انجمن علمی عمومی ناجی

نسخه‌ی کامل: احتمال احیای دوباره کوپن
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 احتمال احیای دوباره کوپن
با ابلاغ مصوبه دولت درباره جزییات سبد کالایی و چگونگی ارائه آن به مردم احتمال احیای سیستم پرداخت کوپنی کالا قوت گرفت.
 با موافقت هیأت وزیران و در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه قرار شده دو سبد کالایی رایگان تا پایان سال جاری به شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح، کارگران، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، هنرمندان، دانشجویان متأهل، طلاب و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی ارائه شود.

در بندی از تصویب‌نامه هیات وزیران در این رابطه آمده است: سبد کالای موضوع این تصویب‌نامه به صورت رایگان و در ازای بن تحویل خواهد شد. همچنین در بند دیگری آمده که وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز به انتخاب بن کاغذی یا کارت الکترونیکی برای تحویل کالا می‌باشد.

همین دو بند و اشاره به بن کاغذی تداعی‌گر احیای مجدد سیستم کوپنی پرداخت کالا شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

در همین رابطه یک مقام آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت با تایید این موضوع از احیای سیستم کوپن خبر داد و گفت: مهم‌ترین موضوع این است که بهترین و راحت‌ترین مسیر برای توزیع کالا در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا افزود: هدف ما این است که مسیری را انتخاب کنیم که کالا به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن به دست کارمندان رسیده و رانتی در توزیع کالا به وجود نیاید.

به گفته این منبع آگاه در ارائه‌ی کوپن 30 سال تجربه وجود دارد و تمام عوامل منفی و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شده است (گردآوری :‌ انجمن ناجی)

او با بیان این‌که در این زمینه کارهای کارشناسی در حال انجام است و در حال بررسی این موضوع هستیم که ایراد‌هایی هم برطرف شود، خاطرنشان کرد: در هر صورت ممکن است کالا به صورت بن کاغذی یا کارت الکترونیک به دست افراد مشمول دریافت این سبد برسد.
لینک مرجع