انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: زلزله 5.5 ریشتری در هرمزگان / 1 کشته و 15 زخمی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
زلزله شدیدی به قدرت 5.5 ریشتر صبح امروز مناطق غرب استان هرمزگان را به لرزه درآورد.
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار عصر ایران اظهار داشت: این زلزله باعث شده بسیاری از منازل مردم در غرب استان هرمزگان تخریب شود.

وی افزود: نیروهای امدادی از سایر مناطق استان هرمزگان به سمت مناطق زلزله زده حرکت کرده اند. بر اساس آمارهای به دست آمده تاکنون در این حادثه یک نفر کشته و 15 نفر دیگر هم زخمی شده اند.

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، ساعت 6 و 43 دقیقه صبح امروز پنجشنبه زلزله ای به قدرت 5.5 ریشتر در عمق 20 کیلومتری زمین به مرکزیت منطقه بستک در غرب هرمزگان روی داده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

منطقه بستک صبح امروز همچنین شاهد دو پس لرزه به قدرت 4.5 و 3.4 ریشتر نیز بود.

یک کشته و 15 زخمی / تخریب 50 درصدی خانه ها
احمد جباری نماینده بندرلنگه، بستک و پارسیان (غرب هرمزگان) در مجلس در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته با ستاد حوادث وزارت کشور و سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال احمر کل کشور، قرار است بزودی دو بالگرد از استان های سیستان و بلوچستان و تهران به منظور سرعت بخشی به امدادرسانی به مردم حداکثر تا ظهر امروز به هرمزگان اعزام شود.

وی گفت: عمده خسارات به منازل مسکونی مردم وارد شده است و بسیاری از منازل مسکونی مردم بیش از 40 تا 50 درصد آسیب دیده اند اما متاسفانه چادر به اندازه کافی در شهرستان بستک وجود ندارد و از مسئولین خواسته ایم که نسبت به اعزام چادر برای اسکان اضطراری مردم به منطقه اعزام شود.

جباری گفت: متاسفانه یک تن از هموطنانمان در این حادثه جان خود را از دست داده و حدود 15 تن نیز زخمی شده اند که یگان های امدادی در حال انتقال آنها به مراکز درمانی هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: طی روزهای اخیر دمای هوا در منطقه بستک به میزان قابل توجهی افت کرده است و هم اکنون
سرمای هوا مردم آسیب دیده را در این زلزله رنج می دهد که اولویت کاری اسکان اضطراری مردم و در اختیار قرار دادن وسایل سرمایشی برای مردم  آسیب دیده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان از مسئولین خواست تا به روند ارسال تجهیزات امدادی برای مردم سرعت دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اکنون مردم شهرستان بستک در خیابان ها و کوچه ها بسر می برند و وقوع دو پس لرزه نسبتا شدید نیز موجب شده که مردم مجبور باشند در خارج از منازل تخریب شده خودشان باقی بمانند و لذا نیاز به تجهیزات اسکان اضطراری را گوشزد می کند.
لینک مرجع