انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: 7 غذا که با سرطان مبارزه می‌کنند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  1366355016.jpg]


در این دوره، باید هر کسی تا حد توان با بیماری‌ها مقابله کند، حتی اگر آن بیماری، چیزی به اسم سرطان باشد. اما بر خلاف داروهای تجویزی برای سرطان، که بیشتر آن‌ها برای درمان به کار می‌روند، غذاهای دارویی برای جلوگیری از سرطان استفاده می‌شوند.از این رو برای شما جدیدترین غذاهای مغذی را به همراه استراتژی‌های لازم گردآوری کرده‌ایم.
1- چاشنی چاشنی درست، باعث افزایش طعم غذا و کاهش خطر تومورها می‌باشد. محققان دریافتند که زردچوبه می‌تواند با 19 نوع مختلف اچ پیلوری باکتری که موجب زخم و سرطان معده و روده بزرگ می‌شود، مقابله کند. اساسا زردچوبه باعث کاهش مقدار باکتری نمی‌شود، بلکه طبق تحقیقات پزشکان، آنچه که زردچوبه انجام می‌دهد، این است که التهاب مزمن ایجاد شده توسط اچ پیلوری را کاهش می‌دهد. این التهاب باعث توسعه سرطان می‌شود. بهترین راه برای افزایش مصرف زردچوبه: خوردن غذاهای هندی، مخصوصا، استفاده از ادویه کاری که حاوی زردچوبه و سیر و پیاز می‌باشد. پیشنهاد دیگر: روی ساندویچ‌ها، خردل بپاشید، نوع زرد روشن آن مملو از زردچوبه می‌باشد.


2. آبشش
غضروف کوسه ماهی سرطان را دفع نخواهد کرد، اما رژیم مملو از آن می‌تواند این کار را انجام دهد. تحقیق 12 ساله دانشگاه هاروارد با آزمایش روی 48000 مرد، مشخص کرد که افرادی که بیشتر از سه بار در هفته ماهی مصرف می‌کنند، 40 درصد کمتر در معرض سرطان پروستات قرار می‌گیرند، نسبت به مردانی که فقط 2 بار در ماه ماهی می‌خورند. همه اینها به خاطر وجود امگا 3 می‌باشد. ماهی همچنین غنی از ویتامین A وD می‌باشد، که ممکن است از سرطان پروستات جلوگیری کند. از این رو باید ماهی‌های آزاد، ماکرل و شاه ماهی را مصرف کرد تا بتوان بهترین توازن ویتامین A و D و امگا 3 را ایجاد کرد. هرگز منتظر آخر هفته برای خوردن ماهی نشوید، در عوض مصرف ماهی را در هفته در لیست غذاهای خود بگنجانید.


3.به غذای خود چاشنی اضافه کنید
آب پرتقال تازه، همه فواید پرتقال را دارد به غیر از: مقابله با سرطان. بر اساس مطالعه ای در دانشگاه آریزونا: افرادی که به طور مرتب، مرکبات مصرف می‌کنند، می‌توانند تا 30 درصد خطر نوعی بیماری پوستی به نام (Squamous cell skin) را کاهش دهند. حتی موشهای آزمایشگاهی به این آزمایش جواب مثبت دادند. روغن موجود در پوست پرتقال، لیمو و گریپ فروت حاوی ترکیبات قوی می‌باشد که باعث تحریک تولید آنزیم سم زدا می‌شود. به همین دلیل خیلی از مردم پوست این میوه ها را می‌جوند. می‌توانید قسمت رنگی پوست این میوه ها را رنده کنید و به سالاد، سوپ و سالسا (سس پرادویه گوجه فرنگی) اضافه نمایید، یا اینکه روی خوراک جوجه و ماهی بپاشید.

4- چای سفید داغ
چای سبز همه موادی که رام کننده تومور هستند را، دارا می‌باشد، اما نوع سفید آن در جلوگیری از سرطان روده بزرگ بهتر می‌باشد. وقتی دانشمندان و محققان هر دو نوع چای را در جلوگیری از رشد پولیپ روده بزرگ آزمایش کردند، متوجه شدند که نوع سفید آن موثر می‌باشد. در حقیقت، این نوع چای به موثری داروی سالیناک در درمان پولیپ می‌باشد. و با آنکه خیلی از داروهای ضد التهاب موجب خونریزی داخلی و زخم ها می‌شوند، اما چای سفید هرگز عوارض جانبی ندارد. برای جلوگیری از خطر سرطان، سه فنجان در روز کافی می‌باشد.

5- شیرابه (مثل آب ماست و پنیر) را استفاده کنید پروتئین شیرابه به عنوان یک ماده مغذی است که با سرطان پروستات مقابله می‌کند. محققان در آخرین مطالعه دانشگاه اوهایو، سلول‌های پروستات انسان را با پروتئین موجود در شیرابه درمان کردند و سطح سلول های ترکیب ضد سرطان (گلوتاتیون) را اندازه گرفتند.

نتیجه: سطوح گلوتاتیون 64 درصد افزایش پیدا کرد. شیرابه منبع غنی از اسید آمینه سیستئین می‌باشد، که این اسید آمینه در بدن تبدیل به گلوتاتیون می‌شود. (بر اساس گفته دکتر غذا و سلامت در دانشگاه تگزاس)، یکی از بهترین منابع شیرابه آب ماست می‌باشد، که مایع رویی ماست سرشار از پروتئین می‌باشد، بنابراین آن را دور نریزید.
6- زغال اخته استفاده از این میوه می‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش دهد. محققان دانشگاه کالیفرنیا و لس آنجلس تایید کرده اند که زغال اخته حاوی ترکیبات ضد تومور می‌باشد. این ترکیبات شامل اسید فنولیک، گلی کوسیدها و آنتوسیانین می‌باشند. این مواد در جلوگیری از سرطان روده بزرگ و پروستات و بعضی دیگر مفید می‌باشند. اینها یا باعث از بین رفتن سلولهای سرطانی می‌شوند یا از رشدبی‌رویه آنها جلوگیری می‌کنند. یکی از راههای مصرف زغال اخته، نوشیدن آب این میوه یا خشک شده آن می‌باشد.


7- گروه گاما استفاده از ماده مغذی با نام- گاما توکو فرول- ممکن است یکی از سریعترین راه ها برای مقابله با سرطان باشد. وقتی محققان برای مقابله با سلول های سرطان ریه و پروستات از این نوع ویتامین E استفاده کردند، دریافتند که این نوع ویتامین می‌تواند از سلول های ریز سرطانی جلوگیری کند. از این گذشته، گاما توکو فرول بدون آسیب به سلول های سالم، موجب از بین رفتن سلول های توموری می‌شود. اما مکمل های ویتامین E بی ارزش می‌باشند، و یا حتی خطرناک. به جای آن، گاما توکو فرول را در روغن کنجد بیابید، که می‌توانید این روغن را به سالاد اضافه کنید. یا اگر تمایل دارید از گردو استفاده کنید.
لینک مرجع