضیح داده ایم. توصیه می‌‌کنیم برای درک بهتر این مقاله، با آنها آشنا شوید. رنگها نیز با توجه به جزءِ ناآشکارِغالب بر آنها، در قالب های  ساتویک  sāttvik، راجاسیک rājasik یا تاماسیک tāmasik، تقسیم بندی می‌‌شوند. ساتوا، بخشِ پاکی معنوی است، درصورتیکه راجا و تاما به ترتیب، اجزای عمل و جهلِ معنوی هستند. پوشیدن لباس‌هایی به رنگ ساتوا، به تمرین معنوی ما کمک می‌‌کند، در صورتیکه رنگ هایی که طبیعت راجا – تاما دارند، برای پیشرفت معنوی ما زیان آورند. پوشیدن لباس هایی که اجزای غالب آنها راجا – تاما است، باعث افزایشِ نوساناتِ معنویِ منفی در اطراف ما می‌‌شوند. بنابراین، احتمالِ جذبِ انرژی‌های منفی در ما بالا می رود، چون اجزای غالب آنها نیز راجا – تاما است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
 
در ادامه لیستی‌ از رنگها و تاثیرات معنوی آنها دیده می‌‌شود. هنگامی‌ که در جدول زیر، رنگی به عنوان "کمک کننده" مطرح شده است، به این معنی است که رنگ مورد نظر، به جذبِ نوساناتِ معنویِ مثبت کمک می‌‌کند، "مضر" نشان دهنده ی توانایی جذبِ نوساناتِ منفی، در عینِ حال منحرف کردنِ ما از نوساناتِ مثبت است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
[تصویر:  68a9_najiforum_ir_1.jpg]
همینطور که در جدول بالا مشاهده می‌‌کنیم، رنگهایی مانند سفید، زرد یا آبی، به پاکیزه کردن معنوی محیط اطراف ما کمک می‌‌کنند، درحالیکه از طرف دیگر، رنگِ سیاه، نوساناتِ مُضِری دارد که نه تنها انرژی‌های منفی را جذب می‌‌کند، بلکه هرگونه انرژی مثبت معنوی را دفع می‌‌کند.
 
دو تصویر ناآشکارِ زیر،  تفاوتِ نوسانات روحانی‌ رنگ‌های سفید و سیاه، هنگامی‌ که پوشیده می‌‌شوند را نشان می‌‌دهند. به خصوص این تصاویر ناآشکار، بر انرژی هایی که به واسطه‌ ی این رنگ‌ها جذب یا دفع می‌‌شوند و تاثیر آن بر فردی که آنها را بر تن‌ دارد تمرکز دارند. این تصاویر ناآشکار، توسط خانم پریانکا لتریکار. Priyanka Lotlikarکه حسِ ششم تکامل یافته ی دیداری دارند، رسم شده اند. این تصویر توسط جنابِ  دکتر جایانت آتاوالی
 His Holiness Dr. Jayant Athavale، بررسی‌ و تایید شده اند. بر طبق تحقیقات معنوی، هر دو تصویرِ مجسم شده با نوساناتِ رنگهای سیاه و سفید، از 
۸۰% صحت، برخوردارند.
[تصویر:  68a9_najiforum_ir_Spiritual-effect-of-we...-black.jpg][تصویر:  68a9_najiforum_ir_3.jpg]
هردو تصاویر ناآشکار، نشان دهنده ی نوسانات ماورایی جذب شده و بوجود آمده توسط رنگهای سیاه و سفید، به طور مجزا هستند. نوسانات نهایی منتشر شده و جذب شده توسط یک فرد ناشی از چند عامل  است؛  مانند سطح معنوی، عیوب شخصیتی، وضعیت ذهنی درآن لحظه، و نیز انرژی‌های منفی که بر او تاثیر گذار بوده اند، مُدلِ و رنگ لباس و غیره...
این بحث ادامه دارد....
 
+  25 سال پیش مثل امروز اولین قدم رو ،روی کره خاکی گذاشتم...
 

 

 
لینک مرجع