انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: چراتمساح هادوست ندارندانسان بخورند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نه تنها در مکان های خشک بلکه در همه حال تمساحها علاقه ای به خوردن انسانها ندارند.  
تمساح
ها معمولا خوراکی هایی که آسانتر هضم می شوند را ترجیح می دهند. آنها شکارچیان صبوری هستند که ساعت ها در کمین طعمه ی خود در آب منتظر می مانند. اما زمانی که حمله کرده اند علاقه ای به انجام فعالیت زیاد ندارند و معمولا طعمه ای را که زیاد دست و پا می زند را رها می کنند. این حیوان ها معمولا مایل به خوردن طعمه هایی هستند که بتوانند آن را یک لقمه کنند. در این خصوص حتی تمساحهای بزرگ به دنبال طعمه های کوچک هستند و این خبر خوبی برای افراد بزرگ جثه می باشد. 
تمساح
 های کوچک اکثریت جمعیت تمساحها را تشکیل می دهند. 
تمساح
 هایی که کوچکتر از ۱٫۵ متر هستند معمولا فقط ماهی، لاک پشت و مارهای کوچک را می خورند.  آنها حتی فکر خوردن سگ های کوچک را هم نمی کنند بنابرای تمساحهای کوچک هیچ تهدید برای انسانها به حساب نمی آیند و هیچ آسیبی به فردی که خارج از محدوده ی آنهاست نمی رسانند. برخی افراد بر این باورند که
تمساح
 های زیر ۰٫۹ متر حیوانات خانگی مناسبی هستند. اما زمانی که تلاش می کنند این تمساحها را شکار کنند باید مراقب گاز گرفتن آنها باشند. این حساسیت بدین دلیل است که حتی تمساحهای کوچک دارای ۸۰ دندان تیز و برنده هستند و یک گاز کوچک انها ممکن است شما را راهی بیمارستان کند.  تمساحهای بزرگ معمولا تعداد کمتری را شامل می شوند، ولی تهدید بزرگی برای انسانها به حساب می آیند. حیواناتی از این دسته که کامل رشد کرده باشند، بین ۲٫۴ تا ۳٫۴ متر طول و دارای وزن ۴۵۳ کیلوگرم می باشند. اگرچه این حیوانات تهدید بزرگی برای انسانها هستند ولی در مواقع بسیاری با احتیاط برخورد می کنند و ترجیح می دهند از انسانها دوری کنند و این در حالی است که زمانی که انسانها آنها را می بینند به این فکر هستند که این حیوان در فکر حمله به آنهاست، در صورتی که آنها فقط حالت دفاعی به خود گرفته اند نه حمله.
 

 

 
لینک مرجع