انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: ورود جدیدترین ماده مخدر صنعتی به کشور
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 
 
            
     
فرمانده انتظامی فارس گفت: برای نخستین‌بار در کشور جدیدترین مواد‌مخدر صنعتی به‌نام ماشاروم «قارچ مقدس» در این استان کشف شد.
به گزارش فارس، سیروس سجادیان ظهر امروز در حاشیه بازدید مسئولان از کشفیات نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقدام اطلاعاتی و امنیتی از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر فرد توزیع‌کننده این ماده مخدر دستگیر و از وی 19 بسته که هر کدام را به قیمت هر برگ 175 هزار تومان می‌فروخت، کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: طریقه مصرف این ماده مخدر جدید که از نوع صنعتی است چسباندن در سقف دهان است که حالت توهم‌زایی بیش از مواد مخدر دیگر به فرد معتاد دست می‌دهد.

فرمانده انتظامی فارس از کشف 2 هزار و 500 کیلوگرم مواد مخدر در هفته گذشته در این استان خبر داد و افزود: از پنج باند توزیع‌کننده مواد مخدر 510 کیلوگرم هروئین و یک‌هزار و 990 کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شد و در این مورد 43 نفر با 29خودرو نیز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شدند.

سجادیان تصریح کرد: ارزش ریالی محموله‌های کشف شده 131 میلیارد و 600 میلیون ریال بوده که از مسیرهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان صورت گرفته که قصد انتقال آن را به تهران داشتند.

وی بیان داشت: میانگین سنی افراد دستگیر شده 22 تا 33 سال است که در بازداشت این افراد هیچ‌گونه آسیبی به نیروهای انتظامی وارد نشده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)
 
---------------------------
 
معاون دادگستری لرستان هشدار داد
ورود دومین ماده مخدر خطرناک به کشور
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: دومین و در واقع نخستین و جدیدترین ماده مخدر صنعتی بنام ماشاروم وارد کشور شده است که باید خانواده‌ها بیشتر مراقب جوانان خود باشند.
محمدتقی شاه‌کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: بعد ازکروکودیل متأسفانه ماده مخدر جدیدی برای نخستین بار امروز در استان فارس، به نام ماشاروم کشف و ضبط شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

وی افزود: با تلاش پلیس مواد مخدر استان فارس، این محموله مواد مخدر خطرناک کشف و عاملان نیز دستگیر شده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت:‌ این ماده مخدر شبیه کاغذ است و رنگ و بوی خاصی ندارد اما بسیار خطرناک است که به سقف دهان چسبانده و آرام آرام در محفظه دهان رها می‌شود و فرد را دچار تشنگی و توهم شدید می‌کند.

شاه‌کرمی یادآور شد: این ماده مخدر در قطعات کوچکی به شکل مکعب تهیه و توزیع می‌شود و قیمت آن بسیار گران است که کمتر از چهار برگ یا (چهار سانت) آن به قیمت 157 هزار تومان به مصرف‌کننده فروخته می‌شود. 

این مسئول یادآور شد: قدرت توهم‌زایی این ماده متأسفانه چند برابر سایر مواد مخدر صنعتی است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

 
لینک مرجع